Tangentbord och högtalare från Razer och MS

Robot
Tangentbord och högtalare från Razer och MS
Medlem
Tangentbord och högtalare från Razer och MS

mjölk mjölk mjölk...

MFC
Medlem

uh.. vilket waste of space tangentbordet är.. hoppas "panelerna" går att ta loss.. om man nu hamnar i ett sinnestillstånd som tillåter att man köper ett MS-tangentbord..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Blir nog ett Microsoft Reclusa om jag får bestämma!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Har aldrig gillat små tangentbord så det där såg trevligt ut.

MFC
Medlem

G15 blir/är svårslaget....


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Och vissa sitter här med ett gammalt hedligt Keytronic ErgoForce, like you need anything else?

Medlem
Skrivet av MFC:

G15 blir/är svårslaget....

Vill ha men lite dyrt. :\
Hoppas inte Reclusa blir för dyrt!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

MFC
Medlem
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av MFC:

G15 blir/är svårslaget....

Vill ha men lite dyrt. :\
Hoppas inte Reclusa blir för dyrt!

Logitech kommer ut med en variant på G15 utan display, den ska vara en aningen billigare.. displayen använder man ändå inte så ofta så det kvittar ju.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Bravo:

Och vissa sitter här med ett gammalt hedligt Keytronic ErgoForce, like you need anything else?

bästa tangentbordet enligt mig och många.:up:

Medlem

Schysst att själva bokstäverna/siffrorna lyser upp och att det inte är springorna mellan tangenterna som lyser upp, varit så på dom flesta tangentbord jag sett. ;o

Medlem

haha fan vad jag garvar åt namnet reclusa. det passar nogfint för alla som sitter 16 timmar framför datorn och inte har något socialt.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

baaah, amatörmässigt byggt tangentbord som vanligt.
När ska de börja tillverka tangentbord för oss gejmers? IMHO ska det INTE sitta en "windows"-knapp så nära ctrl så man riskerar att tabbas ut mitt under ett spännande gejm/match.

Väck mig när någon släppt ett tangentbord för oss gejmers *gäsp*

Medlem

tangentbordet ser lite väl runt ut.

MFC
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

baaah, amatörmässigt byggt tangentbord som vanligt.
När ska de börja tillverka tangentbord för oss gejmers? IMHO ska det INTE sitta en "windows"-knapp så nära ctrl så man riskerar att tabbas ut mitt under ett spännande gejm/match.

Väck mig när någon släppt ett tangentbord för oss gejmers *gäsp*

G15 har ju en switch som stänger av Windowsknappen så man slipper "råka" få upp start menyn mitt under spelet och ev. sabba en session med roligt lirande. Säkert (förhoppningsvis) fler tangentbord som har den möjligheten.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det där tangentbordet var jumbo! Designen varheller inget kul...
...så jag slängde ihop en egen version
(Microsoft... fixa det här åt mig tack.)
imageshack

Medlem
Skrivet av MFC:

G15 har ju en switch som stänger av Windowsknappen så man slipper "råka" få upp start menyn mitt under spelet och ev. sabba en session med roligt lirande. Säkert (förhoppningsvis) fler tangentbord som har den möjligheten.

Ja, det skulle ju vara klart bättre
Vet att man kan ju "koppla bort" windowstangenten på ett vanligt tangentbord också, men då funkar den inte alls ens när man är i windows, så om man kan bara koppla ur den för spelscesioner så vore det ju bättre.
Men anser dock detta att windowstangenten borde ligga på en bättre plaserad plats.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Vet att man kan ju "koppla bort" windowstangenten på ett vanligt tangentbord också, men då funkar den inte alls ens när man är i windows

Nu vet jag inte vad ni har för tangentbord, men på mitt går det. Det hänger på mjukvaran som kommer med - tillåter den inte avstängning av Win-tangenten så är det kass mjukvara snarare än kasst tangentbord. Kolla om det finns tredjepartstillverkare som fixar detta.

Jag har inte stängt av den trots att jag spelar mkt och jag har aldrig kommit åt den när jag spelat.

