Armed Assault-demon patchad igen

Robot
Medlem
Armed Assault-demon patchad igen

VARFÖR SLÄPPER MAN ETT FÖRSTA DEMO SOM MP!?!?!??!?!

Medlem

För ArmA är typ 100% MP...

Lungt FZ!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Bra spel - men jag undrar om inte OFP2 blir bättre


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Undra hur hela spelet kommer att bli...Är det inte ett dåligt tecken att de redan släppt 2st patcher till ett MP demo? Aja hursomhelst så ska det köpas!

Medlem

det är väl bara bra, då vet man att dom bryr sig

Medlem
Medlem

kom ihåg att OPF var extremt buggigt i början, men efter en mängd patchar blev det bättre. Lär även bli så denna gång då det är samma utvecklare...tråkigt. Tur har de att spelet är kul annars skulle de få stänga ned.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Fy fasen...
Är inte det första spelet det bästa krigarspelet.. *djup vacker suck*
Det kommer att köpas en ny dator pga detta spel senare i vår.
Det kommer att bli så..

edited 070213:
tjohopp.. snart släpps spelet och jag har köpt ny dator.. fruktansvärt underbart.:heart:


signatur

Cooler Master Mystique | Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5B-V | Corsair | Asus Radeon X1950PRO | Western Digital Caviar SE16 500GB | Hiper Type-R 580w

WeX
Medlem

jo, även om de buggar så är det bättre att de lär sig nu å fixar allt. det har ju varit en del turer med konstiga patcher dock till OPF. kommer särskillt ihåg en patch som gjorde det omöjligt (jag skojar inte) att träffa med AKAN från helikoptern. man var tvungen att flyga c:a30m ovanför målet för att träffa. var nästan samma sak ett tag med kulsprutor.


signatur

Boom headshoot!

Jag kan säga att hela spelet är så GRYMT mycket bättre än demot, spelade demot efter att jag spelade min tjeckiska version (jag hatar tullen) och blev överraskad av alla buggar. Tro mig, fullversionen är så grymt bra! :heart:

Medlem
Skrivet av Ankh:

Bra spel - men jag undrar om inte OFP2 blir bättre

OFp2 lär ju bli en "oäkting" eftersom det inte är Bohemia (som gjore ettan) som utvecklar det. Codemasters köpte ju upp rättigheterna till namnet.

Bra spel dock, känns dock lite ooptimerat, men det blir säkert bättre efter ett par patchar.
Var ute och körde lite ensam mot datorn på den stora ön. Så ringer det på dörren så jag går jag och öppnar. Påväg in i rummet igen hör jag något svagt min gunner skrika: "Abrams, 500 meters!", oo shit :).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

bara för det är en "oäkting" så betyder det inte att det blir dåligt ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

S_Z
Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

För ArmA är typ 100% MP...

Håller jag inte med om. OFP har för mig alltid först och främst varit ett SP spel. Demot till OFP körde om och om igen, det fick mig helt OFP biten. Demot till Armed Assault fick ju knappast samma effekt...

Klart misstag att inte släppa ett ordentligt SP demo först tycker jag. Tog mig ett bra tag att ens hitta en vettig server som gick att köra på, kan gissa att många (icke tidigare OFP fans) gav upp redan där.

Medlem
Skrivet av S_Z:
Skrivet av MadMartigaN:

För ArmA är typ 100% MP...

Håller jag inte med om. OFP har för mig alltid först och främst varit ett SP spel. Demot till OFP körde om och om igen, det fick mig helt OFP biten. Demot till Armed Assault fick ju knappast samma effekt...

Klart misstag att inte släppa ett ordentligt SP demo först tycker jag. Tog mig ett bra tag att ens hitta en vettig server som gick att köra på, kan gissa att många (icke tidigare OFP fans) gav upp redan där.

Går ju alltid att skapa egen att lira på om man bara vill "känna på".

S_Z
Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av S_Z:
Skrivet av MadMartigaN:

För ArmA är typ 100% MP...

Håller jag inte med om. OFP har för mig alltid först och främst varit ett SP spel. Demot till OFP körde om och om igen, det fick mig helt OFP biten. Demot till Armed Assault fick ju knappast samma effekt...

Klart misstag att inte släppa ett ordentligt SP demo först tycker jag. Tog mig ett bra tag att ens hitta en vettig server som gick att köra på, kan gissa att många (icke tidigare OFP fans) gav upp redan där.

Går ju alltid att skapa egen att lira på om man bara vill "känna på".

Ger fortfarande långt ifrån samma effekt som att köra ett ordetligt SP uppdrag som i OFP-demot. Om jag bara skulle "känna på" ArmedA utan att ha kört OFP tidigare så skulle jag förmodligen tycka att det var ett ganska trist spel ärligt talat. Det visar inte mycket av OFP storhet.

Inaktiv

Såna här spel värmer mitt härdade hjärta!

