Sony: "Playstation 3 anländer till Europa i mars"

Robot
Sony: "Playstation 3 anländer till Europa i mars"
Inaktiv
Sony: "Playstation 3 anländer till Europa i mars"

Tvivlar starkt på det...

Medlem

Vadå då. Varför skulle dom ba ljuga va typ liksom ba?

*LER* *KJAMIZ*


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Citat:

We're equally strong in all three markets. We can't afford to sacrifice any one of them

Jaha. Så det är därför ni skiter i Europa vid lanseringen?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Citat:

We're equally strong in all three markets. We can't afford to sacrifice any one of them

YOU ALREADY DID.....
ni offrade oss när ni sket i europa...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Flakmonkey

Tycker personligen det var bättre att skippa Europa helt till första lanseringen, hur många konsoler hade vi fått 10 000? På det här viset så slipper man ju iaf bli suktad att köpa en konsol till överpris på blocket ^^ Sen kommer det ju också en velbehövlig firmware-updatering till Europa-släppet samt ett helt knippe med bra spel...

Men det är klart hade varit bättre om de sagt att vi skulle få konsolen i mars redan från början istället för att lova något de inte riktigt var säkra på att de kunde hålla

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Citat:

We're equally strong in all three markets. We can't afford to sacrifice any one of them

Jaha. Så det är därför ni skiter i Europa vid lanseringen?

Yup, såsom maddox tycker http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=sony_bullshit


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Va gnälligt det var om att dom "sket" i Europa. Det har ju alltid vart så innan så man är ju inte direkt första gången.
Visst är det jobbigt att det släpps spel som aldrig kommer utan för Japan. Visst är det jobbigt att vi får vänta ett halvår eller mer på att få Europeiska versioner av vissa spel som tex Final Fantasy. Vi är ju vana, även om det kanske inte är rättvist.

Medlem

Vi kommer fortsätta att få vara sist i framtiden också, för dom flesta köper ändå troget så fort företagen lanserar.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Va gnälligt det var om att dom "sket" i Europa. Det har ju alltid vart så innan så man är ju inte direkt första gången.
Visst är det jobbigt att det släpps spel som aldrig kommer utan för Japan. Visst är det jobbigt att vi får vänta ett halvår eller mer på att få Europeiska versioner av vissa spel som tex Final Fantasy. Vi är ju vana, även om det kanske inte är rättvist.

Så man ska acceptera att kunderna blir behandlade som luft bara för att det är en vana? haha ooooook

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Så man ska acceptera att kunderna blir behandlade som luft bara för att det är en vana? haha ooooook

Sjävklart inte, men någonstans måste man ju inse att ett beslut måste tas och då tycker iaf jag att det här var det naturliga. Jag hade själv tagit samma beslut om jag hade ett sådant ansvar för företaget och dess aktieägare, det handlar trots allt bara om affärer. Bättre att kunna släppa konsolen halvbra på två ställen istället för helkasst på tre, kanske hade det varit ännu bättre om de bara koncentrerat sig på Japan först. Tvivlar inte en sekund på att MS och Nintendo hade gjort precis samma sak om de varit i samma situation, däremot så hade nog inte de varit tillräckligt korkade för att uttrycka sig som Sony gjorde ^^

Medlem

Japsen förtjänar en "FETDISS" för att dom skippar oss till sist!
dålig stil, julen är viktig för alla, men JIN & YANK skall ha sin shit först!

360 all the way, sen är det kul att läsa att p.g.a av dålig press och relese på PS3 så kanske MGS kommer till 360, *lol*

Exclusive my ASS!

VF 5 och Resident Evil är ju redan planerat, så vad är PS3 Lineup!

