BEVIS på att Gametrailers är hycklare! *UPDATE 2*

Medlem
BEVIS på att Gametrailers är hycklare! *UPDATE 2*

Jag har hela tiden känt av och hävdat att gametrailers är en hög fanboys som har som "agenda" att framföra xbox360 till den enda riktiga spelkonsollen. Många har avfärdat detta när jag sagt det men nu har jag fått tag på bevis som flera tusen andra användare har sätt. Gametrailers gjorde ett VITALT misstag när de skulle jämföra GRID demot mellan PS3 och XBOX360 i en "comparison" video. Men HYCKLARE som de är så råkade de glömma att dölja att de använde PS3 versionen för att få bättre crash effekter då det inte kunde återskapas på XBOX360. Denna video togs sedan bort och ersattes av en ny. Att de ska framstå som professionella spel journalister är ett rent skämt. Detta är inte första gången då de framhävde GTAIV på PS3 som en sämre version i en såkallad "comparison" video, samt att de alltid testar xbox versionen av multiplattformsspel samt alltid har covers på xbox360 fast det finns en PS3 version.

Här nedan kan ni se filmen som BEVISAR att GT är en hög oseriösa speljournalister.

****UPDATE2****
Wikipedia länkar som visar vem som äger gametrailers och ser till att de har en hemlig agenda:
http://en.wikipedia.org/wiki/Viacom

http://en.wikipedia.org/wiki/Viacom

samt att en mod på GT erkänner att de favoriserar xbox och blev bannad för det: Bild bevis:

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/uFF-vCGahmU&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/uFF-vCGahmU&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

En summering av GT löjliga favorisering:

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cdp-T_2tbYE&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cdp-T_2tbYE&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
BEVIS på att Gametrailers är hycklare! *UPDATE 2*

Alltid tyckt att de är 360 fanbois. Däremot måste jag faktiskt säga att de är bättre på att sätta betyg på spel än FZ. FZs tester är ofta väldigt påverkade av vad testaren tycker. Om den som testar inte gillar t.ex. RPGn så syns detta väldigt mycket när betyget sätts.

Men ändå. On topic nu. Gametrailers får rycka upp sig lite och inse att det inte funkar att vara fanbois när man är så stora som de är.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

FZs tester är ofta väldigt påverkade av vad testaren tycker.

Jadu, vad betyder inte ordet recension? En recension bygger på vad testaren tycker om spelet, det går inte att skriva en objektiv recension helt enkelt.

Jag måste erkänna att jag skrattade lite när jag läste den meningen. Heheh.

Medlem

Jo, men ofta så känns deras betyg lite orättvisa. Sorry om det lät fel. xD

Inaktiv

Haha, som vanligt med de flesta spelsidor då. Men Gametrailers älskar verkligen sina Xbox.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Jo, men ofta så känns deras betyg lite orättvisa. Sorry om det lät fel. xD

Inget att ursäkta sig om, förstår vad du menar, men det var lite roligt det hela.

Sen bryr jag mig inte så mycket om vad gametrailers tycker eller ej, FZ är där jag får speltrailers ifrån.

Inaktiv

Jag gillar Gametrailers, jag lyssnar inte alltid på deras recensioner och jag bryr mig inte om dom är Xbox fanboys heller. Jag tycker dom har flera bra program som sänds, retrospective, GTTV, Invisible Wall och Bonus Round är alla mycket intressanta enligt mej.

Medlem

Känns väldigt mycket ps3 fanboi över den videon också. Hatar när fanboys ska basha andra för att framstå dem att vara fanboys. Hade videon bara poängterat det, hade varit en sak, men nu gick de ut sålångt att använda sig av "THE PS3 SUPERIOR"-tonen.

Finns väl en anledning till att videon är nere och det är ju inte bara för att "dölja bevisen" utan helt enkelt för att videon är fel och ska fixas.

Inaktiv

Du måste ju skämta, skulle det där vara bevis för något annat än att de helt enkelt skrev fel namn eller satte in fel videoklipp? Har du någonsin redigerat video? När du har 200 klipp på skärmen är det ganska lätt att göra ett misstag när man väljer vilken video eller text som ska vara synlig.

Självklart tar de ju också bort filmen då för att rätta till felet. Det där är inte bevis för någonting alls, förutom möjligtvis din fanboyism (om någons iaf).

Suck, har folk inget bättre för sig?

Medlem

Du tror inte att du har missuppfattat nåt här nu Kovski?

1. GT gjorde en video och poängterade hur balla krasher 360-versionen hade genom att göra en intressant krash på ps3 och ha den i filmen.

2. De gjorde även helt ointressanta krasher på ps3 och sa 'såhär blir det på ps3'.

3. De glömde ta bort bevisen för hur klipppen var gjorda.

Hur man än vänder på den saken så är det rätt skevt, inte ens om de gör om videon och tar in Spielberg och Lucas i arbetet så kommer de kunna göra en trovärdig video som visar deras ursprungliga poäng.
De kan göra EXAKT samma video på 360 med största sannolikhet men vad är det för poäng med det?

Medlem
Skrivet av Lingon:

Du måste ju skämta, skulle det där vara bevis för något annat än att de helt enkelt skrev fel namn eller satte in fel videoklipp? Har du någonsin redigerat video? När du har 200 klipp på skärmen är det ganska lätt att göra ett misstag när man väljer vilken video eller text som ska vara synlig.

Självklart tar de ju också bort filmen då för att rätta till felet. Det där är inte bevis för någonting alls, förutom möjligtvis din fanboyism (om någons iaf).

