Gates: "Xbox är en PC"

Robot
Medlem
Gates: "Xbox är en PC"

Börja skapa PC maskiner, microsoft. Jag är säker på att folk vill ha det


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

nvm


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

NNooooo ffs! brings us just the games

Inaktiv

There is no spoon.

Inaktiv

Face it. Varken Xbox 360 eller Playstation är konsoler. Dom är vanliga datorer med annorlunda hårdvara, värdelösa kontroller och spel med dubblerat pris trots halverad kvalitet.

Wii däremot, där talar vi riktig klassisk konsol.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Face it. Varken Xbox 360 eller Playstation är konsoler. Dom är vanliga datorer med annorlunda hårdvara, värdelösa kontroller och spel med dubblerat pris trots halverad kvalitet.

Eh va?

Nytt pc-spel: 599
Nytt xbox 360-spel: 699

Dubblering av priset? Okej att kvalitén är en smaksak, vilket även kontrollerna är, men priset...

Skrivet av SgtKelly:

Wii däremot, där talar vi riktig klassisk konsol.

Inte något jag kan tänka mig att köpa och spela ensam hemma. Fan så mycket roligare med kompisar.

Men det är bara min åsikt.

Medlem

100-200kr mer för ett Xbox spel som jag kan köpa till datorn? Jag tror jag avstår, köper spelet till datorn och sparar ett par hundralappar.

Jag tänker iaf spela Zelda till Wii ensam, större delen av spellängden iaf, men jag kan förstå varför den är roligare med kompisar. ^^

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av SgtKelly:

Face it. Varken Xbox 360 eller Playstation är konsoler. Dom är vanliga datorer med annorlunda hårdvara, värdelösa kontroller och spel med dubblerat pris trots halverad kvalitet.

Eh va?

Nytt pc-spel: 599
Nytt xbox 360-spel: 699

Dubblering av priset? Okej att kvalitén är en smaksak, vilket även kontrollerna är, men priset...

okej, vart handlar du PC spel..där jag handlar kostar de 399-449:- st...ibland 299:-...då i butik till och med.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

vad redmac sa


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av SgtKelly:

Face it. Varken Xbox 360 eller Playstation är konsoler. Dom är vanliga datorer med annorlunda hårdvara, värdelösa kontroller och spel med dubblerat pris trots halverad kvalitet.

Eh va?

Nytt pc-spel: 599
Nytt xbox 360-spel: 699

Dubblering av priset? Okej att kvalitén är en smaksak, vilket även kontrollerna är, men priset...

Haha, 600 spänn för ett PC-spel? Vart säljs sånt?:P

Medlem

Just ja, 599 är lite mycket. Fan den här 360n är lite väl påtaglig... PC-spel ligger fortfarande runt 400-500, och 360-spel runt 500-600, inte precis ett "dubblerat pris trots halverad kvalitet" (Ett argument som inte håller de en hel del spel släpps till flera plattformar, se till exempel Rainbow Six Vegas).

Medlem

Precis ta t.ex. carbon som exempel. 399 till pc och 599 till xbox360. Samt att ett flertal spel till xbox360 har tydligen extra content på dvd'n som bara kan låsas upp om man köper koder från live...

Dock är det faktiskt riktigt gött att spela på en Xbox360, så den biten kan jag inte klaga på men man skulle ju sakna sina moddar typ PVK II


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Face it. Varken Xbox 360 eller Playstation är konsoler. Dom är vanliga datorer med annorlunda hårdvara, värdelösa kontroller och spel med dubblerat pris trots halverad kvalitet.

Wii däremot, där talar vi riktig klassisk konsol.

Håller med om allt du skrev förutom värdelösa kontroller, spel med dubblerat pris, och att spelen har halverad kvalite.

Vilken dator i ca 3000-4000krs-klassen klarar av att köra GoW ifall det hade funnits till PC...
I samma upplösning, grafikinställningar och håller samma fps.

Dagens konsoller är makalösa.
Precis som när Playstation 1 kom, woaw. Fanns ingen dator i den prisklassen som var i närheten av den grafiken. Sweet times.

Medlem

XBox 360/PS3 må vara mer generella än föregångarna men de är absolut inte lika generella som en typisk PC.

Den största skillnaden är att de konsolerna är nästan helt slutna system, och vad du kan göra med din konsol (både som utvecklare och användare) bestäms nästan uteslutande av tillverkarna.
I synnerhet när det gäller hårdvara.

En Apple-dator är mer jämförbar med exempelvis en PS3:a, men eftersom Apple's marknad är mycket mer utvecklad och mogen blenkar PS3:ans möjligheter i jämförelse.

Jag kan däremot hålla med om att de nya konsolerna kan klassificeras som "General Purpose Entertainment Systems", då man numera kan avnjuta mer än bara spel på dem.

Inaktiv

ja PS3 har väl redan en linuxdist som man kan köra med? det kan bli sweet!

Medlem
Skrivet av Efraim:
Skrivet av SgtKelly:

Face it. Varken Xbox 360 eller Playstation är konsoler. Dom är vanliga datorer med annorlunda hårdvara, värdelösa kontroller och spel med dubblerat pris trots halverad kvalitet.

Wii däremot, där talar vi riktig klassisk konsol.

Håller med om allt du skrev förutom värdelösa kontroller, spel med dubblerat pris, och att spelen har halverad kvalite.

Vilken dator i ca 3000-4000krs-klassen klarar av att köra GoW ifall det hade funnits till PC...
I samma upplösning, grafikinställningar och håller samma fps.

Dagens konsoller är makalösa.
Precis som när Playstation 1 kom, woaw. Fanns ingen dator i den prisklassen som var i närheten av den grafiken. Sweet times.

