Ubisoft kräver en bra Far Cry-film av Boll

Medlem

Det ända som jag tycker är fel med Bolls filmer är att dom saknar karaktärsutveckling och en vettig och bra story. Annars är filmerna snyggt filmade och har bra effekter.

Sen gör väl inte skådespelarna i hans filmer högklassiga framträdanden heller.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Jag undrar om de kommer innefatta "Farcry: Predator" i filmen :D. Det skulle vara roligt, han blir ett monster och måste slakta alla på ön.

Medlem

eutf-Zero, ne han håller inte i produktionen :<
Han är executive producer.

Uwe Bolls filmer är som sagt bra filmade, effekterna är inte så jätte bra,kunde vart mycket bättre men funkar typ. Det är manuset där allt brister. :<

Medlem

Det är nog svårt att få till ett vettigt manus med tanke på ursprungsmaterialet. Finns det någon riktigt bra film baserad på ett spel som följer spelets handling? Det blir nog svårt med tanke på att det är olika medium.

Inte ens böcker kan de ju göra "som boken", så hur mycket kan man begära egentligen?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

eutf-Zero, ne han håller inte i produktionen :<
Han är executive producer.

Uwe Bolls filmer är som sagt bra filmade, effekterna är inte så jätte bra,kunde vart mycket bättre men funkar typ. Det är manuset där allt brister. :<

Vad betyder "executive producer" om inte att han är ansvarig för produktionen?


signatur

Shit happens, then you die

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det ända som jag tycker är fel med Bolls filmer är att dom saknar karaktärsutveckling och en vettig och bra story. Annars är filmerna snyggt filmade och har bra effekter.

Sen gör väl inte skådespelarna i hans filmer högklassiga framträdanden heller.

Ughhh?? Vilka boll filmer har du sett??? Har du sett Alone in the dark t.ex?? Den har inte bra effekter, eller snyggt filmat. Känns som dem filmat hela filmen framför en greenscreen. Usch... Nån borde göra världen en tjänst, och sätta stop på Boll´s lidande, allas lidande. Nackskott. Eller nåt..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

KoP
Medlem

Underskatta inte Boll.. även om han skulle göra en någorlunda bra film så skulle ändå alla sparka på honom av orsaken att det alltid är enkelt att sparka på någon som redan ligger ned.

Såg faktiskt 'Alone in the dark' och första fighten i filmen var faktiskt inte så pjåkig.. användandet av kameravinklar och tempot var faktiskt riktigt skapligt.. har själv sysslat med film i runt 10 års tid så man granskar ofta film på ett annat sätt än standardtittaren.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det ända som jag tycker är fel med Bolls filmer är att dom saknar karaktärsutveckling och en vettig och bra story. Annars är filmerna snyggt filmade och har bra effekter.

Sen gör väl inte skådespelarna i hans filmer högklassiga framträdanden heller.

"snyggt filmade" och "bra effekter" kan du ta bort, jag menar ljussättningen är fan i klass med lågbudgetporr ibland. I övrigt håller jag med, dvs dom saknar allt. Och ja, jag har sett flera av hans filmer, tyvärr.


signatur
Medlem

kan inte bli sämre än hans tidigare rullar så väntar med kritiken tills jag sett rullen..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Dvia:

Det känns som om alla hakar på "Hata bollen"-trenden.

Har nån av er ens sett en film av Uwe Boll? Nu säger jag inte att hans filmer är något att ha, men de flesta verkar bara följa strömmen.

OnT: Hur kan man ens försöka göra en film av Far Cry? Sämre handling i ett spel är svår att finna på denna sida av universum...

Jag har egentligen inget emot Uwe Boll. Vill han fortsätta göra film så önskar jag honom lycka till. Däremot borde han hålla sig borta från spelbaserade filmer. Det enda han lyckats göra hittills är att reta upp alla de som verkligen gillar spelen. Att sen hävda att filmerna är så bra de kan vara med tanke på materialet de baseras på är ju nästan en förolämpning. Det känns mer som om Boll bara köper in spellicenser enbart för att lättare kunna marknadsföra sina filmer och sen helt enkelt gör den film han själv vill göra. Är han på gott humör slänger han kanske in lite referenser till spelen men mer än så blir det oftast inte. Ska man göra en någolunda bra film av ett spel så krävs mer respekt för materialet än så.

Medlem
Skrivet av doggelito:

esch mycket pang pang. och halv nakna brudar kan nog vara värd att se, men man ska nog inte ha så stora förhoppningar då han hans filmer har väldigt låg budget och det materialet han jobbar med.

lirat far cry? finns ingen uppsjö av kvinnliga karaktärer direkt så då får man hoppas att pang pangandet kan kompensera.

fast det enda pangpangandet som kan kompensera en film a üwe boll är ljudet av bly som far genom samtliga filmer gjorda av üwe.

Medlem

joda det har jag..
rättade till mitt inlägg då det var bara en brud som var "lättklädd", om jag ska vara politiskt korrekt..

Medlem

Doom är väl en större franschise än Far Cry?

Uwe är ju faktiskt go ju


signatur
Medlem

Jag skulle inte ens sparka Boll ( ) om han faktiskt gjorde en godtagbar film, jag skulle tvärtom bli glad. Det är dock sant att filmer av spel blir rätt kassa om man försöker följa spelet någotsålunda närgånget. Men i princip alla av hans filmer som jag sett är dessutom värdelösa på de flesta sätten.

Medlem

AHAHAHAHAHA *host host*

Skrivet av Dvia:

Det känns som om alla hakar på "Hata bollen"-trenden.

