Microsoft Wireless Laser Mouse 8000

Robot
Microsoft Wireless Laser Mouse 8000

Microsoft är, som kanske bekant, ett av de stora företag som försöker tillgodose vårt behov av nya, häftiga möss. En snabb titt på deras hemsida avslöjar att de har hela 22 möss i sitt sortiment. Jag har fått äran att testa deras senaste värstingmus, Microsoft Wireless Laser Mouse 8000.


Medlem
Testad - MS Wireless Laser Mouse 8000

Om sensorn skippar när man drar den fort och formen på den är väl det som spelar mest roll för en gamer.. iaf för mig. Sen bryr jag mig inte vart tumknappen ligger eftersom att man har alla knappar man behöver på tangentbordet... kanske är lite skillnad på en quaker och battlefield spelare (iof har jag spelat bf också). 1000dpi betyder inte så mkt för mig när det handlar om prestanda. finns möss med högre dpi som fungerar mkt dåligt. Om den fungerar ypperligt för dig betyder inte heller så mycket. Du kanske sitter med rätt så hög sensitivity och behöver inte göra några snabba rörelser med musen. iof är det heller inte speciellt många flickshots man måste dra av i bf.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Sen när blev det krav på att man ska kunna ställa in tyngden på en mus för att kunna spela med den?

MFC
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Sen när blev det krav på att man ska kunna ställa in tyngden på en mus för att kunna spela med den?

Bra fråga.. personligen föredrar jag tyngre möss men klagar inte om jag får en som är lätt. Det är väl ett "i-landsproblem" som vissa ville ha löst och på den vägen är det


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

jag är ganska nöjd med logitechs MX revolution. Det enda Microsoft verkar vara bättre på är batteritiden. Min räcker ca 3 dagar när jag använder datorn ca 10-12 timmar om dagen. Samt dpi som förmodligen ligger under microsofts 1000. Inget jag märker iofs.

Men det är sköna trådlösa möss nu för tiden Äntligen är det helt laggfritt. Man skulle t.o.m tro att det är sladd på den.
Sen hittade jag nånting som hette "uber options" ( http://www.mstarmetro.net/~rlowens/uberOptions/) som gör att man can customiza knapparna precis hur man vill. Rätt nice ^^

Inaktiv

Jag har suttit i många timmar med spel som Battlefield 2 för att ge musen vad den tål och den fungerar hur bra som helst. Tror till och med att min KDR (kill/death ratio) höjts i och med denna mus.

^
Hahaha, det var precis sånt här som den där stora musguiden på ESReality dissade :D. Känns inte som att en lasermus känns pålitlig för mig som quakespelare, speciellt inte en trådlös sådan. Dubbel-lagg och dålig maxläsning.

Medlem

Är det bara jag eller kopierar m$ logitech mycket ?

MFC
Medlem
Skrivet av Exim:

Är det bara jag eller kopierar m$ logitech mycket ?

designen ligger väl i tiden.. svårt att göra något idag utan att det är likt något annat..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Vilken mus anser NI är den bästa för gaming då? FPS spel, typ AA, BF 2 osv..


signatur

Det var inte jag...

Medlem

MX5xx serien såklart


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

MFC
Medlem
Skrivet av NeoOhm:

Vilken mus anser NI är den bästa för gaming då? FPS spel, typ AA, BF 2 osv..

Jag kör MX1000, det är den bästa musen jag haft!.. de sämsta har faktiskt varit MS-möss..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Har alla som röstat en MS Wireless Laser Mouse 8000? Eller ogillar bara folk MS? Tror definitivt på det senare, tragiskt isf. Har läst flera tester av denna mus och det verkar som testarna gillar den, som här på FZ.

Skrivet av chopstiks:

Jag har suttit i många timmar med spel som Battlefield 2 för att ge musen vad den tål och den fungerar hur bra som helst. Tror till och med att min KDR (kill/death ratio) höjts i och med denna mus.

^
Hahaha, det var precis sånt här som den där stora musguiden på ESReality dissade :D. Känns inte som att en lasermus känns pålitlig för mig som quakespelare, speciellt inte en trådlös sådan. Dubbel-lagg och dålig maxläsning.

Denna mus är inte med i testet. Lasertekniken kan ju vara bättre.

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Sen när blev det krav på att man ska kunna ställa in tyngden på en mus för att kunna spela med den?

Har det någonsin varit ett krav?
Jag tog bara med det som ett exempel i recensionen att musen inte är riktad till gamers. Finns ju möss som är just det och på de brukar det vara tyngdreglering på...
Men nått krav kan jag inte se att det skulle vara. Var har du fått det ifrån?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Var lite information av räckvidden. Hur bra fungerar det om man har en vägg emellan?

Tänkte köpa Microsoft Wireless Entertainment Desktop Vista (7000) där denna musen ingår.

Inaktiv

Kan ju rekommendera nya recensionen på ESReality: http://www.esreality.com/?a=post&id=1300293

Razer Deathadder, ny och riktigt nice optisk mus, har fått ut de bästa maxläsningsvärdena hittils.

Nilpan: Varenda lasermus hittils har scorat lång sämre och läst långt sämre än de optiska, Razer har ju förstått detta och övergett lasern för tillfället. För att inte nämna att laggen över trådlöst automatiskt är långt sämre än en sladd någonsin kan vara.

NeoOhm: http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1300293&page=4 <- Kolla på alla de högst upp, och så bestämmer du vilken av formerna på mössen du gillar bäst, och så köper du den

Medlem

Tyckte verkligen inte att designen var någon höjdare


signatur

Freshly dared, the half won.

1
Skriv svar