Analytiker: "PS3 vinner konsolkriget"

Robot
Analytiker: "PS3 vinner konsolkriget"
Medlem
Analytiker: "PS3 vinner konsolkriget"

Viiiiiiisst.

Inaktiv

för dyr? :/


signatur

He went from an is to a was before he even had his breakfast.

Medlem

Skulle faktiskt vilja läsa hela den där analysen. Kul att få veta hur dom tänker.

Medlem

Sony har säkert köpt dem, sony vet att dem behöver lite bra pr, så dem har kastat lite pengar på dem och bett dem om den här analysen!!? Kan inte vara nåt annat...?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Lite för tidigt för ett apri skämt! Posta om nyheten om 4månader så ser det bättre ut

Medlem

Varför hatar alla PS3 för? Varför vill alla att PS3 ska floppa? Är det endast p.g.a priset? Eller kanske lanseringen i svergie?

Jag tror nog inte PS3 blir ledande denna generation med den kommer fortfarande ha stor inverkan på marknaden.

Jag tänker skaffa PS3 när priset har droppat till kanske 4000:-
Som kommer bli runt 2008.
Vid 2010 kommer PSThree komma ut. En mindre variant av PS3. Vid samma år eller runt 2010-2012 kommer Microsoft släppa sin "Next generation" konsol.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

haha 75 miljoner.. jag skulle bli väldigt förvånad om de ens klara 7.5 miljoner tills dess.

Jag tror de har rätt i att PS3 vinner, men inte att den säljer hela 75 miljoner. Sonys varumärke är tillräckligt starkt för att gå om Xbox 360 med tiden och antagligen också Wii.

Skrivet av Earthscum:

Varför hatar alla PS3 för? Varför vill alla att PS3 ska floppa? Är det endast p.g.a priset? Eller kanske lanseringen i svergie?

Jag är lite halvemot PS3 av flera anledningar. Sony har för det första betett sig som arroganta skitar under hela hype-perioden (och på vissa andra marknader), sedan tycker jag att de gjort en hel del missar med PS3 också. Tex. kontrollen, priset, utseendet, påtvingat nytt mediaformat. Det är alldeles säkert en jättebra konsol som kommer få en drös med bra spel, men jag skulle "gärna" se att den floppar så att Sony får en kalldusch och vaknar upp.

Inaktiv

med risk att var ganska partisk då jag genom åren alltid varit ett stort fan av playstationserien så kan jag nog säga att PS3 kommer ta kungatronen när den lanseras i Sverige. Visst Wii kommer vara en stark tävlande men med tank på att Sverige är ett land med ganska hög BNP per capita så finns det ändå en chans, bortom det sjukt höga priset..

Medlem

75 miljoner hahahahahaha


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Jag har inte lyckats läsa deras anledningar.. men:

Blueray(ja, vad ni än tror så är detta en stor fördel).

Enormt bibliotek med gamla ps2/ps1 klassiker(några kompatiblitetsproblem för tilfället)

Stöd från i princip alla japanska utvecklare.

Oerhört välkänt varumärke med många nöjda konsumenter.

En hårdvarumässig överlägsenhet som kommer att märkas framförallt om några år då cell är besvärlig att skriva program till.
Senaste kommentaren gäller endast för cell, kan inte uttala mig om rsx.

En oväntad öppenhet gällande mjukvaran.
Man kan utan modchipp installera t.ex Linux med ett mediacenter.

Jag kommer dock inte att ge mig in på att gissa siffror.

Medlem

Hmm, jag tror att Wii har en stor fördel nu i början pga. att hela dess koncept är helt nytt och det går hem hos många (även de som inte spelar i vanliga fall). X360 har också ett försprång, många bra spel och mycket fint på releaselistan.

PS3 ligger sämst till just nu - Högt pris, inga bra spel vid release och det senaste halvåret har det varit riktigt dålig PR (mer än vanligt ). Om nio månader eller något liknande så tror jag den har hämtat sig, intressanta spel har kommit ut och mer finns på releaselistan. Skulle inte förvåna mig om priset sjunkit ett snäpp då också.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Flakmonkey

Trodde ett tag i början av året att Playstation 3 skulle få rejält svårt att gå ikapp och förbi 360, men som det är nu känns det fullt möjligt. 360 har helt enkelt inte sålt tillräckligt bra, att inte nå upp till 10 miljoner sålda konsoler på mer än ett år, när de varit "ensamma" på marknaden, är inte tillräckligt bra tror jag.