Tekken, Fall of man, Ironman, motorstorm och VT 3, och dom kan man klara sig utan!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Tekken kommer ju kanske till 360. så då vet jag inte vad som är spec med ps3 :s ? FF isåfall

Medlem

vad alla gnäller, visst kan man tycka att det var svagt av sony att lämna europa sist, men tänk på fördelarna. En starkare line up, uppdaterad firmwire, bättre online stöd då de har hunnit få igång sonys online tjänst ordentligt. Det e vad jag tror och tycker iaf.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag gnäller inte, gillar bara inte att bli dissad!, om fler sa ifrån, så var dom tvungna att ändra stil, kolla bara på EA, kör över varenda jävel, för vi saknar STAKE att säga ifrån!

Dessutom att prångla en maskin som inte skalar bilden, går FETEBORT!, min hd tv går iofs bara till 720P, men när jag byter så vill jag att maskinen skalar bilden oavsett vilken upplösning jag väljer!

PS3 = borttaget p.g.a man ville spara pengar, tror dom på fullt allvar att folk bryr sig om en 500 hundring/1000 lapp extra för en grymt bra feature!

I don't think so!

Bojkott!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jo, hade vi alla sagt "vi vill inte ha en försenad release" så hade nog Sony tagit fram dom där 500.000 ps3orna dom har gömt i Mount Doom.

Inaktiv

Maj skulle jag tippa på.

Medlem

@ Armbandsuret!

Något hade nog hänt iaf, istället för att stå där med rumpan i vädret i väntan på ett BIG FUCK U!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag är då ganska nyfiken på vad som skulle hänt?

Medlem

Hmm, vi får se hur det blir i mars sen. Fast om man tänker på hur ps2an släpptes så tog det 8 månader från release i Japan tills det släpptes i Europa har jag för mig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vad brukar hända när majoriteten visar sitt missnöje?

Antingen ändrar dom stil eller så riskerar dom att loosa miljoner kunder!

Det är bara att trycka dit dom, problemet är bara att vi är slapptaskar som inte vågar göra nått, annars hade inte vårt eget system sett ut som det gör idag. Med en bunt segdrivande och sumprunkande politiker, som värnar om sverige, medans dom ler i mjugg och demonterar vår välfärd och smörjer sina egna krås!

Starkt jobbat pg!

http://www.worldspace.nu/George_Carlin_-_Owners_of_this_count...

/S


signatur

Denon / Pioneer

MFC
Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Svartsmurfen:
Citat:

We're equally strong in all three markets. We can't afford to sacrifice any one of them

Jaha. Så det är därför ni skiter i Europa vid lanseringen?

Yup, såsom maddox tycker http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=sony_bullshit

ROFLMAO!.. HAHA ÅRETS ANIMERADE BILD ju!

http://www.thebestpageintheuniverse.net/images/sony_bullshit_...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

@Swedish_Massacre.
Nu tror inte jag att det var mycket av en fråga gällande stil utan att sony hade produktionsproblem.

Hur Sverige eller något annant land styrs lämnar jag till en annan debatt.

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Vad brukar hända när majoriteten visar sitt missnöje?

Antingen ändrar dom stil eller så riskerar dom att loosa miljoner kunder!

Det är bara att trycka dit dom, problemet är bara att vi är slapptaskar som inte vågar göra nått, annars hade inte vårt eget system sett ut som det gör idag. Med en bunt segdrivande och sumprunkande politiker, som värnar om sverige, medans dom ler i mjugg och demonterar vår välfärd och smörjer sina egna krås!

Starkt jobbat pg!

http://www.worldspace.nu/George_Carlin_-_Owners_of_this_count...

/S

Jag förstår inte hur vi som konsumenter skulle ha kunnat göra någonting annorlunda. Förslag från din sida istället för att skrika hej vilt vilka idioter alla på Sony är?

Och vad hade varit alternativet för Sony? Att släppa PS3:an här i europa med ett medel på cirka 500 konsoler per land?

Jag förstår inte riktigt vad det är som du är så förbannad över... En världsrelease som inte blev av? Det höga priset?

