CNN: GTA train kids to be killers! *UPDATE*

Medlem
CNN: GTA train kids to be killers! *UPDATE*

CNN tycker att GTA är en så pass verklig simulator att ungdomar kan mycket väl bli professionella mördare efteråt de har spelat. Men inte nog med det, GTA ska också lära Pojkar/män att behandla tjejer/kvinnor som horor. Skratta eller gråta? Avgör ni vad ni tycker.

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Zzr138ijmaQ&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Zzr138ijmaQ&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Här är en till video med samma man igen "Glenn beck" och nu intervjuar hann Dr. James Dobson som anser att GTA IV lär ungdomar att våldta flickor. Detta tas upp ca 5min i i programmet....Hur kan denna kanal ses vara seriös?

Länk till video intervjun:
[http://edition.cnn.com/video/#/video/bestoftv/2008/05/13/gb.dobson.family.matters.cnn

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
CNN: GTA train kids to be killers! *UPDATE*

Att dom orkar hålla på. Ska dom inte gnälla lika mycket på våldsama filmer?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Night Hawk var just det han gjorde med. Han gnällde på allt. Dock man _KAN_ göra de han säger men inget tvingar dig. Så om man sitter och tycker det är skitkul så gjorde man nog det innan spelet släpptes...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Pansarknekt

Ok vad är problemet. USA släppte Americas Army för samma jäkla anledning. Pangpang och reklam för armén. Som här ovan, tycker man det är kul o döda hookers så gjorde man nog det innan man börja lira. Själv har jag nog bara kört över dom av misstag. 25 extra hälsa har aldrig känts lönt


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

När man slöspelar GTA så kör man ner allt! Ok att små barn inte ska spela spelet, det håller jag absolut med om. Det finns en åldersgräns av en anledning.

Medlem

Varför hör man aldrig någon kontra sådana här uttalanden med diskursanalyser av de barn som spelar?

Inaktiv

Så här ser det ju alltid ut, Jack Thompson är där och någon annan snubbe som lider av moralpanik. Aldrig någon som kan hålla en talan "för" spelet.

Men spelet är gjort för vuxna, inte för barn. Det ska inte säljas till barn. Sen retar jag mig på att Jack Thompson säger att dom "tränar" inte "spelar". Menar han på att om jag är bra på att skjuta i ett spel, kommer jag vara bra på att skjuta i verkligheten? pfff. Tycker det är underligt att dom aldrig drar upp hur enkelt det är att få tag på ett höghastighetsvapen i USA.

Hur många spelrelaterade mord/våldsgärningar har vi haft i Sverige?

Mycket skumt att det bara drabbar USA....


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Men fan det är ett spel, ingen jävla mordsimulator ! :evil:

lol han sa nästan elektronik stimulation:P

1
Skriv svar