75 miljoner är väl dock mer tveksamt och det kommer helt klart bli jämnare den här gången... Tror på ett krig som slutar oavgjort i princip ^^

Inaktiv

Jag: "Wii vinner konsolkriget"


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Högt pris? Skaffa ett jobb isf? Wii är ju för fan en barnkonsoll i mina ögon och Xboxen, räcker det inte med att man har ett Microsoftbaserat OS hemma?

Hit med Ps3 nu!

Medlem

Ohh, önsketänkande


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Floppstation3 i mina ögon...för all framtid!

Medlem

PS3 kommer inte att vinna, dock kommer dom nog ligga rätt lika skulle jag tro. Iaf när det gäller PS3 vs Xbox306.

Wii är i sin egen kategori, kanske när Sony eller Microsoft tar efter Wii's koncept så kan man ju börja prata vem som kommer att total äga

Just my humble opinion

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Trodde ett tag i början av året att Playstation 3 skulle få rejält svårt att gå ikapp och förbi 360, men som det är nu känns det fullt möjligt. 360 har helt enkelt inte sålt tillräckligt bra, att inte nå upp till 10 miljoner sålda konsoler på mer än ett år, när de varit "ensamma" på marknaden, är inte tillräckligt bra tror jag.

75 miljoner är väl dock mer tveksamt och det kommer helt klart bli jämnare den här gången... Tror på ett krig som slutar oavgjort i princip ^^

Någon som har några siffror på hur mycket ps2an sålde sitt första år? Inga fantasi siffror från sony tack eftersom dom bara kör efter antal skickade konsoller.

Inaktiv

Japp, SONY och NINTENDO kmr att vinna det här kriget. Microsoft borde hålla sig till mjukvaror.Anledningen till att jag inte köper x360 är på grund av:ljudet, Drar lika mkt el som fyra kylskåp och framför allt alla dessa "små"fel. Och säg inte att PS3 är dyr, du får mkt för pengarna!


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Vill nämna en kommentar som dök upp på Gamespot angående denna artikel. Personen sade nämligen att det inte råder brist på PS3 längre i USA, mängder av butiker har dem men folk bara passerar dem i butikerna. Wii är däremot helt slutsålt så fort de kommer in. Detta beror givetvis främst på att vi precis passerat julen men det är ändå anmärningsvärt.

Jag tror att en stor anledning är det höga priset, hur "prisvärd" den än är med sin hårdvara. Jag vet inte om konsumenterna är redo för en sådan monstermaskin i dagsläget, kanske om några år men då är det nog för sent för att nå de 75 miljoner exemplar de talar om. PS3 har nu varit ute i en dryg månad och har sålt 860k ex ungefär, Wii närmar sig 2,3 miljoner enheter på samma tid (en dag mindre) och Xbox 360 har 9½ miljoner ex sålda på ett år (se nexgenwars.com). Att PS3, som är klart dyrast, svårproducerad och hela ett år efter största konkurrenten, kommer klara 75 miljonersgränsen på tre år är för mig bissart... 360 kommer inte heller nå det med sin fart (var det samma analytiker som dessutom trodde att 10 miljoner ex 360 skulle säljas innan året var över förresten? ) och Wii kommer nog mattas av en del.. Iaf tills de nya färgerna kommer!


signatur

- r4z0r -

Medlem

Ps3:an känns helt klart mest framtidssäker hos mig iom BluRay. Ska också bli kul att se vilken skillnad det kommer att vara på spelen som lanseras nu och de som kommer om 2-3 år.

Skrivet av r4z0r:

Vill nämna en kommentar som dök upp på Gamespot angående denna artikel. Personen sade nämligen att det inte råder brist på PS3 längre i USA, mängder av butiker har dem men folk bara passerar dem i butikerna. Wii är däremot helt slutsålt så fort de kommer in. Detta beror givetvis främst på att vi precis passerat julen men det är ändå anmärningsvärt.