Kanske ni kan pröva med att binda om kontrollerna istället? Ist f wasd så kan ni flytta en bit till höger och köra uhjk?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

kanske sluta dricka ett par liter cola varje kväll och dra enr lite på chipsen. senaste gången jag av misstag tryckte på win tangenten var jag 14 år gammal, antingen har man Homer fingrar, kordinationsförmåga i klass med en manet eller så ska man inte kalla sig för gamer/gejmer/g3jm3r.

diggade reclusan, speciellt lysande tangenter. men som nån skrev, såg lite stort och runt ut. får hoppas att priset är lockande

Medlem

Ser sketet ut. Hade varit najs med något i stil med Key tronics ergoforce fast i mer slimmad variant med några små snabbknappar man kan ha lite program och funktioner på.
Denna skapelse ser ju faktist riktigt rutten ut.

Måste även hålla med föregående talare. Senast man tryckte på windowstangeten av misstag var man faktist 14år. På den tiden man började lana och spela lite mer seriöst :]

Sen så tycker jag att alla tangetbord borde köras eller ha möjlighet att köras på ps/2. Bara onödigt att slösa en usbplats när man har en ledig ps/2 till tangetbordet. Visst kan usb vara smidigt. Speciellt om man har fler burkar och kör mus, tangetbord etc i en usbhub. Visst finns usb -> ps/2 omvandlaren men den är ju äcklig.

Medlem
Skrivet av MackZ:

kanske sluta dricka ett par liter cola varje kväll och dra enr lite på chipsen. senaste gången jag av misstag tryckte på win tangenten var jag 14 år gammal, antingen har man Homer fingrar, kordinationsförmåga i klass med en manet eller så ska man inte kalla sig för gamer/gejmer/g3jm3r.

diggade reclusan, speciellt lysande tangenter. men som nån skrev, såg lite stort och runt ut. får hoppas att priset är lockande

Tja, förstår att du gillar Sims2 och alla barbiespelen som släppts, men det finns vissa av oss som spelar spel där CTRL används flitigt, och även om det inte är ofta man kanske kommer åt windowsknappen så är det ändå tillräckligt irriterande när man väl gör det. 'nuff said :heart:

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Tja, förstår att du gillar Sims2 och alla barbiespelen som släppts, men det finns vissa av oss som spelar spel där CTRL används flitigt, och även om det inte är ofta man kanske kommer åt windowsknappen så är det ändå tillräckligt irriterande när man väl gör det. 'nuff said :heart:

Hmm. Har spelat UT2004 (innan dess UT + UT03), SWAT4 (innan dess Raven Shield), BF2 (innan dess BF1942/Vietnam) och SoF2 (mer eller mindre) ända sedan de kom ut och inte kommit åt den knappen en enda gång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fräsigt.

@ostmjuk hamster; Står det PWN på windows knappen?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av MackZ:

kanske sluta dricka ett par liter cola varje kväll och dra enr lite på chipsen. senaste gången jag av misstag tryckte på win tangenten var jag 14 år gammal, antingen har man Homer fingrar, kordinationsförmåga i klass med en manet eller så ska man inte kalla sig för gamer/gejmer/g3jm3r.

diggade reclusan, speciellt lysande tangenter. men som nån skrev, såg lite stort och runt ut. får hoppas att priset är lockande

Tja, förstår att du gillar Sims2 och alla barbiespelen som släppts, men det finns vissa av oss som spelar spel där CTRL används flitigt, och även om det inte är ofta man kanske kommer åt windowsknappen så är det ändå tillräckligt irriterande när man väl gör det. 'nuff said :heart:

förstår att du gillar plusmenyn på macdonalds/burgerking/max. man måste vara en riktig retard för att missa ctrl. eller sakna ett finger. bara att välja.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hmm. Har spelat UT2004 (innan dess UT + UT03), SWAT4 (innan dess Raven Shield), BF2 (innan dess BF1942/Vietnam) och SoF2 (mer eller mindre) ända sedan de kom ut och inte kommit åt den knappen en enda gång.

Jag håller med dig här, ultra gamer som man är har jag dock inte haft problem med Windows knappen - Tror det är ForrestFox som har för feta fingrar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Det där tangentbordet var jumbo! Designen varheller inget kul...
...så jag slängde ihop en egen version
(Microsoft... fixa det här åt mig tack.)
imageshack

Behöver du verkligen en PWN och NOOB-knapp?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Dom där högtalarna var lite för lika apples vita "ägg" högtalare, men jag gillar dom.
Bort med Razer-loggan och jag köper dom gärna.

Medlem

Japp Boomer
Såg att det klagades på win knapparna här i tråden och gjorde därför om tangenterna till något mer praktiskt ;).

1
Skriv svar