Anledningen till varför man inte kan hitta en dator i den prisklassen är för att ( A ) Microsoft och Sony förlorar pengar på varje konsol dom gör (MS gjorde iaf vid launch) och säljer dom billigare, ( B ) dom köper stora mängder av samma hårdvara vilket blir billigare och dom slipper mellanhänder så att produktionskostnad blir lägre och ( C ) spelutvecklare vet vilken hårdvara dom har att jobba med så dom kan pressa den så hårt dom bara kan och använda speciella funktioner kanske.

Men ändå, det är ett grymt schysst pris för prestandan man får. Synd bara att en konsol inte är lika "öppen" så att man själv kan hålla på med mjukvaran/hårdvaran.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Men ändå, det är ett grymt schysst pris för prestandan man får. Synd bara att en konsol inte är lika "öppen" så att man själv kan hålla på med mjukvaran/hårdvaran.

Vilket inte alltid är utav ondo...

Varenda en av de 9,6 miljonerna som äger en 360 har exakt samma konsoll. PCs... Ingen är exakt identisk.

Medlem

Vart fan köper ni spel egentligen? Jag köpte precis rainbow six nytt för 500kr.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Konsolspels marknaden är jue ungefär lika stor som PC spel men mycket mindre pirat (iaf till 360), så varför är igentligen konsolspel dyrare?

Medlem
Skrivet av melachi:

Vart fan köper ni spel egentligen? Jag köpte precis rainbow six nytt för 500kr.

550 här, Elgiganten. EBGames tar till exempel 699 för de flesta nya spel.

Flakmonkey
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av melachi:

Vart fan köper ni spel egentligen? Jag köpte precis rainbow six nytt för 500kr.

550 här, Elgiganten. EBGames tar till exempel 699 för de flesta nya spel.

EB Games och Game är ställen där man byter in spel och köper begagnat... handlar man där nytt får man skylla sig själv känns det som, om de inte har något bra erbjudande, vilket de faktiskt har ibland ^^

Medlem

jodå det är allt en pc, varför tror ni annars att den är så lätt att knäcka *lol*

nu kommer snart Linux på 360, och med det större hd och prog precis som på vanilla Xbox

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Konsolspels marknaden är jue ungefär lika stor som PC spel men mycket mindre pirat (iaf till 360), så varför är igentligen konsolspel dyrare?

För att konsoltillverkarna ska kunna tjäna pengar. Precis som någon skrev lite längre upp så förlorar de (i alla fall Microsoft) på varje såld konsol och behöver då något sätt att tjäna pengar på, därav de högre priserna på spelen.

Jag förstår inte hur folk orkar med den här diskussionen. Vad är det med folk som verkligen gör allt för att försöka klanka ner på konsolerna (detsamma gäller fanboy diskussionen)? Är det för att de är avundsjuka, eller vad är det? Alla har inte råd eller vill bara inte ha en PC och då är konsolerna en bra kompletering.

Jag kan hålla med om att dagens konsoler liknar en PC mer än vad t.ex. ett Playstation (1) gjorde men de har fortfarande en lång väg att gå för att bli en äkta PC, och jag tror inte de kommer "utvecklas" mycket mer. De kommer stanna på det användningsområdet de har nu - som ett media center.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det blir mer och mer som en PC, för mig. Särskillt nu när jag inte kommer kunna köra HDDVD på datorn. Då är det ju tur med en HDDVD-addon till 360n (om det inte är en betamax dvs).

http://business.timesonline.co.uk/article/0,,9075-2536050,00....

Jag förstår inte vad folk whinar om, så länge "konsollerna" har intressanta spel och fungerar krångelfritt så är det den heltidsarbetande spelarens bästa vän.

Jag får ut ungefär en hundralapp per timme när jag arbetar, så det kan ses som ett mått på hur mycket min tid är värd.
Jag pröjsar glädjeligen hundra spänn mer per spel om det betyder att jag kan spara en timme i månaden på att slippa installationer, konfigurera brandväggar för att få det senaste spelet att fungera, tanka drivrutiner och gräva i internetforum efter anledningen till att mitt senaste spel inte fungerar korrekt.

Näe, när min gamla desktop slutligen stupar så ersätter jag den med en liten laptop med ett smidigt operativsystem och ger up windows-spelande på hemmaplan för all framtid.

r1k
Medlem

Låt konsoller vara konsoller :[ I will never buy XBOX!

Motståndare sedan dom lanserade, räcker att dom har pc/windows

Medlem

Jag importerar mina lir till 360, och har på så vis ordnat Rainbow Six Vegas, Gears Of War etc för 300-450 kronor styck.

Play Asia tar ca 300-350 för ett lir (inklusive frakt) och har en lista på regionsfria lir. Listan är ej komplett, men bra utgångspunkt. Frakttiden från Play Asia, med det billigaste alternativet, är allt mellan 5-14 dagar.

Hos VideoGamesPlus hittar man spelen för ca 400-450 kronor med frakt. Härifrån kommer spelen till Sverige på tre dagar. Videogamesplus har en blog där dom listar regionsfria lir.

I båda fallen kan man lämna ett meddelande om att dom skall hjälpa en med tullen, varpå det inte fastnar. Fördelen är också att man oftast får spelen en bra stund innan dom kommer till EU affärer.

700 spänn för ett spel skall man inte behöva betala.


signatur

1338 - One Step Above

Skrivet av cpBillen:

Play Asia...

Skoj att spela GoW på japanska.

Medlem

Givetvis är dom regionsfria spelen inte på Japanska. Asiatiska releaser har engelskt språk. Då snackar vi menyer, tal i spelet etc. Allt.


signatur

1338 - One Step Above

12
Skriv svar