Helvetes jävla plastförpackningar!

Flakmonkey
Helvetes jävla plastförpackningar!

Varför existerar plastförpacknigar som du inte kan öppna uta ett vasst tillhygge av något slag?! Dessa dagar kan vi ju trots allt göra rätt häftiga saker som att resa till månen och spatsera runt så jag tycker därför att det borde gå att göra vettiga förpackningar. Jo jag vet att de gör det svårt för folk att sno saker som minnen å annat men kan det inte gå att göra på någt bättre sätt? Jag menar här trodde jag att jag skulle kunna spara så långt jag hann komma på God of War Chain of Olympus under resan till stan, men neeeeeeeee. Nu sitter jag här istället i Tegnerlunden och är redigt förbannad på den här jävla förpackningen.

Men men, det kunde ha varit betydligt värre, det skulle kunna varit som så att jag inte satt i Tegnerlunde tex. Det är ju svårt att vara förbannad när jag sitter här i solen och njuter av sommarvärmen tillsammans med en massa andra glada(!) stockholmare. Jag får verkligen anstränga mig för att få fram ens en gnutta ilska.

Jag skulle nog rent av våga säga att om det inte hade varit för förpackningen så hade jag varit extremt tillfreds med tillvaron just i detta nu. Visst hade det varit trevligt med lite sällskap, men som ensam vet jag inte vad som hade kunnat göra situationen så mycket bättre... eller jo, det vet jag ju - en glass skulle sitta urbota fint. Dags att flytta på sig och hitta någon butik som säljer GB-glass!

Sådier, det har nu gått en halvtimme eller så och jag har fått i mig en Tip Top samtidigt som jag promenerat igenom Vasaparken å sen tillbaka till Odenplan. Hmm, det här är nog min fjärde Tip Top den här glassäsongen så det känns helt klart som om det kan bli årets glass för mig. Nu har jag viserligen inte smakat så många andra, men det är ju lite som med pizza - det finns en väldans massa att välja på men man fegar nästan alltid ur och tar ett säkert kort eftersom man inte vill riskera att välja någon "äcklig". Hmm, borde verkligen ta och göra något åt det den saken. Vidga vyerna en aning och prova nya smaker av livet...

Nu var man hemkommen från stan och precis som jag tänkte föra in det här blogginlägget fick man reda på att det är dags att ta sig in dit igen... Ska grilla i Tantolunden är tanken... Blir nog trevligt, men jag kommer knappast hinna laga alla matlådor till arbetsveckan... Fast vafan, man måste ju leva livet också

#blogg

Medlem
Helvetes jävla plastförpackningar!

Det är ju ett företag som håller på att göra något sådant som gör att man kan öppna just såna plastförpackningar. Dock så ska dom bara säljas till butiker så du kan få dom öppnade i kassan.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

"Evolution Studiosarför" = Ctrl + V istället för Shift + V antar jag? Måste jag kolla vad Evolution Studio är för något...

Är lite sugen på en glass jag med nu när du nämner det. Ah, underbara sommar(väder).

EDIT: Aha, nu vet jag vilka de är.

Inaktiv

Äsch.. Ner med Sommaren! Ge mig snö och en vindstilla, iskall och solig morgon så blir livet tipptopp!

Medlem

Det finns ett enkelt svart till varför plastförpackningar (bland annat) är så jävliga, vi kan inte resa till månen.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Ååå ska du till Mallorca! Lyckost

Å vadå BARA 2 veckors semester.. det är allt man får per år här i US and A

Puss o Kram

Trin

1
Skriv svar