De trognaste drabbas alltid hårdast...

Flakmonkey
De trognaste drabbas alltid hårdast...

Sitter på tunnelbanan med laptopen å surfar just nu - känns väldigt IT måste jag säga ^^ Jobbet har ett erbjudande där man får surfa fritt med ett sånt här 3G-modem för 100 kr i månaden och självklart högg jag på det. Är lätt värt pengarna att kunna koppla upp sig var man än är faktiskt. Riktigt bra fungerar det också, nu är inte Turbo 3G aktiverat ännu, så det är inga otroliga hastigheter, men man var ju med om betydligt värre på den goda modemtiden

Hursomhelst så har jag spenderat en stor del av resan läsandes en massa arga kommentarer från PC Gamer-användare som är förgrymmade över att vi (FZ alltså) har förstört deras forum. Främst är det @John som har fått ta emot vilket in min mening är helt felriktat. Det är trots allt inte han som tagit beslutet om den här förändringen utan förlaget som äger tidningen och även FZ. Personligen hade jag nog hellre sett ett närmare samarbete där sajterna var än mer integrerade - samma nyheter, kommentarer, etc men då hade det ävl blivit än mer liv i luckan

Men tillbaka till alla arga kommentarer. Mycket av det känns ju igen för de som varit med i gamet ett tag. Vi på FZ-redaktionen kände ju av detsamma när den nya sajten lanserades med buller och bång. En smått fantastisk mängd skit kastades på oss för att vi förstört "eran" sajt. Så här i efterhand kan man bara konstatera att förändringen var nödvändig. Vi hade helt enkelt vuxit ur kostymen och även om några säkerligen letade sig vidare till andra alternativ vande sig de flesta och även om många av nostalgiska skäl föredrar den gamla varianten tror jag få verkligen skulle föredra att gå tillbaka till den.

I ärlighetens namn tror jag att detsamma kommer gälla för PC Gamers nya sajt som behöver nytt blod. Det är trots allt alltid de som har något negativt att säga som hörs mest och speciellt mitt i en övergångsfasen. Jag känner dock en väldig sympati för de trogna besökarna på PC Gamers forum. Det har varit en väldigt speciell attityd där som kanske inte har fallit mig i smaken, men uppenbarligen har många gjort det och nu har mattan dragits bort i ett svep - utan någon riktig förvarning vilket är väldigt olyckligt. Det är aldrig kul att förlora sin "baby", men utveckling är tyvärr ett måsta och då kommer en del i kläm - synd bara att det oftast är de mest trogna som drabbas hårdast.

Förhoppningsvis innebär inte det här att de lämnar PC Gamer - även om risken tycks vara stor för det i dagsläget. De skulle verkligen kunna behövas för att ge den nya sajten en attityd och image som kan särskilja den från andra svenska spelsajter. Jag håller åtminstone tummarna för fler intressanta OT-trådar - så länge de håller sig inom acceptabla gränser

#blogg

srb
Medlem
De trognaste drabbas alltid hårdast...

John har endast sig själv att skylla för den attityd han gick in med, istället för att skapa harmoni försökte han sätta stöveln i marken och beordra runt människor som inte hade en aning om vem han var, var han kom ifrån eller varför han var så tyken!

Det är beklagligt. Jag, och många andra, jobbar för att försöka fixa till stämningen.

Flakmonkey
Skrivet av srb:

John har endast sig själv att skylla för den attityd han gick in med, istället för att skapa harmoni försökte han sätta stöveln i marken och beordra runt människor som inte hade en aning om vem han var, var han kom ifrån eller varför han var så tyken!

Det är beklagligt. Jag, och många andra, jobbar för att försöka fixa till stämningen.

Det håller jag med om, övergången kunde ha gjorts på ett betydligt smidigare sätt och det är jag säker på att alla inblandade vet om. Nu blev det som så många gånger tidigare ett race för att hinna med en deadline och då går tyvärr inte allt helt smidigt... men men, det är alltid lätt att vara efterklok

srb
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det håller jag med om, övergången kunde ha gjorts på ett betydligt smidigare sätt och det är jag säker på att alla inblandade vet om. Nu blev det som så många gånger tidigare ett race för att hinna med en deadline och då går tyvärr inte allt helt smidigt... men men, det är alltid lätt att vara efterklok

Självklart, det har jag full förståelse för, men istället för att använda sig av de mänskliga resurser han hade tillgängliga - oss - så skulle det ha gått smidigare.

Nu är det bara att bita ihop och jobba för en bättre framtid.

Flakmonkey
Skrivet av srb:

Självklart, det har jag full förståelse för, men istället för att använda sig av de mänskliga resurser han hade tillgängliga - oss - så skulle det ha gått smidigare.

Nu är det bara att bita ihop och jobba för en bättre framtid.

Det kommer ju bli bättre helt klart, sånt här ebbar alltid ut efter ett par dagar då folk har ventilerat ordentligt och/eller de som inte har något gott att säga har vandrat vidare... Just nu är det ju bara trist att läsa all pajkastning och personliga påhopp riktade mot Thomas och John. Visserligen är ju det här internet så man får ju räkna med en dos av sånt här, men det måste finnas gränser tycker jag.

Medlem

Usch, ett än mer integrerat samarbete med samma nyheter och allt.. ja varför inte bara göra det till en enda sida isåfall ... ?

Flakmonkey
Skrivet av Cedric:

Usch, ett än mer integrerat samarbete med samma nyheter och allt.. ja varför inte bara göra det till en enda sida isåfall ... ?

Tja, jag skulle personligen inte har någonting emot det men jag inser ju att det vore rätt dumt med tanke på att den stora majoriteten säkert skulle skita ner sig vid blotta tanken ^^

Medlem
Skrivet av Cedric:

Usch, ett än mer integrerat samarbete med samma nyheter och allt.. ja varför inte bara göra det till en enda sida isåfall ... ?

tänk vilket namnkrig de hade blivit

Medlem
Skrivet av prof:
Skrivet av Cedric:

Usch, ett än mer integrerat samarbete med samma nyheter och allt.. ja varför inte bara göra det till en enda sida isåfall ... ?

tänk vilket namnkrig de hade blivit

Haha jo fyfan, jag kan tänka mig.

Inaktiv

Som det ser ut nu har den aktiva skaran på PCG gått över till 8th Symphony, som just nu sprudlar av aktivitet. Synd att det behövde bli så här men det är nog det bästa både för användarna (som knappt läser tidningen längre) och för sidan PCGFZ (som vill ha en yngre målgrupp som inte käftar emot).

1
Skriv svar