Ubisoft kräver en bra Far Cry-film av Boll

Robot
Ubisoft kräver en bra Far Cry-film av Boll
Medlem
Ubisoft kräver en bra Far Cry-film av Boll

haha... mahahahaha.... mahahahahahahahahahahaha stackars Ubisoft... Sen kan jag inte riktigt se något i Farcry som skulle göra det till en bra film?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Är Uwe kreativ eller?


signatur
Inaktiv

oj bra krav men det kommer ändå att skita sig tror jag

Medlem

Men är dom dumma i huvudet? Vill dom inte svärta ner sitt varumärke så tar dom ju fan inte och anlitar Uwe..

Medlem

Låter oerhört puckat ja. Har dom sett vad hans tidigare filmer fått för kritik? Deras slutledningsförmåga verkar vara skapligt jävla "buggad".


signatur
Inaktiv

Bara boll ger fan i att göra en Quake, Doom eller Halo film så...

Medlem

Att man ens låter boll får vara med på en filminspelning igen är för mig totalt ofattbart..

Medlem

bara idén att göra en film av Far Cry är löjligt, sen att anlita Boll och förvänta sig något bra är bara idiotiskt.

Inaktiv

Se det från den positiva sidan: När den (antagligen) überusla filmen släppts lär vår vän Uwe få stora problem.....

Medlem

"Every other game I did so far, the game makers were happy I did a movie to support their franchise,"

Haha de var knappast nöjda. Han är riktig idiot och ja FarCry filmen är dömd att misslyckas om han ska hålla i strängarna.

Inaktiv

få se om han kan göra bra film genom att försöka.....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

Det är bara att beklaga, Ubisoft. Bollen får massa "skattepengar" från Tyskland, där bidragsgivarna ger sjutton i kvalité och avkastning.

FML
Medlem

Har inte även han sagt att han anser sina filmer som mästerverk? I klass med de stora filmerna.

Mein leben! Har inte Herr "Grodan" Boll sabbat tillräckligt med spelbaserade filmer allaredan?
Det verkar som om Ubisoft insett sitt misstag rekrytera honom efter bläcket torkat på kontraktet och nu hoppas de kunna "hota" honom göra en bra film. Lycka till med det.
Å andra sidan har de ett perfekt offerlamm skylla på om filmen sloppar så Far Cry konceptet tar minimal skada.

Medlem

Det tyska skattehålet har blivit pluggat då det missbrukades. Det var en massa hollywoodfolk som skrev sig i tyskland bara för att kunna lyfta pengar. Sedan har jag väldigt svårt att se någon göra en bra film baserat på ett spel. Helst FarCry.
Nej, man får ta det för vad det är: ett bra sätt att bli av med en och en halv timme när man är bakis.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Kan ingen spärra in honom?


signatur

War never changes.

Inaktiv

att han fortfarande får äns rör en kamera är mej en gåta
skott pengar på han borde de vara

Medlem

Jag förstår att Ubisoft nu börjat svettas lite smått efter att de sett Bolls senast släppta filmer. Men...en "bra" Uwe Boll film? Vad betyder det egentligen? Att den får 1.1/10 i medelbetyg istället för 1/10? Nä, jag ska inte vara alltför elak. Man kan nästan inte låta bli att gilla Uwe lite med tanke på alla hans halvtokiga utspel och uttalanden, men göra film, det kan han inte.

Medlem
Skrivet av Cedric:

Men är dom dumma i huvudet? Vill dom inte svärta ner sitt varumärke så tar dom ju fan inte och anlitar Uwe..

Det gjorde dom inte heller, han köpte rättigheterna från Crytek, inte Ubisoft.

Skrivet av Piot:

Det är bara att beklaga, Ubisoft. Bollen får massa "skattepengar" från Tyskland, där bidragsgivarna ger sjutton i kvalité och avkastning.

Hans filmer är inte alls finansierade av den tyska staten.

Skrivet av zolidznake:

Har inte även han sagt att han anser sina filmer som mästerverk? I klass med de stora filmerna.

Han syftade på produktionsvärde, inte kvalité.

Medlem

Det känns som om alla hakar på "Hata bollen"-trenden.

Har nån av er ens sett en film av Uwe Boll? Nu säger jag inte att hans filmer är något att ha, men de flesta verkar bara följa strömmen.

OnT: Hur kan man ens försöka göra en film av Far Cry? Sämre handling i ett spel är svår att finna på denna sida av universum...

Inaktiv
Skrivet av zolidznake:

Har inte även han sagt att han anser sina filmer som mästerverk? I klass med de stora filmerna.

Jag läste en intervju med honom, om jag minns rätt så sa han ungefär att hans filmer är bra och att ingen ska förvänta sig att de blir bra med tanke på utgångsmaterialet (dvs. spelen) :).

Medlem

Haha! Om man vill ha en bra film, varför välja Uwe Boll som regisör??


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

esch mycket pang pang. och halv naken brud kan nog vara värd att se, men man ska nog inte ha så stora förhoppningar då han hans filmer har väldigt låg budget och det materialet han jobbar med.

Medlem
Skrivet av Dvia:

Det känns som om alla hakar på "Hata bollen"-trenden.

Har nån av er ens sett en film av Uwe Boll? Nu säger jag inte att hans filmer är något att ha, men de flesta verkar bara följa strömmen.

OnT: Hur kan man ens försöka göra en film av Far Cry? Sämre handling i ett spel är svår att finna på denna sida av universum...

vad menar du med dålig handling? det är ju iaf inte som alla andra "bekämpa-terroister-spelen" som släpps nu...men det är sannt att det lär inte bli någon bra handling på just far cry som film:s Men sen alla som spelat och gillar far cry kommer ju givetvis gå och se den filmen(ladda hem:D hehe)
även om Bollen regisserat den:p


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Langos:

Haha! Om man vill ha en bra film, varför välja Uwe Boll som regisör??

För andra gången så gjorde dom inte det.

Medlem
Skrivet av Dvia:

Det känns som om alla hakar på "Hata bollen"-trenden.

Har nån av er ens sett en film av Uwe Boll? Nu säger jag inte att hans filmer är något att ha, men de flesta verkar bara följa strömmen.

Ja, varje en som är baserat på ett spel.
Mest för att jag älskar att se B-filmer. Men Uwe's tar priset.

Han var ju überstolt över att hans film Seed helt saknade manus (eller nått liknande). Jo, det gör mina filmer som jag och några kompisar också gjort, men vi tar då iallafall inte betalt. =P

Inaktiv

Om det är något spel som man borde göra film på så är det helt klart Half-Life! Men ingen jävla Uwe Boll där, skulle uppskatta om någon stor regissör skulle ta sig an ett "spel-till-film" arbete. Stämmer det inte att Peter Jackson håller i produktionen kring Halo-filmen? Hur coolt hade det inte varit att se en filmatisering av Half-Life av Andrej Tarkovskij, Steven Spielberg eller varför inte Micheal Mann?


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Chanserna finns ju att den kommer få bättre recensioner än tidigare filmer ialf efter det här:

http://www.wired.com/wired/archive/14.12/ragingboll.html

..sen lär ju inte det betyda att den faktiskt blir bättre ;;)

Medlem

Haha, blir väl enkelt att göra en film bättre (mindre dålig) än alla hans förra sopor.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

123
Skriv svar