Har nån av er ens sett en film av Uwe Boll? Nu säger jag inte att hans filmer är något att ha, men de flesta verkar bara följa strömmen.

OnT: Hur kan man ens försöka göra en film av Far Cry? Sämre handling i ett spel är svår att finna på denna sida av universum...

Ja, jo, jag "hänger bara på trenden"... Sett varenda spelfilm Uwe Boll producerat, och jag vill ha flera timmar kvar.

För övrigt håller jag med, FarCrys story sjuder av B-element. Men vafan, med lite trolleri går det att göra bra filmer av skitkassa manus (Se relativt nya Deja Vu f.eks.)

Inaktiv

Om man ska lyckas med en film baserad på ett spel, ska filmen endast vara "baserad" på spelet. Inte exakt som spelet är, vem fan vill se det? Då är det ju mkt roligare att spela spelet och vara interaktiv. Nä, en enkel basering på det spelet FarCry med mkt story och intressanta karaktärer med bra dialog är det viktigaste. Sen är det ju klart att det ska bli en action-rulle och inte en drama-film utan ett enda vapen, det vore lite väl vagt baserat.

Men för fan Uwe, jag varnar dig: Gör inte en film som är 1h20m lång med en massa pangande å snygga specialeffekter, för då blir nog mer än jag ännu tröttare på dina skitfilmer! Se för fan till att få det intressant å lockade med lite episk-lyriska tankar!

PS. Är jag helt ute å cyklar, eller är spelet S.T.A.L.K.E.R vagt baserat på filmen Stalker av Andrej Tarkovskij?


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Nej denna kommer bli grym tror jag!

Medlem

Det finns ju faktiskt ett sätt dom skulle kunna slippa kräva och istället få en bra Far-Cry film på.

Ööh.... inte.. anlita Uwe Boll?.

Medlem
Skrivet av treetrallen:

Det finns ju faktiskt ett sätt dom skulle kunna slippa kräva och istället få en bra Far-Cry film på.

Ööh.... inte.. anlita Uwe Boll?.

Dom anlitade honom inte, han köpte rättigheterna.

Jh
Medlem

Men vad alla klagar på Uwe.. källmaterialet är ju inte så j*vla bra. Tror ni verkligen att det går att trolla fram en bra (handling) film ur dessa spel han har filmat?
Visst filmerna är säkert skit.. men vad hade ni väntat er?
Klaga på spelutvecklarna.. kräv bättre handling, manus, karaktärer osv osv. !!


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Inaktiv
Skrivet av Jh:

Men vad alla klagar på Uwe.. källmaterialet är ju inte så j*vla bra. Tror ni verkligen att det går att trolla fram en bra (handling) film ur dessa spel han har filmat?
Visst filmerna är säkert skit.. men vad hade ni väntat er?
Klaga på spelutvecklarna.. kräv bättre handling, manus, karaktärer osv osv. !!

Man ska inte göra film av spel. Punkt


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av Jh:

Men vad alla klagar på Uwe.. källmaterialet är ju inte så j*vla bra. Tror ni verkligen att det går att trolla fram en bra (handling) film ur dessa spel han har filmat?
Visst filmerna är säkert skit.. men vad hade ni väntat er?
Klaga på spelutvecklarna.. kräv bättre handling, manus, karaktärer osv osv. !!

Ta Bloddrayne t.ex. Den har faktiskt hmmm ganska ok handling för en film. Men han sabbar den... totalt

Medlem
Skrivet av MacCoy:

få se om han kan göra bra film genom att försöka.....

oh han försöker ... hela tiden ... men han e benägen att få det å låta som om han gör dem kassa med flit.

Medlem
Skrivet av eutf-Zero:

PS. Är jag helt ute å cyklar, eller är spelet S.T.A.L.K.E.R vagt baserat på filmen Stalker av Andrej Tarkovskij?

Snarare bara lite inspirerad. Enormt bra film f.ö, fast hans Solaris är nog to.m snäppet bättre.


signatur
Medlem
Skrivet av KoP:

Såg faktiskt 'Alone in the dark' och första fighten i filmen var faktiskt inte så pjåkig.. användandet av kameravinklar och tempot var faktiskt riktigt skapligt.. har själv sysslat med film i runt 10 års tid så man granskar ofta film på ett annat sätt än standardtittaren.

Å fan, någon porrfilm som man har sett?
Nävars, jag håller med om kamerajobbet som jag fann betydligt mer intressant än många andra filmer.
Arizona Junior äger för övrigt i det avseendet
Tycker också att effekterna var helt ok.
Kan man utan att klaga se Beck 37 - Krystis slår till, så kan man nog smälta alone in the dark också.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av eutf-Zero:

PS. Är jag helt ute å cyklar, eller är spelet S.T.A.L.K.E.R vagt baserat på filmen Stalker av Andrej Tarkovskij?

Snarare bara lite inspirerad. Enormt bra film f.ö, fast hans Solaris är nog to.m snäppet bättre.

Har faktiskt inte sett Solaris... men Spegeln är häftig!


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Alltså, jag tycker inte att Uwe Boll är så jävla kass som alla vill få honom till. Han har potential..

Det känns som de flesta hackar på Bollen för att det är "tüfft" att klanka ner på honom.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Potential??....


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Potential?

Alla av hans filmer jag sett (ångrar att jag sett så många som jag gjort) har varit totalt urusla. Han är nog den sämsta filmskaparen någonsin.

Kan bara vara pengagiriga personer som säljer rättigheterna till den här nollan.

Dömt att misslyckas? Låt mig höra ett rungande JA!


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

123
Skriv svar