Jag tror att en stor anledning är det höga priset, hur "prisvärd" den än är med sin hårdvara. Jag vet inte om konsumenterna är redo för en sådan monstermaskin i dagsläget, kanske om några år men då är det nog för sent för att nå de 75 miljoner exemplar de talar om. PS3 har nu varit ute i en dryg månad och har sålt 860k ex ungefär, Wii närmar sig 2,3 miljoner enheter på samma tid (en dag mindre) och Xbox 360 har 9½ miljoner ex sålda på ett år (se nexgenwars.com). Att PS3, som är klart dyrast, svårproducerad och hela ett år efter största konkurrenten, kommer klara 75 miljonersgränsen på tre år är för mig bissart... 360 kommer inte heller nå det med sin fart (var det samma analytiker som dessutom trodde att 10 miljoner ex 360 skulle säljas innan året var över förresten? ) och Wii kommer nog mattas av en del.. Iaf tills de nya färgerna kommer!

Siffrorna som nextgenwars.com visar upp är inte att ta på största allvar då ps3:an faktiskt inte lanserats på den europeiska marknaden ännu. Jag tror också att folk allteftersom kommer att tröttna på Wii och då antingen gå över till krysslådan eller playstation.

Inaktiv

PS3 kan mycket väl ta hem detta av många anledningar, som jag inte tänker gå in på nu. Xbox 360 kan också vinna pga ett års försprång, Gears of War som garanterat blir de nya dragplåstret för Xbox 360, och Xbox Live!. Att Wii kommer att vinna har jag svårt att tro, den har bara en ny kontroll och Zelda, och möjligtvis Mario, att komma med och de kommer inte att hålla i längden. Hade Nintendo satsat lite mer på grafiken i Wii så hade den garanterat vunnit, för lets face it, folk bryr sig mer om grafiken nu för tiden än spelglädjen, så de var ett dåligt drag av Nintendo att inte välja bättre hårdvara, den hade sålt bättre då även om den hade kostat 4-5000kr. Tacka vet jag på 80- och 90-talet, då va de bara spelglädjen rakt igenom


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Inaktiv

Ni som köpt/ska köpa 360 måste iallafall köpa en blueray förr eller senare. Och ska ni dessutom ha samma utrymme som Ps3 60 gb på er 360 kan vi ju börja räkna på vilken som är dyrast.

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:

Ni som köpt/ska köpa 360 måste iallafall köpa en blueray förr eller senare. Och ska ni dessutom ha samma utrymme som Ps3 60 gb på er 360 kan vi ju börja räkna på vilken som är dyrast.

Eller så måste de som har köpt en PS3 förr eller senare köpa en HDDVD.

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Japp, SONY och NINTENDO kmr att vinna det här kriget. Microsoft borde hålla sig till mjukvaror.Anledningen till att jag inte köper x360 är på grund av:ljudet, Drar lika mkt el som fyra kylskåp och framför allt alla dessa "små"fel. Och säg inte att PS3 är dyr, du får mkt för pengarna!

Skämtar du eller ? 360.n drar cirka 150 watt som max det är ju bara att kolla på nättagget. Och nej Sony och nintendo har inget mega övertag enligt mig Wii är inte ens nextgen. Och om ps3.an kommer kostar 7000 när den kommer till Sverige kan de få problem för jag tror inte att blueray spelarna kommer ligga på 6000 då.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Joavels:
Skrivet av mrcinnamon:

Ni som köpt/ska köpa 360 måste iallafall köpa en blueray förr eller senare. Och ska ni dessutom ha samma utrymme som Ps3 60 gb på er 360 kan vi ju börja räkna på vilken som är dyrast.

Eller så måste de som har köpt en PS3 förr eller senare köpa en HDDVD.

Kan ju i och för sig bli så, men jag tror nog mer på Bluray än HDDVD, men vi kommer nog inte att få se en riktig vinnar förens om flera år, de lär knappast gå lika fort som de gjorde mellan VHS och Betamax


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Asså sånna här jädra analyser är ju bara löjligt...vad är värdet med dom? dom kan iaf inte "förutse" vem som kommer vinna:S


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

123
Skriv svar