Marvel: Ultimate Alliance (Wii)

Robot
Marvel: Ultimate Alliance (Wii)

Flertalet av multiplattformsspelen till Wii har fått en närmast omild behandling och tyvärr är Marvel: Ultimate Allianceännu ett sådant. För trots att det är det mest ambitiösa Marvel-spelet hittills med en minst sagt imponerande samling av superhjältar och ett småintressant upplägg når det på grund av en framstressad portning inte ända fram.


Medlem
Wii-test - Marvel: Ultimate Alliance

Argh, om något kommer ta död på Wii så är det dåliga portningar


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Skit spel. Detta spelet var otroligt tråkigt redan från början. Kameran fungerar piss på både PC versionen och Wii versionen.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Argh, om något kommer ta död på Wii så är det dåliga portningar

Kan inte annat än hålla med, hoppas inte spelutvecklarna tar dö på maskinen nu när de försökt skapa något nytt.

Medlem

Bara hålla ut, snart slipper vi nog taskiga stressframkallande konverteringar.

Medlem

Dom har proppat in på tok för mycket filurer i detta spelet för sitt eget bästa, hade varit bättre med en mer fokuserad story där de tagit bort de mindre viktiga personerna.. Ibland känns vissa av nivåerna lite överdrivna också, det här är ett typexempel på att när man pressar in för mycket, så blir det inte alltid bra.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Varför klaga på brist av onlinefunktion när ingen 3epartstillverkare fått tillgång till den api som gäller onlinefunktioner?

Tvivlar dock f ö inte på detta spels brister

Inaktiv
Skrivet av foock:

Varför klaga på brist av onlinefunktion när ingen 3epartstillverkare fått tillgång till den api som gäller onlinefunktioner?

Tvivlar dock f ö inte på detta spels brister

Har du något att backa upp det med?

Inaktiv

topp poängen fortsätter att rasa in för wii, jätte bra!
(sarkasm. skiter fullständigt i om det är en port)

vad har blivit kritikerrosat än så länge? zelda?
*hur man lägger alla ägg samma korg 101*

Medlem

F3D, och du är? Fanboi 101?

Men de spel som fått sämst betyg till Wii är portarna, vilket är ganska förståligt då konsollen är så pass annorlunda samt att den inte har lika imponerande grafik.

Att porta ett spel till Wii är ganska dumt då man får i princip exakt samma sak fast med fulare grafik, och ofta taskig kontroll. Kan ju bara hoppas utvecklarna fattar detta snart och att det dyker upp lite unika titlar till Wii som inte är bara minispel. Först då kan vi se om konsollen kommer kunna mäta sig.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

OK, portarna fick 1/5 och alla andra fick 2/5. DU MEN SHIT VA BRA SPEL DET GÖRS TILL WII HÖRRU WARDANCER.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Heja heja, fler bra spel till Wii! Fortfarande bara Zelda som är något att ha antar jag. Någon som har koll på när Metroid Prime 3 är tänkt att släppas?

edit: äh vafan frågar jag det för, kan jag kolla själv.

Medlem

tack Raven..!
Zelda, Rayman och CoD3 är de som jag vet är bra
Red Steel tror jag inte är något vidare pga styrningen, hade den varit den samma som CoD3 hade det nog varit ett helt okej spel.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Hittar ingen bra källa men läste det i höstas ngnstans. Enda jag hittade ang nintendos online api:r var detta

"I read today that Nintendo has not released the Wii online API to any third party developers and doesn't plan to until sometime in 2007. In other words, until 2007, don't expect any games to have online play, unless they are from Nintendo. I am sure they have their reasons, but from a consumer perspective, this is the first major blunder they have made with this system"

Källa:
http://www.whatsinyourbox.org/index.php?topic=2154.msg32361

Inaktiv

Spelutbudet till Wii är verkligen dåligt.

Medlem

Hur många av er tänker egentligen på att Wii nyligen släpptes? De flesta konsoler brukar aldrig ha några direkt bra release-spel, eller tiden direkt efter release. De tar oftast ett antal månader innan de bättre spelen börjar trilla in, och jag kan tänka mig att Wii är lite extra klurig för utvecklarna att lära sig hantera p.g.a. den nya kontrollen. Ge det lite tid så ska ni nog se att det bara blir bättre och bättre.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

^-- Well, Varför släppa sin konsoll om man bara har massor crappy ports? ps3an release vill jag inte ens snacka om. Men 360 launch innehöll ju PDZero, kameo och annat smått och gött. Såklart folk är irriterade när lovande titlar som Red steel bara blir skit tackvare alla buggar och den otroligt jobbiga styrningen? Jag tycker dom skulle struntat i att release Wii innan dom hade lite vettiga spel att ha vid launch istället för traskiga portar. Dock så verkar Trauma Center: Second Opinion väldigt coolt men det har väl inte ens börjat komma inärheten av att släppas här än?

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

F3D, och du är? Fanboi 101?

don't play with fire boy

men ja, jag är något kritisk mot wii och nintendo
(och med tanke på betygen och spelutbudet, så har jag utan tvekan ett skäl till att vara det.)

nj
Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Wardancer:

F3D, och du är? Fanboi 101?

don't play with fire boy

men ja, jag är något kritisk mot wii och nintendo
(och med tanke på betygen och spelutbudet, så har jag utan tvekan ett skäl till att vara det.)

Tja, Sonys första Playstation hade väl tom ett ännu sämre utbud vid dess release och den floppade ju rejält... (för er som inte förstår så är det där något som kallas för sarkasm).

Visst, det är tråkigt att utbudet inte är det bästa, och visst det är synd om det stämmer att Nintendo ännu inte släppt API:n för nätspelande till tredjepartstillverkare ännu.
Däremot så är det verkligen inte Nintendos fel att tredjepartstillverkare är helt värdelösa på att porta spel och utnyttja kontrollern på ett ordentligt sätt. Eller att de för den delen inte verkar vara intresserade av att göra ett nytt spel redo för Wii:s release som skulle kunna vara bättre än portningarna.

Nintendos egna spel har ju fått direkt dåliga recensioner (och då är ändå två av dem minispel för att man ska lära sig den nya kontrollen), och de har väl om man ska tro deras svenska sida iaf ett egetutvecklat spel på gång per månad fram till mars, samt ett antal som ännu inte fått ett releasedatum.

Medlem

Som sagt, man kan inte bara klaga, man måste tänka på att Nintendo Wii har ett helt nytt kontrollsystem vilket gör att portningar blir svåra att göra. Jag antar att om ett halvår kommer vi se mindre portningar och mer nybyggda spel speciellt anpassade för Wii!

MFC
Medlem

BAH!.. ingen Batman.. men han ingår ju inte i Marvel-collection heller iofs.. äsch!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar