Pirates Vikings & Knights II-beta släppt

Robot
Medlem
Pirates Vikings & Knights II-beta släppt

Testat den...kort sagt....Mycket roligt och nybörjarvänlig...känns nästan lite som Dark Messiah i multiplayern...fast detta är mycket mera skill involverat...synd att det inte är beta utan det är en DEMO Beta..(Jo, det är det...annars skulle alla klasser finnas till alla lag..det gör det inte...kanske inte heller alla banor för den delen!)

Inaktiv

OMFG! ÄNTLIGEN! Har väntat på den här modden ända sedan det sa att en tvåa skulle komma! Nu ska det fixas LAN!

Medlem
Skrivet av PvtNils:

OMFG! ÄNTLIGEN! Har väntat på den här modden ända sedan det sa att en tvåa skulle komma! Nu ska det fixas LAN!

får man hänga med?

Medlem

< -- Andreas Thun ^^, kör även en officiell server för modden
"PVK II Official #08 - Sweden"

Välkommna in

Inaktiv
Skrivet av Hero_Swe:

Testat den...kort sagt....Mycket roligt och nybörjarvänlig...känns nästan lite som Dark Messiah i multiplayern...fast detta är mycket mera skill involverat...synd att det inte är beta utan det är en DEMO Beta..(Jo, det är det...annars skulle alla klasser finnas till alla lag..det gör det inte...kanske inte heller alla banor för den delen!)

Du gillar... att skriva punkter... märker jag... det gör ju det mycket.... lättare att läsa... eller... inte...


signatur

Summon the big gnome!

Inaktiv
Skrivet av Detrol:

< -- Andreas Thun ^^, kör även en officiell server för modden
"PVK II Official #08 - Sweden"

Välkommna in

Härligt! Jag installerar det nu , sen ska det spelas!


signatur

War never changes.

Medlem

Riktigt skoj. Spelade på Detrols server.
Dynamittunnorna skulle dock behöva friendly fire annars är de skitfuskiga på ökenbanan med vakttornet som man ska ta kontroll över

Medlem

Dem har friendlyfire

Medlem
Skrivet av frekir:
Skrivet av Hero_Swe:

Testat den...kort sagt....Mycket roligt och nybörjarvänlig...känns nästan lite som Dark Messiah i multiplayern...fast detta är mycket mera skill involverat...synd att det inte är beta utan det är en DEMO Beta..(Jo, det är det...annars skulle alla klasser finnas till alla lag..det gör det inte...kanske inte heller alla banor för den delen!)

Du gillar... att skriva punkter... märker jag... det gör ju det mycket.... lättare att läsa... eller... inte...

ja, jag vet inte varför egentligen. det gör det helt enkelt snabbare för mig att skriva!:)

Av dumparna att döma verkar det vara ett gediget arbete också. Älskade ettan och tvåan kan väl inte gå fel då heller?

Inaktiv

Ahh, väntat på detta i flera år, fy vad gött!!! Finns få moddar som är så tokroliga som pvk, hoppas även denna iteration lyckas med samma nivå av helskön sanslöshet!


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem

skönt mod, likar lite dark messiah

Medlem

WRAAAAAH PVK = win!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Hero_Swe:

Testat den...kort sagt....Mycket roligt och nybörjarvänlig...känns nästan lite som Dark Messiah i multiplayern...fast detta är mycket mera skill involverat...synd att det inte är beta utan det är en DEMO Beta..(Jo, det är det...annars skulle alla klasser finnas till alla lag..det gör det inte...kanske inte heller alla banor för den delen!)

Skulle väl inte vilja kalla det för en demo. Snarare första iterationen. Det skulle ta alldeles för lång tid att få in alla klasser och kräva ännu längre väntetid för er. Men vi jobbar på det och massa annat!

Medlem

Skoj spel dock ganska obalancerat.

Medlem

Gott! Så många roliga minnen man har från PVK. Jag mappade ett tag till det också. Gjorde en bana (pvk_treasurehunt) som hamnade i en av PVK versionerna, utan att jag visste om det.

Här skall liras!


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Medlem

Hurrarrgh!!! Finalleh

Medlem

Dynamit kaggen är lite väl trimmad alltså. Kan lätt uplåna 5-6 pers med sin gigantiska skade area. Sen är det lite väl lätt att bara dumpa skatterna i skön från vikinga skeppet så dem inte får poäng och måste ner i vattnet för att hämta. Öken banan är ju lite sådär, borde vara ett större område att skydda så det blir lite fight om det, nu är det 2st som kampar stegen tills det kommer en pirat och spränger allt åt fanders typ. Och erm "I will feast on your bones!", tror inte Vikingarna var kannibaler?

Annars rockar det stenhårt Så bra när man springar run som viking i bloodlust och dunkar ihjäl folk till höger och vänster.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Rätt kul och förbaskat snyggt... Lär spelas mera !!!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Lith:

Rätt kul och förbaskat snyggt... Lär spelas mera !!!

Det är kul att så många tycker om det. Vill dock påpeka att spelet för tillfället är rätt kaotiskt med så hög playerlimit på alla servrar. När vi balanserade det innan release var vi nog aldrig mer än 12 spelare (4 per lag). Just nu kör de flesta servrarna med minst 18 spelare och ofta ännu fler.
Om några uppdateringar kommer nog balansen och en hel del ha jämnat ut sig.. plus så kommer det ju komma fler banor och fler spelbara klasser

Medlem

Detta ger mig faktiskt en anledning att köpa HL2. Så många roliga timmar man haft med PVK!

Medlem

Riktigt bra modd, lirade ettan mycket när jag gick på gymnasiet, många roliga timmar.

Så som det är nu så känns, som några har nämnt innan, spelet lite obalanserat, antar att det blir bättre när de andra klasserna kommer.
Knights är nästan lite för bra. Speciellt på öken banan där skölden är perfekt för att putta ner alla som kommer upp från stegen, lika så armborstet mot alla pirater.
Pirates är nog bland de coolaste, vek mig dubbel av skratt när jag spelade på servern som nämndes på förra sidan. När väl 5 pirater har lyckats få ner alla från tornet så kommer en pirat som inte har uppmärksammat att dom har tornet upp för stegen med en tänd tunna, några sekunder senare så har han 5 tk plus sprängt sig själv i luften.
Vikingarna behöver någon klass som har lite bättre räckvidd, antar att kastyxor kommer senare. I övrigt så är dom riktigt ruggiga när dom kommer med yxorna i högsta hugg.

Lite irriterande är banan där man ska hämta skatter, hade en laget som dumpade skatterna i vattnet från vikingaskeppet, kommer tillbaka med en till skatt (som man har tvingats slå ihjäl 15 vaktande knights för att få) och ser att alla våra skatter är borta (hade 3 st innan) loosar matchen pga det. Irriterande, dom kunde försvinna direkt när man dumpar dom i skeppet med poäng avdrag direkt, t.ex. behöver 10 st skatter för att vinna matchen. Iof så kan man inte sno skatter från varandra då.

Årets modd? Ser så ut :).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Medlem

Något av det roligaste jag sett hitils var en pirat med en krut tunna som jagade mig i en korridor på tempel banen, plötsligt öppanas falluckor i golvet han trillar ner och spränger 4 andra pirater samt killen med kistan. Ragdolls gör sånt så löjligt underhållande


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Skoj mod, men obalancerat som sagt. Sedan är det många som hoppar över till det vinnande laget och så är man typ 2 vikingar mot 5 pirater och 8 knights.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Håller mig oftast till Vikingarna. Favoriten är lätt spear-klassen, känslan att ha ihjäl någon genom susa iväg ett spjut är helt oslagbar! Förbannat roliga minnen från det.


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Inaktiv

Riktigt kul, lärt mig bemästra klasserna lite, så jag kan plocka riddare ganska bra med stick i huvudet när jag är pirat(håll in bakåt när du trycker ner fire sen håller du in och kutar fram och sticker ), känns som om det finns ganska mycket teknik och skill, fragcounten gick upp rejält när jag märkte olika slag och blocktekniker så, hoppas det blir ännu djupare snart, med fler klasser, pilbågar, kast-yxor och shortswords och dylikt

Tycker det känns ganska balanserat, piraterna är snabba, tål lite och har en massa gadgets, vikingarna är halvsnabba, gör mycket skada och tål halvmycket men inget ranged, riddarna gör mellanskada och tål mycket och är väldigt slöa(speciellt med sin armborstreload ).

För att sätta det i RPG termer så är pirater rogues, vikingar warriors och riddare paladins :D.

Tack så jättemycket clark.dennis och ditt team, riktigt kul är det

Inaktiv

Det är kul att höra lite genomtänkta kommentarer. Där finns definitivt ett djup i hur man ska kontrollera sin karaktär, attacker, blockningar och special-attacker. Det hamnar dock lite i skymundan när man beger sig in i strid på en välbefolkad server med 18+ i population. Jag hoppas att fler servrar ställer om till högst 15, och mig personligen, helst 12, i playerlimit. Det lockar fram mer taktik och mer kontrollerade strider och man fokuserar också mer på själva banans objective istället för att bara slåss för att överleva

Vi har fått in mycket bra kritik, vilket vi självklart är glada över, men en hel del problem har också belysts och vi kommer fokusera på att lösa dom tills nästa uppdatering.

Inaktiv
Skrivet av clark.dennis:

Vi har fått in mycket bra kritik, vilket vi självklart är glada över, men en hel del problem har också belysts och vi kommer fokusera på att lösa dom tills nästa uppdatering.

Efter lite till spelande till så tycker jag att vore kul om det blev typ dubbel skada när man slog någon i ryggen, är ofta jag går fram och drar ett grovt hugg i någons nacke med vikinga-yxan och de inte tar speciellt mycket skada.

Nack-hugg bakifrån borde döda allt som inte är riddare, och riddarna borde nästan dö, iaf enligt mig.
(vore kul om huvudet åkte av av ett sideswipe från yxan och riddarsvärdet )

Skulle leda till lite mer stealth och ambushtekniker tror jag, kunde bli kul.

12
Skriv svar