Trådlös Nunchuck på gång till Wii?

Robot
Trådlös Nunchuck på gång till Wii?
Medlem
Trådlös Nunchuck på gång till Wii?

Kan ju hålla med om att sladden är lite jobbig i vissa fall, men samtidigt så vette tusan om jag skulle vilja att nunchuken blir dyrare. Kostar nog mycket redan nu att införskaffa en Wiimote och en nunchuk.

/ LordDaimos

Medlem

Ja, tycker kontrollerna är för dyra faktiskt, borde sälja dom i paket för det första, till lägre pris.

Medlem
Citat:

The Wii Nunchuck gets it's name from the martial arts weapon, the ''Nunchucks''

Nja, inte riktigt sant kanske. Det är ju snarare ett skördeverktyg som sedermera blev filmrekvisita med hjälp av Bruce Lee.

Annars var det goda nyheter om det nu var en nyhet.
I annat fall får man väll bygga en egen så snart som ritningarna kommer ut på nätet. Det brukar bara vara en tidsfråga


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Fan va jag gillar namnet Nunchuck. Det är så grymt coolt!

Medlem

Svartsmurfen, Wiki är underbart, eller hur?
Och sen har du fel, det kommer visst från ordet ''Nunchucks'' vilket ÄR ett kampssportsvapen, dom pratar inte om någon direkt historia, dom tog namnet från den aktuella betydelsen och användningsområdet.

Medlem

Trådlös nuncha?, = Ingen nunchac utan en wii-twinx

Två pinnar med rep eller kedjor!, fantastisk skönt vapen om man kan hantera det, annars gör det bara ont, och ni har större användning av två chopstix med nudlar!

Nunchacks = karate pinnar = hjärndött som att kalla butterfly kniv för ninjablade eller kungfu stilett!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Yay! Mera grejer att kasta in i tven!

Skrivet av Svartsmurfen:
Citat:

The Wii Nunchuck gets it's name from the martial arts weapon, the ''Nunchucks''

Nja, inte riktigt sant kanske. Det är ju snarare ett skördeverktyg som sedermera blev filmrekvisita med hjälp av Bruce Lee.

Annars var det goda nyheter om det nu var en nyhet.
I annat fall får man väll bygga en egen så snart som ritningarna kommer ut på nätet. Det brukar bara vara en tidsfråga

LoL nunchucks är ninja vapen inte nån sorts "kördetröska" men den ursprungliga version såg ut som ett skördeverktyg just därför att ninjas skulle kunna smuggla in vapen!


signatur
Medlem

... skördeverktyg i Kina skall det vara och tekniken utvecklades pga att bönder inte fick ha vapen att försvara sej ...
...eller: http://en.wikipedia.org/wiki/Nunchucks

Medlem

Jag menar dess ursprung, vart ifrån ordet på kontrollen kommer ifrån struntar jag i. Dessutom heter det "Karatepinnar" på svenska, för det säger aftonbladet!

Det var på (tror jag) discovery för ett tag sedan. Traditionellt har det nog aldrig använts som vapen i någon större utsträckning så vitt som jag har förstått det. Fast jag är å andra sidan ingen kungsankicker så jag vet ju inte.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar