Vanguard: Saga of Heroes filmat

Robot
Medlem
Vanguard: Saga of Heroes filmat

Lade märket till att det står "MMMORPG från skaparna av EQ." (ett M för mycket) på informationsidan i FZ:as speldatabas.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Vanguard! Ryktet säger, open beta på torsdag. Ses där!

Kolla in vanguard tråden på mmo-delen om ni inte gjort det.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

fruktansvärt bra, allt jag kan säga

Medlem
Skrivet av Wahlgren:

Vanguard! Ryktet säger, open beta på torsdag. Ses där!

Kolla in vanguard tråden på mmo-delen om ni inte gjort det.

Limiterad Open-Beta tror jag, håller på tanka ner betan via Fileplanet då jag är subscriber där och är garanterad en nyckel.

Medlem

Har testat lite från betan. Copy/paste från wow. Men det verkar vara rätt okej faktiskt! bra med klasser och abilities.

Inaktiv
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av Wahlgren:

Vanguard! Ryktet säger, open beta på torsdag. Ses där!

Kolla in vanguard tråden på mmo-delen om ni inte gjort det.

Limiterad Open-Beta tror jag, håller på tanka ner betan via Fileplanet då jag är subscriber där och är garanterad en nyckel.

Yes, tror du

Necromancer here i come... fast det är ju retail om det är kul. Får se vad tjejen väljer så väljer jag utifrån det så vi matchar bättre.

Quality time!


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Knappast någon Open Beta på Torsdag, Closed Beta 4 började i måndags, och spelet är långt ifrån redo för open beta. Servrarna pallar inte ens det folk som spelar just nu, är för dåligt optimerat.


signatur
Medlem

Tyckte väll det var likt EQ2 nästan exakt likadana gubbar på vissa av modelerna.

gnu
Medlem

Beta 4 började inte alls i måndags utan nån gång i mitten av december och har alltid varit planerad att vara den kortaste fasen.

Citat:

Har testat lite från betan. Copy/paste från wow. Men det verkar vara rätt okej faktiskt! bra med klasser och abilities.

Copy/paste från wow? Skillnaden mellan dessa spel är som dag och natt. Kan du säga vad som är copy/paste förutom själva grunderna i de flesta MMORPG?

Medlem

Såg en beta tester film, och animationerna och fighting systemet ser inte bra ut.

Medlem

Grafikmotorn verkar vara exakt samma som i EQ2 med lite förfining antar jag. Känner t.o.m igen gamla texturer från förut.

Medlem
Skrivet av Biermann:

Har testat lite från betan. Copy/paste från wow. Men det verkar vara rätt okej faktiskt! bra med klasser och abilities.

Wow har kopierat det mesta från andra MMORPGs de också.. Det enda stora jag kan komma på som de införde själva var instanser, vilket Vanguard inte kommer ha (eftersom det är urtrist.. ska vara djungelns lag som gäller )

Inaktiv

Men varför går det inte å tanka ner filen Står bara att sidan inte är Tillänglig. sen högerklickar jag och tar spara mål som.. Då blire " inloggningen misslyckades "


signatur

No weakness

Medlem
Skrivet av gnu:

Beta 4 började inte alls i måndags utan nån gång i mitten av december och har alltid varit planerad att vara den kortaste fasen.

Citat:

Har testat lite från betan. Copy/paste från wow. Men det verkar vara rätt okej faktiskt! bra med klasser och abilities.

Copy/paste från wow? Skillnaden mellan dessa spel är som dag och natt. Kan du säga vad som är copy/paste förutom själva grunderna i de flesta MMORPG?

När jag startade spelet så såg det ut som wow redan i character creation. När man sedan loggade in var animationerna, grafiken och framför allt UI:t vääääldigt likt wow. Det märks ganska kraftigt var dom har fått influenser av, inte för att det är något dåligt dock, wow har ett bra ui.

Medlem

Haha alltså det där hade säkert varit bra i början av 2000-talet men nu ver filmen bara pinsamm ju... Inget nytt, dåliga animationer, kass grafik...nej tack.

Om ni nu gillar standard MMORPG spela WoW istället då den iaf har bra känsla. Annars vänta på Age of Conan och spela Oblivion i SP. Bättre, billigare och roligare.

gnu
Medlem
Skrivet av Biermann:
Skrivet av gnu:

Beta 4 började inte alls i måndags utan nån gång i mitten av december och har alltid varit planerad att vara den kortaste fasen.

Citat:

Har testat lite från betan. Copy/paste från wow. Men det verkar vara rätt okej faktiskt! bra med klasser och abilities.

Copy/paste från wow? Skillnaden mellan dessa spel är som dag och natt. Kan du säga vad som är copy/paste förutom själva grunderna i de flesta MMORPG?

När jag startade spelet så såg det ut som wow redan i character creation. När man sedan loggade in var animationerna, grafiken och framför allt UI:t vääääldigt likt wow. Det märks ganska kraftigt var dom har fått influenser av, inte för att det är något dåligt dock, wow har ett bra ui.

Antar att wow är det enda MMORPG't du har spelat? Character creation är likadant i nästan alla mmorpg, om det är copy/paste från nåt så är det från EQ som ser exakt likadant ut. Animationerna är gjorda med motion capture vilket betyder att de är tagna från riktiga människor, animationerna i wow är gjorda för hand och ser därför inte lika verkliga ut..sen så ser wow ut som ett tecknat spel medan vanguard är mer riktigt. Så jag förstår inte hur du får det till copy/paste när det enda som är riktigt likt wow är UI't.

Inaktiv

Sen angående character creation. Jag såg e3 filmen och de har verkligen tänkt till här. Jag har inte sett något spel som varit så detaljerat som detta.

Man kan nog få sin karaktär att se precis ut som man vill. Speciellt när man fick se en liten fin och nätt flicka bli ett 300kgs troll som kunde skrämma skiten ur den mest råbarkade nersupna oskulden.

Nej, karaktärsgenerering har de lyckats med riktigt bra med. Bara för man är samma ras betyder inte det att man ser likadan ut i det här spelet


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem
Skrivet av Wahlgren:

Speciellt när man fick se en liten fin och nätt flicka bli ett 300kgs troll som kunde skrämma skiten ur den mest råbarkade nersupna oskulden.

Låter som min förra flickvän


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av gnu:

Antar att wow är det enda MMORPG't du har spelat? Character creation är likadant i nästan alla mmorpg, om det är copy/paste från nåt så är det från EQ som ser exakt likadant ut. Animationerna är gjorda med motion capture vilket betyder att de är tagna från riktiga människor, animationerna i wow är gjorda för hand och ser därför inte lika verkliga ut..sen så ser wow ut som ett tecknat spel medan vanguard är mer riktigt. Så jag förstår inte hur du får det till copy/paste när det enda som är riktigt likt wow är UI't.

Har provat dom flesta MMORPG:s som släppts eller varit beta (dock inte så mycket EQ1/2 eftersom jag föredrar pvporienterade lir), så nej, det är inte det enda.

Klart char-creation ser liknande ut i alla mmog, men i vanguard är det extremt likt wow, med knappar, och allt så, därför jag associerade till det direkt. Sen när jag väl loggat in och spelat lite så kändes det som wow, men det är ju vad jag tycker. Sen är det ju klart att dom har lagt till egna saker och antaligen mycket från eq eftersom dom gjort det innan.

Inaktiv

Pass.

Väntar på WAR


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

1
Skriv svar