Och hur kan vi sitta och kritisera ett beslut som vi till stor del inte har all fakta om? Tror du att Sony vill jävlas med sina kunder, ta tillbaka uttalanden osv?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MammaMuu:

Va gnälligt det var om att dom "sket" i Europa. Det har ju alltid vart så innan så man är ju inte direkt första gången.
Visst är det jobbigt att det släpps spel som aldrig kommer utan för Japan. Visst är det jobbigt att vi får vänta ett halvår eller mer på att få Europeiska versioner av vissa spel som tex Final Fantasy. Vi är ju vana, även om det kanske inte är rättvist.

Så man ska acceptera att kunderna blir behandlade som luft bara för att det är en vana? haha ooooook

Nej, men kan du ärligt talat säga du är förvånad över beslutet? Microsofts försök på en världsrelease var ju långt ifrån lyckad.
Samtidigt visste vi ju att redan för länge sedan att Europa inte skulle få några konsoler samtidigt med usa och japan. Då känns ju jäkligt fjantigt att fortsätta gnälla varje gång när inget faktiskt har ändrats.

Om du och andra nu hatar sony så mycket för att dom gjorde samma sak som i stort sett alla konsoltillverkare gjort alla generationer innan denna, så låt bli att köpa en då. Allt detta gnällande hjälper ju ingen. Det ger bara mer bränsle till fanboys och konsolkrig som är så sjukt barnsligt.

Medlem

Våga göra något? Det värsta du kan göra är att inte köpa produkten. Då ändå en stor skara folk gör det så är det uppenbart att de är glada över resultatet och Sony har ingen anledning att tolka resultatet annorlunda.

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Vad brukar hända när majoriteten visar sitt missnöje?

Antingen ändrar dom stil eller så riskerar dom att loosa miljoner kunder!

Du verkar tro att alla bryr sig.. Vilket är LÅNGT ifrån sanningen, de flesta (95%) är inte alls brydda om de får den nu eller i Mars. Den stora majoriteten kunder kommer glatt att köpa den när den nått en prisnivå som passar deras plånbok.

Det har sagts förr och kommer sägas fler gånger, vi som räknar oss själva som gamers är en så liten skara att vi i det stora hela inte är speciellt inflytelserika. Den stora massan svenssons är den riktiga köpkraften och de känner nog inte ens om Sonys brutna löfte om värdspremiär, so they don't care.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Nej, men kan du ärligt talat säga du är förvånad över beslutet? Microsofts försök på en världsrelease var ju långt ifrån lyckad.
Samtidigt visste vi ju att redan för länge sedan att Europa inte skulle få några konsoler samtidigt med usa och japan. Då känns ju jäkligt fjantigt att fortsätta gnälla varje gång när inget faktiskt har ändrats.

Struntsamma för mig eftersom jag fick tag en på release, här i EU. Även om den inte var speciellt lyckad pågrund av shortage of supply så hade iallafall hela världen en chans att få den. Och har man blivit illa behandlade som kund så ska man fan inte bara släppa det och gå vidare enbart för något annat företag gjorde si eller så. Det som borde störa dig där imot är alla löjliga uttalanden från sony som "Europa bryr sig inte!!!", finns säkert någon rolig quote thread på t ex IGN eller Gamespot från sony om du vill kolla upp alla löjliga saker sony och t ex MS har kläckt ur sig mot sin fanbase.

Medlem

Bah.. Att man ens orkar bry sig, det kommer när det kommer. Även om jag inte kommer köpa PS3, så måste det vara jobbigt för er som kommer göra det. Men, det kommer när det kommer, sen att folk ändrar release datum och grejer bör man väl inte bli förvånad över, det är väl något varenda företag i spelvärlden gör nuförtiden?

Medlem

Farligt att vänta någon extra månad. Har alltid varit så att man får vänta på saker och ting här i Europa och det kommer säkerligen förbli så i framtiden också. Så länge det bara rör sig om ett par månader så bryr jag mig inte så mycket dock är jag lite små ledsen över att vänta ett helt år på FFXII.

1
Skriv svar