Wii-tjänst uppdateras med nya spel

Robot
Medlem
Wii-tjänst uppdateras med nya spel

Aww.... Gradius. Mitt första NES spel tillsammans med Super Mario Bros då


signatur

osv.

Medlem

Fattar inte varför dom släpper titlar så sakta, finns ju cirka 9000 nes spel eller nåt ;P

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Fattar inte varför dom släpper titlar så sakta, finns ju cirka 9000 nes spel eller nåt ;P

Antagligen för att hålla uppe intresset för deras konsoll. Och det tycker jag de lyckas bra med då även jag utan Wii intressant följer nyheterna om vilka nya VC-spel som kommer att komma


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

De måste sluta maska med alla Super Mario spelena. Om jag ska köpa Wii så vill jag ha tillgång till alla original Mario, Mario World etc.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Fattar inte varför dom släpper titlar så sakta, finns ju cirka 9000 nes spel eller nåt ;P

Det är inte bara att släppa vilka spel som helst, de måste licensieras och gå igenom ESRBs rating-system innan de kan släppas.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar