Analytiker: "PS3 vinner konsolkriget"

Inaktiv

Excerion: Grafiska problem med ps2 spel stämmer.
Jag tänkte enbart på kontrollen när jag yttrade mig.

Medlem

Jag bryr mig bara om spelen och grafiken , vill att det ska se snyggt ut det jag spelar...är en grafikbög. Men jag har spelat Gears Of War och Rainbowsix:Vegas på Xbox360 och det är nåt av det snyggaste jag nånsin sett!

Och jag tror att om 1 år så ser det ännu bättre ut , och nästa år ser det ännu bättre ut ! Playstation 3 och Xbox 360 tror jag kommer bli likadant grafikmässigt , om 2 år går det kanske inte göra så mkt bättre grafik. Titta bara på spelen idag, snart ser det "verkligt" ut.

Men , Playstation 3 blir säkert bra och Xbox 360 ÄR bra , tycker det är jävligt fjantigt att sitta och bråka om PS3 och Xbox360 ^^. Köp det du tycker är bra , om du köper xbox 360 eller playstation 3 , spela roll , du kommer få en riktigt nice konsol !

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Har för mig att det redan finns några porrfilmer i HD-DVD, inte 100% säker men tror att det är så! :D.

Jo, det finns redan


signatur

"We are the knights who say NI!"

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av Jianlian23:

Japp, SONY och NINTENDO kmr att vinna det här kriget. Microsoft borde hålla sig till mjukvaror.Anledningen till att jag inte köper x360 är på grund av:ljudet, Drar lika mkt el som fyra kylskåp och framför allt alla dessa "små"fel. Och säg inte att PS3 är dyr, du får mkt för pengarna!

Skämtar du eller ? 360.n drar cirka 150 watt som max det är ju bara att kolla på nättagget. Och nej Sony och nintendo har inget mega övertag enligt mig Wii är inte ens nextgen. Och om ps3.an kommer kostar 7000 när den kommer till Sverige kan de få problem för jag tror inte att blueray spelarna kommer ligga på 6000 då.

Den kmr inte att kosta 7000 om du tror det, den kmr o kosta 5500. SONY förlorar flera tusen per konsoll.

Haha det vill jag se med egna ögon men vafan man kan ju alltid hoppas på det priset

Medlem
Skrivet av Meshii:
Skrivet av Fr0gg0.:

"Dom förlorar flera tusen på varje konsol"
Det gör nog Microsoft och Nintendo också.

M$ jo
Nintendo nej...

Japanska nördar hade demoterat och räknat ut kostnaden för allt och det låg +/- 25 dollar under marknadspris "inte säker där"

Den kosta iaf mindre att tillverka än va de säljer dem för. Hittar inte länken nu men men...

MS tjänar ju på 360.n nu-

Medlem

Prisa Xbox360, den har stöd för en extern HDDVD-läsare! Men vänta... det har ju Ps3 också. Enda skillnaden är att du inte tvingas använda en av Microsoft specialtillverkad läsare utan istället kan plugga in vilken extern USB-enhet som helst. Sedan låter det på alla som om Xbox360 har stöd för HDDVD out-of-the-box. Nej, nej nej, för att den ska få stöd för ett av de nya formaten så krävs det att du lägger ut 1500:- på spelaren. Vips, så är konsollen i samma prisklass som en PS3:a.

Inaktiv

Lägg på 500-1000kr så får du de rätta priset för en HDDVD till Xboxen, om du ska köpa den här i Sverige dvs, men hur som helst så är de ju något som du har möjlighet att välja till om du nu vill det, vilket är både gott och ont enligt mig.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem
Skrivet av asker:

Prisa Xbox360, den har stöd för en extern HDDVD-läsare! Men vänta... det har ju Ps3 också. Enda skillnaden är att du inte tvingas använda en av Microsoft specialtillverkad läsare utan istället kan plugga in vilken extern USB-enhet som helst. Sedan låter det på alla som om Xbox360 har stöd för HDDVD out-of-the-box. Nej, nej nej, för att den ska få stöd för ett av de nya formaten så krävs det att du lägger ut 1500:- på spelaren. Vips, så är konsollen i samma prisklass som en PS3:a.