Suck, har folk inget bättre för sig?

Om du har följt diskussionerna som varit om GT oseriösa jämförelser och favorisering för xbox så är det bara bra att de har klantat sig så man kan se hur mycket de hycklar. Tråkigt men sant, du kan även se en video gjord av en användare där man kan höra recensenten säga att Uncharted är det snyggaste spelet som finns till någon konsol, men sedan när game of the year awards för grafik visas så får COD4 det....ytterligare en favorisering där de vägrar ge PS3 vinsten. Crysis borde fått det om något eller uncharted om vi bara snackar konsol. GT kan ta och dra dit pepparn växer.

*edit*
Fixade fakta felet då det ska vara COD4 och inte HALO3.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Det är lite svårt att ta dina argument seriöst när du hittar på den direkt på plats. Halo 3 vann pris för årets grafik på GT? Halo 3 var inte ens nominerad till priset! Faktum är att inget 360 exklusivt spel var nominerat! Call of Duty 4 tog hem priset, och vi vet ju alla att det ser bäst ut på PC, och PS3.

Och om GT nu var så favoriserar 360 så mycket så är det ju väldigt konstigt att Mario tog hem game of the year från dem också, eller?

Jag säger inte att GT är helt objektiva, men de är inte värre än någon annan sida. Människor ligger bakom sidan, och människor är aldrig helt opartiska. Du för ju inte direkt fram din poäng så bra när du hittar på egen fakta.

Medlem
Skrivet av Lingon:

Det är lite svårt att ta dina argument seriöst när du hittar på den direkt på plats. Halo 3 vann pris för årets grafik på GT? Halo 3 var inte ens nominerad till priset! Faktum är att inget 360 exklusivt spel var nominerat! Call of Duty 4 tog hem priset, och vi vet ju alla att det ser bäst ut på PC, och PS3.

Och om GT nu var så favoriserar 360 så mycket så är det ju väldigt konstigt att Mario tog hem game of the year från dem också, eller?

Jag säger inte att GT är helt objektiva, men de är inte värre än någon annan sida. Människor ligger bakom sidan, och människor är aldrig helt opartiska. Du för ju inte direkt fram din poäng så bra när du hittar på egen fakta.

Jag skrev fel och ber om ursäkt för det, självklart var det cod4, men fortfarande så sa de först i uncharted recensionen att det var snygaste spelet "to date" men i game of the year utnämnde de cod4...de kunde alltså inte låta PS3 vinna hem segern där. Här är en film som summerar deras löjliga favoriseringar.

http://www.youtube.com/watch?v=cdp-T_2tbYE


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Precis som ni säger i kommentarerna baseras självklart alla betyg på vad recensenten personligen tycker om spelet. Allt annat vore väldigt konstigt. Orättvisa betyg? Vet inte riktigt hur du (Zerpent) menar faktiskt. Nu är jag inte den mest aktiva recensenten längre, men vi sätter knappast någon som hatar till exempel RTS-spel att recensera just ett sådant. Och även om så skulle vara fallet, kan jag lova att vi är så pass proffessionella att vi gör vårt jobb ändå.

Jag lägger mig inte i debatten om GameTrailers, eftersom jag inte är insatt. Tycker alla diskussioner om fanboys hit eller dit är överdrivna. Folk får köpa det dem själva vill. Och om man nu tycker att tex. GT favoriserar en konsoll över en annan i behöver man inte ta del av deras åsikter.

Slutligen, bara för att späda på konspirationsteorierna, varför favoriserar GT Xboxen? Pengar under bordet? Mutresor?


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Håller med Kovski, filmen som summerade alla konstiga saker GT hade gjort kändes ju väldigt mycket PS3-fanboyism istället. "We must stop this injustice!", lite fjantig också, som om det var något fruktansvärt som händer, med sorglig musik spelandes i bakgrunden konstant.. haha. Har inte gillat GT innan heller så det gör ingen skillnad i mitt surfande.

Medlem

Musiken var temat från FFX, vilket ju talar för playstationfanboyism.... och hela 'injustice'-biten fick mig att skaka på huvudet men med de sakerna avklarade så är det ju ändå lite fult att de inte ändrar något som är en dålig defaultinställning och sen hävdar att spelen har urblekta färger(något som den inställningen rättar till på hdmi-anslutna saker).
Ok om det vore en inställning som man gör för varje spel för sig men när det är en pryl som är system-wide, gör det en gång och det är klart oavsett spel du slänger i....

Medlem

Många patetiska argument.

Intressant inlägg.

Men helt enkelt fel.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Läs lite på dessa två wikipedia länkar så kan ni MYCKET väl förstå att de har en agenda:

http://en.wikipedia.org/wiki/GameTrailers

Ägas av Viacom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Viacom

samt att en mod på GT erkänner det och blev bannad...

Bildbevis:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Sorgligt, men har misstänkt detta väldigt länge. Då PS3 spelen alltid varit sämre än 360s sedan länge enligt GT.

Inaktiv

Jo har också alltid tyckt att dom har favoriserat lite, men känns som folk överreagerar rätt rejält. Är ju bara spel?


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av Hjod:

Jo har också alltid tyckt att dom har favoriserat lite, men känns som folk överreagerar rätt rejält. Är ju bara spel?

Spel har blivit en mångmiljon industri och att hyckla som GT gör är väldigt allvarligt. Titta genom wikipedia och läs vilka som äger dem, har två länkar om GT från wikipedia.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hmm, nu missar jag något, men vad har att GT ägs av Viacom med detta att göra?

Nvm, såg i filmen varför.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar