Videointervju om Alan Wake

Robot
Medlem
Videointervju om Alan Wake

"Full core on a quadcore, if available".

J*vlar!! Jag måste köpa nytt system, haha.

Medlem

*JAG DRÄGLAR, MÅSTE HA*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

D'oh, jag som precis skaffa dualcore.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Bab
Medlem

Coolt. Hoppas dom lyckas hålla samman en tät och detaljrik story trots att dom gör en väldigt "fri" värld. Tycker tidigare spel som kört med en stor fet värld där man kan gå runt lite hur man vill har misslyckats ganska mycket när det gäller storys. Oblivion hade en stor värld men det va mer av en sandlåda där man kunde leka runt medans storyn/quests fick lida ganska mycket. Det kräver listig design om man ska lyckas ha en stor fri värld men samtidigt hålla samman en rafflande och tät story... men jag tror Remedy kan lyckas med det.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

när spelet väl släpps så blir nog inte dual core tillräckligt.. quad core recommended system

Medlem

Är det bara jag som får Silent Hill vibbar av det här spelet?


signatur

Den som vet vet.

Medlem

ja


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ett av få spel här i världen som jag verkligen måste spela...Verkar väldigt lovande och med Max Payne i bagaget så kan det icke gå fel det här :).

Medlem

Max Payne 2 är det spel jag kört igenom flest gånger (tror det ligger på 11) och en av mina favoritspel. Hoppas dom lyckas fixa Alan Wake, synd att det ska kräva en sån monsterdator, Max Payne serien har varit väldigt skalbar så att sämre datorer också kunnat köra. Hörde att dom skjöt upp release till 2008, har jag fel?

EDIT: Ok, verkade bara vara ett rykte: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16675

Medlem

lol "Allan" ^^

Medlem

Jo förästen dom är ju bara 30 man som jobbar på spelet, antar att det kommer ta väldigt lång tid att göra klart spelet. :\


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

när spelet väl släpps så blir nog inte dual core tillräckligt.. quad core recommended system

Men ofta quad recommended.
Tror nog att dual core i slut ändan fixar det galant.

Quad e lite hypad dessutom skulle dem förlora
x-antal kunde om det inte var mer skalbart
än absoult senaste tekniken.

Crysis ska juh tex gå fint på både vanlig , dual
och quad, dx9 ser ungefär lika snyggt ut som dx10.

Medlem

Har höga förväntningar om detta spelet, hoppas det håller samma kvalité som gamla Alone in the dark spelen gjorde (inte 4an!).

Medlem

Ser verkligen fram emot detta. Har saknat bra äventyrsspel efter Tex Murphy-serien, även om det inte är samma stil. Gillar Twin Peaks-känslan i Alan Wake.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Usch va finnar e kassa på engelska, låter illa iaf.

Medlem

Irriterande engelska måste jag säga...

Men Alan Wake är en av få spel som verkligen intresserar mig. Längtar som fan.

Medlem

Jag kommer köpa en ny dator bara för de här jue .

Medlem

Nästan lika illa som svenskar som pratar engelska.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Det är skillnad på dålig engelska och dåligt uttal, hans engelska är väl helt okej tycker jag...

Medlem
Skrivet av Challe:

Det är skillnad på dålig engelska och dåligt uttal, hans engelska är väl helt okej tycker jag...

Sant sant - två vilt skilda saker


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Han lät väldigt nervös måste jag säga, men spelet verkar helgrymt ... Jag hoppas på en PS3 portning jag, kan ju inte vara allt för avlägset, eftersom spelet fortfarande har åtminstone ett år kvar att utvecklas.

Medlem

Han verkade vara rätt stolt över vad de lyckats knåpa ihop så här långt. Tyder väl på att de är på rätt väg, hoppas jag!

Medlem

är inte det här bara Xbox360 titel?

Inaktiv

Utvecklingsledaren såg ju lika läskig ut som själva speliden.

Medlem

Han ser för fan ut som Johnny Knoxville!! Har jag inte tänkt på förut


signatur

Nämen!

Inaktiv

om John Carmack funkar som poster-boy för id så ska väl Markus Mäki duga åt Remedy?


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

1
Skriv svar