The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II - The Rise of the Witch-king

Robot
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II - The Rise of the Witch-king

Sagan om ringen-hysterin har lagt sig men fortfarande släpps titlar och expansioner till olika format. Hysteri eller inte - spelen säljer som smör.


Inaktiv
Testat - LotR: Rise of the Witch-king

/applause

Medlem

Fick expansionen i julklapp med originalet.
Jag gillar konceptet, men ett topp strategispel är det då väl inte.

Det är inte så mycket micrande eller dansande i BFME2 utan när man har väl mött sina fiender med sin stora arme så är det bara stor krig, bara titta på och bygga mer enheter.
Hjärndött men underhållande håller med FZ på 3/5

Mer strategi tester tack!

Medlem

Shit... finns inte många som konkurrerar med en sådan speltitel :S


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

BfME1 var mkt bättre än tvåan.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Kan jag min Tolkien rätt så är Angmar ett land och inte ett personnamn.

Man får väl skylla okunskapen på alla som sett filmerna utan att läsa böckerna först och nöjer sig med det :/

Skribent
Skrivet av Forcie:

Kan jag min Tolkien rätt så är Angmar ett land och inte ett personnamn.

Man får väl skylla okunskapen på alla som sett filmerna utan att läsa böckerna först och nöjer sig med det :/

Du har givetvis rätt. Texten är nu fixad. Tack för det.

/Johan

Inaktiv
Skrivet av Forcie:

Kan jag min Tolkien rätt så är Angmar ett land och inte ett personnamn.

Man får väl skylla okunskapen på alla som sett filmerna utan att läsa böckerna först och nöjer sig med det :/

Har bara sett filmerna men reagerade också på det då de säger "The Witch-king from Angmar".

Medlem

EA försöker pumpa mer pengar ur ett hyffsat spel, funkar sådär..

Inaktiv
Skrivet av Ferren:

Fick expansionen i julklapp med originalet.
Jag gillar konceptet, men ett topp strategispel är det då väl inte.

Det är inte så mycket micrande eller dansande i BFME2 utan när man har väl mött sina fiender med sin stora arme så är det bara stor krig, bara titta på och bygga mer enheter.
Hjärndött men underhållande håller med FZ på 3/5

Mer strategi tester tack!

Jag har inte spelat något spel med mer "micrande" än i B4ME2. Det finns väldig få enheter som slåss jämt mot varandra, så det gäller att möta fiendens enheter med de rätta egna enheterna. Flankningsbonusar, fördelar och nackdelar av uppförsbackar, skogar m.m. är också en del av de strategiska momenten i spelet. Spelet är också väldigt snabbt, vilket gör att du kan vinna över motståndaren genom att attakera från tillräckligt många håll samtidigt.

Nästan alla lagen har någon form av kavalleri som kan kontra alvernas pilbågskompanier, som klagades på i recensionen. Datormotståndarna är inte särskilt bra på att använda kavalleri så ifall man spelar bara mot datorn kan man pressa ut nästan enbart bågskyttar. Det är en annan sak att spela över internet mot andra människor.

Den enda nackdelen jag tycker är att hjältarna har för stort inflytande över slagfältet, man tröttnar lätt när fiendens hjälte står omringad av 100-tals av sina egna trupper och slaktar dem en efter en. jag tycker hjältar ska ge moral och sånt, inte slåss.

Medlem

Jag gillade inte BFME2, då jag aldrig varit förtjust i kriget i norr ( under Tredje tidsålder ) men Expansionen tyckte jag mycket om. Gillar man Angmars historia och inte orkar sätta sig in i böckerna så ger Glorfindel, som i detta fall är historieberättare, dig en nogrann redogörelse för allt som försegår.
Men 1an slår fortfarande alla, då jag är barnsligt förjust i 'nyckelslagen' i The Two Towers och The Return of the King.


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

1
Skriv svar