Reklam i BF2142 skvallrar om nya fordon?

Robot
Medlem
Reklam i BF2142 skvallrar om nya fordon?

Oh yeah, booster pack och mjölkning FTW!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gillade dock deras reklam, särskilt den som var inspirerad av Starship troopers!

Inaktiv

Länge leve mjölkning!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Hoppas att det inte blir ytterligare ett uselt boosterpack :/ Jag vill ha gratisprylar ffs


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Hoppas att det inte blir ytterligare ett uselt boosterpack :/ Jag vill ha gratisprylar ffs

Har du glömt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Final_Frontier:

Varken DICE eller FZ kan ordentlig grammatik?

http://planetbattlefield.gamespy.com/screenshots/?ss=1006&vie...

"Soldier's best friend" ska det väl vara?

Likaså ser "har den senaste haft" lite skumt ut.

Ett slarvfel där ordet "tiden" saknades.


signatur
Medlem

jomenvisst, hjärntvätta de kunder ni redan har ingame, för nå nya kommer ni nog inte att få Bice

Medlem
Skrivet av Katana:

jomenvisst, hjärntvätta de kunder ni redan har ingame, för nå nya kommer ni nog inte att få Bice

Tycker synd om dig om du inte kan bortse från reklamen.
Du blir hjärntvättad när du glor på tv eller går på stan, måste va jobbigt för dig.


signatur

bäst

Medlem

Ehm.. ser bara ett nytt fordon där.. Goliathen finns ju redan, om jag inte blandar ihop den med något annat?

Medlem

Nepp, Goliath finns inte i BF2142 ännu. Den du tänker på är nog EU:s Groundhog

Medlem
Skrivet av JaZzE:

Tycker synd om dig om du inte kan bortse från reklamen.
Du blir hjärntvättad när du glor på tv eller går på stan, måste va jobbigt för dig.

jag berörs inte av reklamen, är inte jag som lirar dyngan 24/7 *hint*

Medlem

Om det nu blir en boosterpack blir man lite smått sur - bättre om dom då sparare hela alltet till en expansion istället (eller självklart gör det som en gratispatch)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Expansionpacks och boosterpacks splittrar communitys, och det suger hårt...bättre att dom släpper det gratis i en patch.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

r1k
Medlem
Skrivet av JaZzE:
Skrivet av Katana:

jomenvisst, hjärntvätta de kunder ni redan har ingame, för nå nya kommer ni nog inte att få Bice

Tycker synd om dig om du inte kan bortse från reklamen.
Du blir hjärntvättad när du glor på tv eller går på stan, måste va jobbigt för dig.

I feel sorry for u, dunno why. coola ner pysen, haha. Någon tog visst illa vid sig....

Är BF heligt för dig, kanske?

Medlem
Skrivet av ettanvändarnamnmedklammrarsomsabbarcitatfunktionen:

Expansionpacks och boosterpacks splittrar communitys

Ja, det var en av anledningarna till att jag slutade spela BF2. Inte kul att bli utkastad från servern stup i kvarten bara för att man inte har alla packesen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

...en av anledningarna till att jag slutade spela BF2. Inte kul att bli utkastad från servern stup i kvarten bara för att man inte har alla packesen.

Detta borde väll snarare vara en indikation för dig att du skulle dra nytta av att köpa boosterpacksen?

Tycker man spelet är kul så borde priset för ett boosterpack inte vara några problem. Inte heller för en expansion tycker jag.

Självklart att spelutveklare vill ha betalt för det de gör. Visst att få saker gratis i patchar har alltid varit kul men kommer säkerligen minska i takt med att piratkopiering och utvecklingskostnad ökar.

Att säga att expansionpacks och boosterpacks splitrar ett community tycker jag communityt själva har att skylla. Tråkigt vore väll om varje spel kom och gick utan någon typ av expansioner enbart för att hålla ett community ihop?

Personligen tycker jag det är underbart när spelutvecklare får chansen att fortsätta att bygga på en spelserie. Sluta gnäll säger jag och spendera lite pengar och stöd utvecklarna om du verkligen gillar spelet.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Gör om, gör rätt; patchar med nytt innehåll!

Inaktiv
Skrivet av r1k:
Skrivet av JaZzE:
Skrivet av Katana:

jomenvisst, hjärntvätta de kunder ni redan har ingame, för nå nya kommer ni nog inte att få Bice

Tycker synd om dig om du inte kan bortse från reklamen.
Du blir hjärntvättad när du glor på tv eller går på stan, måste va jobbigt för dig.

I feel sorry for u, dunno why. coola ner pysen, haha. Någon tog visst illa vid sig....

Är BF heligt för dig, kanske?

Klart BF2 är heligt för JaZzE . Han är ju Mr.BF2.se

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Detta borde väll snarare vara en indikation för dig att du skulle dra nytta av att köpa boosterpacksen?

Jag vill inte betala extra för ett fåtal banor för att kunna fortsätta använda min produkt. Tänk om du, efter ett halvår, blev tvungen att köpa ett extrapaket med ringsignaler till din mobil för att kunna fortsätta att ringa utan att samtalet bröts? Bara för att din telefon är bra betyder det inte att extrapaketet är det, samma sak här. Bara för att BF2 är bra, betyder det inte att booster packet är bra nog att motivera köp.

Skrivet av gurkoz:

Tycker man spelet är kul så borde priset för ett boosterpack inte vara några problem. Inte heller för en expansion tycker jag.

Som sagt ovan, skall man tvingas att köpa ett dåligt booster pack för att kunna fortsätta spela grundspelet?

Skrivet av gurkoz:

Att säga att expansionpacks och boosterpacks splitrar ett community tycker jag communityt själva har att skylla. Tråkigt vore väll om varje spel kom och gick utan någon typ av expansioner enbart för att hålla ett community ihop?

Att ge ut booster packs som en stor del av spelarna inte tycker om och därmed inte köper, vilket leder till en splittrad spelscen är i mina ögon ekonomiskt självmord. Ge ut en större expansion istället och låt spelarna få lite extra i patchen istället.

Skrivet av gurkoz:

Sluta gnäll säger jag och spendera lite pengar och stöd utvecklarna om du verkligen gillar spelet.

Som sagt, jag gillar BF2 men inte booster packsen. Jag har köpt BF2 och/men vill också kunna fortsätts spela det, även om jag inte har booster packsen. Dice är enl mig ett par giriga ena som tar betalt för det som andra spelutvecklare ger ut gratis. Därför blev det inget Special Forces för min del och inget BF2142 heller.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Inte kul att bli utkastad från servern stup i kvarten bara för att man inte har alla packesen.

Händer verkligen detta? Det var nu ett par månader sedan jag spelade bf2, men dessförinnan spelade jag en del. Köpte både EF och AF paketen, tyckte det var värt varenda spänn. Men jag kan inte dra mig till minnes någon enda server som körde både både "vanilla" kartor samt bosterpacks kartor.
Jag minns endast servrar som körde:
* endast vanilla kartor eller en delmängd av dessa (wake || karkand)
* sf kartor
* ef kartor
* af kartor
* ef + af kartor.

Därför kan jag inte förstå hur man helt plötsligt kan bli kickad för att man inte har kartan? Så till vida man inte bara har ett av extrapakteten och spelar på en server av ef + af typ.

Medlem

många pratar om att det ska vara gratis hit eller dit känns väldigt 80tal.

Nu är ju bf2142 mycket stabil produkt om man jämför med bf2 början,

Flertal fixar kommer gratis ´med nya patcher det är nått man kan kräva.

Men man kan inte kräva nytt innehåll gratis även om många gärna vidhåller att det ska vara standard praxis bland spelutvecklare.

Om dom gör det så är det en bonus men inget man kan kräva.
Sen om man passar på att fixa ytterligare buggar i samband med boosterpack så är det ju bara sunt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tänkte faktiskt på reklamen tillBF2142.. Har själv inte spelet.. Så jag undra hur reklamen ser ut som är i spelet?
Och vilka företag som har reklam uppe.

Inaktiv

Sop-DICE/EA som inte ger något gratis. Boosterpacksen till bf2 var rätt värdelösa så det är inte mycket som tyder på att ett liknande till bf2142 skulle kunna bli bättre.

Medlem

[quote=gurkoz]

Skrivet av conthox:

Självklart att spelutveklare vill ha betalt för det de gör. Visst att få saker gratis i patchar har alltid varit kul men kommer säkerligen minska i takt med att piratkopiering och utvecklingskostnad ökar.

SÅ de ska ta betalt för saker som innan var gratis för att vissa piratkopierar? De som piratkopierar drar sig inte precis för att även kopiera boosterpackses så de som blir drabbade är de som köper spelet.

Sen är det mycket svårt att få ett piratkopierat onlinespel att funka online.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

URK
Medlem

det är en ondcirkel.

om spelet inte blir värt att köpa så laddar folk ner det och de får mindre pengar. som leder till mera mjölkning och ännu mindre pengar.

att ha som ide att köra ett halfärdigt spel för att kunna skicka ut en massa med boosterpack. gör spelet sämre och det är mera som laddar ner det.

ett exp(spelet 40% 400kr 3 st booster pack300kr yttligare40% 1 st exp 3*100 =300 yttliggare20% summan av allt är1000kr för ett helt spel.)

bf2142 är en mod till bf2 alltså så räknar man bort de utgifter som det tar att göra motorn som är redan betald av bf2. sen räknar man in de inkomster som det blir av reklam intäckterna så bör de motsvara de kostnaderna som det tar att göra en massa med pacthar +extra banor och armer. till bf2142 utan en massa med boosterpack.

det är vi som sätter gränserna och måste säga imot den skit man får. annars så kommer det bara bli värre och värre tills man säger stopp.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av gurkoz:

Självklart att spelutveklare vill ha betalt för det de gör. Visst att få saker gratis i patchar har alltid varit kul men kommer säkerligen minska i takt med att piratkopiering och utvecklingskostnad ökar.

Så de ska ta betalt för saker som innan var gratis för att vissa piratkopierar?

Exakt. Saker som innan var gratis kostar nu pengar. Välkommen till världen vi faktiskt lever i.

Skrivet av Naraccas:

De som piratkopierar drar sig inte precis för att även kopiera boosterpackses så de som blir drabbade är de som köper spelet.

Piratkopiering skadar självklart oss alla, inte minst de som köper spelen.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

URK
Medlem

piratkopering gynnar oss alla konsumenter men inte dåliga företagen.

med kopering så köper man inte grisen i säcken man vet vad man får. tack vare att man kan ladda ner så har jag köpt mera spel än vad jag skulle ha gjort annars och man köper endast de bra spelen. som ger företagen en uppfattning att bra spel säjler dåliga gör det inte.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:

piratkopering gynnar oss alla konsumenter men inte dåliga företagen.

Kunde inte riktigt lösa den där gramatiska limbon.

Skrivet av URK:

med kopering så köper man inte grisen i säcken man vet vad man får. tack vare att man kan ladda ner så har jag köpt mera spel än vad jag skulle ha gjort annars och man köper endast de bra spelen. som ger företagen en uppfattning att bra spel säjler dåliga gör det inte.

Demoversioner är en fullt laglig och bra möjlighet att prova på ett spel.

Att spelföretagen ska förlita sig på att pirater kommer att köpa deras spel efter att ha laddat ner är svårt att tro.

För övrigt föreslår jag att vi går tillbaka On Topic.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Tänkte faktiskt på reklamen tillBF2142.. Har själv inte spelet.. Så jag undra hur reklamen ser ut som är i spelet?
Och vilka företag som har reklam uppe.

Jag har spelat ca 35h, Jag har aldrig sett någon reklam... Tydlig skall Intel och Discovery channel ha gjort reklam i spelet. Jag har aldrig sett detta. Det Finns en hel del reklamskyltar i banorna i spelet. Det känns rätt naturligt då flera av kartorna skall utspela sig i städer. Det enda jag sett dessa reklamskylltar visa är diverse propaganda, i still med de bilder som skapade denna nyhet. Detta är väl för att försöka höja stämmning och känsla. Tydligen skall det finnas någon "most wanted" banner med namnet på den som har högst stats också. Men det har jag inte sett till. Läste även något om "leave your mark in bf2142 contest" Man kunde alltså vinna i någon tävlig att skapa något som skulle visas på reklamskyltarna.
När jag först hörde talas om reklam i spel, kändes det vidrigt men nu känns det genialiskt med en ny interaktiv dimension i spelen.

12
Skriv svar