Dock behövs inte HDDVD tillägget för att spela SPEL på sin SPEL konsoll. Fattar inte hur man kan tjata så mycket om en mediacenter eller va fan man vill kalla det när en konsoll är till för spel. Någon annan utveckling än att den riktar sig mot spel är bara dåligt i min mening.

Plus att HDDVD läsaren kan man koppla in i vilken dator som helst och använda den där med om man vill så det kan man ju också se som ett plus om man vill.

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Japp, SONY och NINTENDO kmr att vinna det här kriget. Microsoft borde hålla sig till mjukvaror.Anledningen till att jag inte köper x360 är på grund av:ljudet, Drar lika mkt el som fyra kylskåp och framför allt alla dessa "små"fel. Och säg inte att PS3 är dyr, du får mkt för pengarna!

Samma här, det enda som håller mig emot från att öppna plånboken för en x360 är just det förfärligt höga oljudet, helt sinnessjukt, inte så mycket för att den drar lika mkt el men LÅTER som fyra kylskåp, bokstavligen. Går ju inte koppla av när det låter sådär.
Men M$ skall ju få en mindre kärna från IBM snart och skulle de släppa en uppdatering på kylningen så tror jag PS3 kommer få det tuffare än det anat.
Särskillt i EU.

Bryr mig varken om HDDVD eller Blu-ray egentligen för som the inquirer uttryckte det så smidigt "Online Piracy, the better choice(TM)" kommer vinna HD-formatkriget.

Medlem

Konstigt att PS3 skulle vara vinnaren när Xbox säljer bättre än ps3 och wii.

Källa


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Konstigt att PS3 skulle vara vinnaren när Xbox säljer bättre än ps3 och wii.

Källa

Men då har du inte läst, eller hängt med riktigt.
Självklart säljer den bättre när det inte finns fler konsoler av Wii och PS3


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Tänk att 3st olika konsoller kan väcka så mycket känslor.
Men det är ju iaf rolig läsning måste jag erkänna.

Det är väl bara att köpa den konsollen man tror man har roligast med?

Själv kommer jag köpa en PS3 för att jag vill ha en och för att kommande titlar tilltalar mig mest. Så enkelt var det.

Fast det är klart vi kan ju sitta här och "slänga" fakta om varje konsoll mot varandra tills vi skapat en +400 posts topic och det enda vi har åstakommit är skrivkramp

Medlem
Skrivet av Lord Ahriman:

Viiiiiiisst.

Nej, Wiiiiist


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

"Rule Six: The winning team shall be the first team that wins."


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Inaktiv
Skrivet av oRRen:

"Rule Six: The winning team shall be the first team that wins."

Men matcherna är jäkligt långa!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av asker:

Prisa Xbox360, den har stöd för en extern HDDVD-läsare! Men vänta... det har ju Ps3 också. Enda skillnaden är att du inte tvingas använda en av Microsoft specialtillverkad läsare utan istället kan plugga in vilken extern USB-enhet som helst. Sedan låter det på alla som om Xbox360 har stöd för HDDVD out-of-the-box. Nej, nej nej, för att den ska få stöd för ett av de nya formaten så krävs det att du lägger ut 1500:- på spelaren. Vips, så är konsollen i samma prisklass som en PS3:a.

Nja , ett premium paket går på ca 3000kr nu , 1500+3000 = 4500 , ps3 beräknas kosta 6000kr , det är 1500kr skillnad , det är ändå 15 hundralappar liksom..

Medlem

Jo, stödet för PS3 i Japan verkar sannerligen fantastiskt.

Eller hur var det nu? Fler som undrar över varför PS3 inte säljer så mycket är gänget på Geekidiot.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Någon snackade om att det påtvingade bluray skulle vara en fördel för oss. Inte för mig, jag vill inte ha det. HD-DVD has my vote. Blueray kommer floppa likt UMD. Min kvalificerade gissning.

Tror även att ps3 kanske kommer upp i samma säljstatistik som 360n men att xbox kommer äga sönder totalt nästa generation.

Japanska stödet är stort säger ni? Ja jämförelsevis med till 360n men samtidigt så är xboxn västerländsk och många har börjat tröttna på att vara den där lilla pojken som ska rädda flickan och världen nu för miljonte gången.

Sen för den delen har redan xbox alla coola japanska utgivare (dead rising, resident evil och kanske snart mgs etc ) . Inte square skriker ni? Square är inget att hänga i granen om man inte vill vara en liten pojke som ska rädda flickan och världen.

