1 miljon Playstation 3 i Nordamerika

Robot
1 miljon Playstation 3 i Nordamerika
Medlem
1 miljon Playstation 3 i Nordamerika

Spela roll vad de säljer, hatarna är lika högljudda ändå...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

^-- well, det är väl leverera inte sålda så så imponerande känns det ju inte. Så blanda inte in sålda i detta please

p.s bör ju sägas att i enbart japan så såldes 900.000 ps2 enheter över första weekend. kolla bara hur det gick denna generation.

Medlem

Levererade?

Alltså inte sålda?

Medlem

Enligt NexGenWars och VGCharts är antalet sålda en bit över en miljon.

Medlem

Bara för att man har betalat för någonting så har man det ju inte hemma. Jag har fortfarande inte fått hem min Defcon te.x.
Fast den spys nog ut ur dörren vilken dag som helst nu


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Bara för att man har betalat för någonting så har man det ju inte hemma. Jag har fortfarande inte fått hem min Defcon te.x.
Fast den spys nog ut ur dörren vilken dag som helst nu

Varesig man har saken man köpt hemma eller liggandes på postkontoret så är varan fortfarande såld. Eller ska jag tolka ditt meddelande på nåt annat sätt?

Medlem

Jag menar att om någonting inte kan nyttjas, finns den då?
Det finns ju en massa spel te.x. som säljs innan det ens är släppt.
Just vad det gäller PS3 så vet jag inte hur de gör med förhandsbokningen i statistiken men det skulle inte förvåna mig om de tog med den.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Enligt NexGenWars och VGCharts är antalet sålda en bit över en miljon.

Dock tror jag ingen stämmer av dom eftersom MS gick ut med att dom sålt 10.4 miljoner 360 by now?

länk

"As for the Xbox 360 as it currently exists, Bach dished out the latest sales figures on the system during the Gates keynote address. According to Bach, Microsoft sold a total of 10.4 million consoles through the most recent holiday season in 37 countries, with the majority of customers being new to the Xbox platform. On top of that, Microsoft now has an Xbox Live member base 5 million strong, with more than 100 million pieces of content downloaded for the Xbox 360.":up:

Inaktiv

PS3 ska tydligen inte sälja så himla bra. Står massa osålda maskiner i alla butiker medans alla Wii:s är slutsålda.

Medlem

Vadå, påstår du att Sony skulle fara med osanning? Det har dom väl inte gjort hittills?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Hubbe:

Enligt NexGenWars och VGCharts är antalet sålda en bit över en miljon.

Dock tror jag ingen stämmer av dom eftersom MS gick ut med att dom sålt 10.4 miljoner 360 by now?

länk

"As for the Xbox 360 as it currently exists, Bach dished out the latest sales figures on the system during the Gates keynote address. According to Bach, Microsoft sold a total of 10.4 million consoles through the most recent holiday season in 37 countries, with the majority of customers being new to the Xbox platform. On top of that, Microsoft now has an Xbox Live member base 5 million strong, with more than 100 million pieces of content downloaded for the Xbox 360.":up:

Visst har dom sålt 10.4 miljoner, till butiker. Det är när en butik köper en sak som dom räknar en försäljning.
Antalet sålda till konsumenter lägre en 10 miljoner.

Medlem
Skrivet av dosman:

PS3 ska tydligen inte sälja så himla bra. Står massa osålda maskiner i alla butiker medans alla Wii:s är slutsålda.

Ja i princip är det så.. folk har ju gåtttillbaka till affärerna i usa och lämnat ps3 för en wii istället och det säger ju allt.. måste svida för sony att man tar en wii före en ps3 om man nu kollar rent tekniskt..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av dosman:

PS3 ska tydligen inte sälja så himla bra. Står massa osålda maskiner i alla butiker medans alla Wii:s är slutsålda.

Ja i princip är det så.. folk har ju gåtttillbaka till affärerna i usa och lämnat ps3 för en wii istället och det säger ju allt.. måste svida för sony att man tar en wii före en ps3 om man nu kollar rent tekniskt..

Och med "folk" menar du då en majoritet av människorna som köpt en PS3:a? Nä just det. Bara för att nån/några skriver det på ett forum innebär det inte att den stora allmänheten gör samma sak. Dvs, någons åsikt != fakta.

Medlem

Att PS3 skulle sälja dåligt i staterna tror jag ej på. Har snackat med ett par personer över där och enligt de så väntar de fortfarande på att få tag i en. Sen att det fortfarande finns PS3 på ebay med bids på som ligger över butikspris stärker ju bara detta.
Jag antar att ni syftar på kanske en eller två speciella delstater där intresset är lågt?

1
Skriv svar