Portal: The flash version Portal version

Medlem
Portal: The flash version Portal version

Nej, jag har inte skrivit fel i ämnesraden. Portal: The flash version kom ut kort efter orginal #Portal och det jag tänkt skriva om är Portal mappacket som är baserad på flashversionen. Fortfarande förvirrad? Äsch, tänk såhär, fler coola banor till Portal.

[ia=3177]
Jag har inte kört Portal alls mycket, eller överhuvudtaget, sen i höstas och inte har jag orkat tanka hem en massa olika banor för att testa om de är bra eller inte. Men nu när jag hörde om detta så tänkte jag att det kunde vara värt att ge det en chans, många banor i ett paket av samma person som gjorde flashversionen. Var det värt det? Absolut!

Kan säga direkt, tyvärr håller det inte samma extremt höga nivå som orginalbanorna men jag måste säga att jag är väldigt imponerad. Stötte aldrig på något mapproblem även om man tänkte i fel tankar på vissa ställen där de kanske borde fixat designen lite bättre. Sen är det vissa objekt som inte finns i vanliga Portal som de varit tvugna att bygga själv i mapeditorn, t ex handfat, som inte ser så bra ut men man överlever.

[ia=3181]
TFV använder sig också av samma story men har en hel del justeringar som gör det riktigt coolt, speciellt slutet. Något man snabbt märker av är att svårighetsgraden har gått upp några hack, vilket jag inte tycker är något negativt alls då orginalbanorna var lite enkla, så räkna med att sitta stilla en stund och fundera ibland. Intressant och irriterande nog så måste man använda sig av en teknik vid ett tillfälle som inte introducerats tidigare, intressant på det sättet att det fortfarande finns tekniker som inte utforskats.

[ia=3179]
Ca 4 timmar tar det att komma igenom, beroende på om och hur hårt man fastnar. Men det är fyra väldigt roliga timmar, speciellt om du är som mig och längtat efter fler Portalbanor. Allt jag kan säga är, testa det!

#blogg

Medlem
Portal: The flash version Portal version

Flashversionen är väldigt skojig måste jag säga. Tack för tipset Detta påminde mig också om att jag borde köpa originalet... eller kanske hela orangebox vilket är mer prisvärt verkar det som.

1
Skriv svar