Bara fyra dagar kvar...

Flakmonkey
Bara fyra dagar kvar...

... sen ligger jag på Malorcas playa och lapar sol. Eller nja, lapa sol lär jag knappast göra, det finns få saker jag tycker är tråkigare än att bara ligga på en strand och inte göra någonting nämligen. På stranden lär jag däremot vara, men då antingen i vattnet eller görandes något skoj som att leka med mina brorsdöttrar. Det är ju nämligen som så att hela familjen ska dit - det är morsans 60-årspresent att få bjuda oss alla till Mallis. Åtta pers blir vi allt som allt, mina föräldrar, mina tre syskon och sen min äldre brors två barn som du kanske har sett och läst om här på bloggen tidigare. Ser verkligen fram emot resan eftersom jag känner att jag kan behöva lite ledighet.

Det är ju som med helgerna, man ser fram emot dem på ett helt annat sätt när man jobbar heltid. Innan då jag mest inte gjorde någonting av nytta så var inte helgerna något speciellt direkt. Visst var de roligare men det var mest för att kompisarna var lediga då och inte för att jag var det. Samma sak med längre ledigheter, det var liksom ingen större skillnad. Nu är det ju en väldig skillnad. Varje helg är veckans absoluta höjdpunkt och ledigheterna är verkligen något man siktar på, för då ska man ju hinna med så himla mycket kul.

Har för övrigt fått två veckors semester i sommar. Ville inte ha mer... Känns som om jag kan jobba under sommaren och sen ta lite ledigt till hösten istället för det är då jag verkligen behöver den. Då vill jag bort från det mörka och "trista" Sverige . Nu under sommaren kan man ju egentligen lika gärna vara hemma och njuta känns det som. Få platser som har en bättre sommar än vårt lilla land tycker jag.

Har precis varit och tränat och fan va bra det kändes... Först löpning på bandet i 30 minuter i konstant uppförsbacke och sen 10 minuters hård cykling följdes av lite snabba reps i gymet. Jag trodde på förhand att det skulle ta emot rejält iom att jag är trött som en gnu, men det var snarare tvärtom och nu spritter det i benen. Förhoppningsvis hinner jag med ett pass imorgon också för det lär ju inte bli mycket av den varan under ledigheten ^^

Udda dag på jobbet var det också. Fick äta lunch först runt tresträcket. Var en hel del att göra och sen när det var dags att äta lunch kom det ett möte som drog ut rejält på tiden. Men men, efter en halverad lunch hade jag bara 50 minuter kvar innan jag fick gå, så det var inte helt fel heller faktiskt. Förhoppningsvis blir det lite normalare imorgon för då måste jag skriva lite guider som folk kan använda medans jag är borta. Har ju ett par nya kunder som folk inte kan så bra, så måste åtminstone skriva ner vad som gäller vid skapande av nya användare, maillådor, rättigheter, etc etc.... Hoppas verkligen att jag får tid för det, men det är knappast något jag räknar med.

Nej nu kom bussen till Rösjövägen och jag har således en station kvar innan det är dags att hoppa av. Läge att runda av alltså och jag gör det genom att hålla tummarna för att det går bra för Miranda som på min inrådan sökt jobb här... Förhoppningsvis får hon det och nej det hoppas jag inte bara för rekryteringsbonusens skull

#blogg

Inaktiv
Bara fyra dagar kvar...
Skrivet av Nosnos:

Förhoppningsvis får hon det och nej det hoppas jag inte bara för rekryteringsbonusens skull

Jasså.. Du är kär också?

Flakmonkey
Skrivet av Kibb:
Skrivet av Nosnos:

Förhoppningsvis får hon det och nej det hoppas jag inte bara för rekryteringsbonusens skull

Jasså.. Du är kär också?

Hah, tänkte inte på att det kunde tolkas så ^^ men det är ju mycket möjligt att jag är det, men knappast i miranda isf

Medlem

Vadå försvann mitt inlägg??

1
Skriv svar