Nej för oss som inte är intresserade av japanska spel så är xboxen fuckwin. PS2an hade bara ett intressant spel enligt mig... god of war.

Sen har sony varit såna jävla svin att det inte är sant. Riktigt groteskt uppförande. Därför anser jag att den borde floppa.

Wii + 360 = Den enda rätta kombinationen.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Nintendo tjänar pengar på sina Wii. http://www.younewb.com/index.php/2006/12/14/the-wii-just-the-...

Har för mig att MS drar in typ 8 dollar i dagsläget, inte helt säker. Får försöka ta reda på det senare!

Medlem

Läs min tidigare post. PS3 flyger inte av hyllorna ens i Japan.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Blir lite blandat här...

Angående försäljningssiffror: Både Wii och ps3 har större efterfrågan än produktion.
Detta gäller före nyår iaf, man kan tänka sig att intresset svalnar tills i mars.
Då är det europeisk release med många eftersökta titlar.
Wii säljer för tillfället bäst av de tre konsollerna... inte xbox360.

Var vänligen att inte länka till nyhetssidor som använder forum och annat suspekt som källor...

De japanska utvecklarna stödjer ps3, men kanske inte med samma dedikation som tidigare.
I japan är det ingen fråga om att xbox360 bara kommer att vara marginell.
Ni kanske inte visste att det har sålts mer ps3 än xbox360 trots ett års försprång?
Detta beror inte på att xbox360 skulle ha varit särskilt dålig.

Blueray: ni hävdar att den inte behövs till spel.
Bluedragon till xbox360 är tre skivor och mer kommer att behövas.

Medlem

Så, PS3 vinner...
Hmm det lönar sej att vänta.


signatur

yolo

Medlem

Mjo det är ganska självklart PS3 kommer vinna, bara alla äckliga 360fanboys som tror annat, dvs alla som är under 14 och därför inte har råd att köpa en ps3a, pappa betalar ju bara 14000 för en ny dator, inte nån leksak, right...

Inaktiv

Vem som "vinner" är mig fullkomligt ointressant. Jag har nyligen köpt en 360 och är mycket nöjd med den. En Wii skall också skaffas så snart jag spelat mig mätt på de spel till 360 jag är intresserad av just nu, och jag antar att det blir en PS3 så småningom när den kostar lagom och det finns tillräckligt många intressanta spel till den.

Att skaffa alla tre är egentligen inte speciellt dyrt jämfört med att hålla en speldator i trim, år ut och år in, när man tänker efter.

Inaktiv
Skrivet av eCore:

Mjo det är ganska självklart PS3 kommer vinna, bara alla äckliga 360fanboys som tror annat, dvs alla som är under 14 och därför inte har råd att köpa en ps3a, pappa betalar ju bara 14000 för en ny dator, inte nån leksak, right...

Tsss... ord från en sann sony-fanboy?

Medlem
Skrivet av DrOnd:

... Både Wii och ps3 har större efterfrågan än produktion. .......
...
Var vänligen att inte länka till nyhetssidor som använder forum och annat suspekt som källor...
....
Ni kanske inte visste att det har sålts mer ps3 än xbox360 trots ett års försprång?

Länka gärna själv till oemotsägliga bevis om att PS3 har större efterfrågan än produktion? Personligen litar jag mer på bilder och reportage om att PS3 ligger kvar på hyllan, än på vad du skriver (i ett forum).

PS3 har sålt mer än 360? Visste inte ens att det tillverkats så många PS3. Imponerande. Jag antar att du har bevis för ditt påstående här också?

Personligen så tror jag att alla konsolerna är mer än väl värda att ägas, då priserna lugnat ner sig.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

"Länka gärna själv till oemotsägliga bevis om att PS3 har större efterfrågan än produktion?"

Det var endast före nyår jag var säker på det.

"PS3 har sålt mer än 360? Visste inte ens att det tillverkats så många PS3. Imponerande. Jag antar att du har bevis för ditt påstående här också?"

Jag kanske skrev lite slarvigt, men det var japan jag pratade om.

Medlem

En liten fågel viskade i mitt öra att Kotaku har mer snack om att PS3 inte säljer


signatur

1338 - One Step Above

123
Skriv svar