Medlem

ArmA fortfarande suger... Det här kan vara roligt, men först måste det funka som ett riktigt spel. Och den personen som sade att fullversionen är så mycket bättre än demot, ljuger. Det är inte alls mycket bättre. Det är exakt samma skit där. Inget att ha, gillar inte när spel blir släppta som nån test stadie alpha version. Som sen betalande gamers ska testa åt dem gratis. Eller egentligen, dem som köper spelet, betalar utvecklarna för att få testa spelet åt dem. Och det börjar bli mer och mer så för PC spel, inte konsol spel lika mycket, finns där också, men pc spelen är helt klart värst. Få bli ett slut på det här. Annars kommer pc som spel maskin dö ut helt, är på god väg att göra det i staterna redan.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

ArmA fortfarande suger... Det här kan vara roligt, men först måste det funka som ett riktigt spel. Och den personen som sade att fullversionen är så mycket bättre än demot, ljuger. Det är inte alls mycket bättre. Det är exakt samma skit där. Inget att ha, gillar inte när spel blir släppta som nån test stadie alpha version. Som sen betalande gamers ska testa åt dem gratis. Eller egentligen, dem som köper spelet, betalar utvecklarna för att få testa spelet åt dem. Och det börjar bli mer och mer så för PC spel, inte konsol spel lika mycket, finns där också, men pc spelen är helt klart värst. Få bli ett slut på det här. Annars kommer pc som spel maskin dö ut helt, är på god väg att göra det i staterna redan.

Jag har haft ArmA i mer än en månad och jag märker inga speciella buggar i MP som påverkar spelet direkt. Måste vara något fel på din dator.

Medlem
Skrivet av S_Z:
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av S_Z:
Skrivet av MadMartigaN:

För ArmA är typ 100% MP...

Håller jag inte med om. OFP har för mig alltid först och främst varit ett SP spel. Demot till OFP körde om och om igen, det fick mig helt OFP biten. Demot till Armed Assault fick ju knappast samma effekt...

Klart misstag att inte släppa ett ordentligt SP demo först tycker jag. Tog mig ett bra tag att ens hitta en vettig server som gick att köra på, kan gissa att många (icke tidigare OFP fans) gav upp redan där.

Går ju alltid att skapa egen att lira på om man bara vill "känna på".

Ger fortfarande långt ifrån samma effekt som att köra ett ordetligt SP uppdrag som i OFP-demot. Om jag bara skulle "känna på" ArmedA utan att ha kört OFP tidigare så skulle jag förmodligen tycka att det var ett ganska trist spel ärligt talat. Det visar inte mycket av OFP storhet.

Jo, fast ändå inte då ett uppdrag i ArmA är som lumpen utan ordergivning och du ska försöka lista ut vad fan det är du ska göra vid vissa tillfällen. Sen att AI:n på dina medspelare stundtals är trögare än sirap gör att det ibland känns jävligt opolerat.

Edit: spelling.

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Edit: spelling.

Tori Spelling?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av S_Z:
Skrivet av MadMartigaN:

För ArmA är typ 100% MP...

Håller jag inte med om. OFP har för mig alltid först och främst varit ett SP spel. Demot till OFP körde om och om igen, det fick mig helt OFP biten. Demot till Armed Assault fick ju knappast samma effekt...

Klart misstag att inte släppa ett ordentligt SP demo först tycker jag. Tog mig ett bra tag att ens hitta en vettig server som gick att köra på, kan gissa att många (icke tidigare OFP fans) gav upp redan där.

Inte jag heller, därför skrev jag typ och en liten på slutet...

Server tycker inte jag har varit några prob. Jag har en som alla i norden får bra ping till, om man inte sitter på modem eller köra bittorrent när man lirar. Finns dom som gör det och undrar varför dom har kass ping!!!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

ArmA fortfarande suger... Det här kan vara roligt, men först måste det funka som ett riktigt spel. Och den personen som sade att fullversionen är så mycket bättre än demot, ljuger. Det är inte alls mycket bättre. Det är exakt samma skit där. Inget att ha, gillar inte när spel blir släppta som nån test stadie alpha version. Som sen betalande gamers ska testa åt dem gratis. Eller egentligen, dem som köper spelet, betalar utvecklarna för att få testa spelet åt dem. Och det börjar bli mer och mer så för PC spel, inte konsol spel lika mycket, finns där också, men pc spelen är helt klart värst. Få bli ett slut på det här. Annars kommer pc som spel maskin dö ut helt, är på god väg att göra det i staterna redan.

Mjo för spel som tex wow, CS eller strategispel a´la C&C är ju så fruktansvärt impopulära. Kommer alltid finnas folk som vill ha kontroll i sina spel, alla går inte igång på att stå och vifta med en trådlös dildo framför TV:n.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Skrivet av MadMartigaN:

För ArmA är typ 100% MP...

Lungt FZ!

Långtifrån rätt. Det är genom att klara SP du får smak för att köra MP inte förr. Det är t.o.m roligare att modda spelet innan MP.


signatur
Medlem
Skrivet av Hunken:

alla går inte igång på att stå och vifta med en trådlös dildo framför TV:n.

Ahhhh så det är DÄRFÖR jag inte får igång allt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Hubbe:

Edit: spelling.

Tori Spelling?

You wish

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av MadMartigaN:

För ArmA är typ 100% MP...

Lungt FZ!

Långtifrån rätt. Det är genom att klara SP du får smak för att köra MP inte förr. Det är t.o.m roligare att modda spelet innan MP.

Intressant, så du menar att JAG måste spela SP för att få smak för MP... Hmmm okej, det visste jag inte om mig...

Om du läser mer än sissta tråden så måste du förstå.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

SpelTV.se har än jävligt schysst demoserver snurrande i nuläget.
100/100MBit BBB. Kanon ping för alla i Sverige och för övrigt hela norden m.fl.

För övrigt var OFP mestadels SP för mig också. Det var definitivt SP kampanjen som fick mig 100% biten. Det är liksom nånting med spelets atmosfär som verkligen gör att det känns som man är i ett krig, inte i en actionfilm.

Jag har spelat den tyska fullversionen och SP'n är minst lika bra i ArmA som i OFP.

1
Skriv svar