Tribulation Knights - kristet smygäventyr

Robot
Medlem
Tribulation Knights - kristet smygäventyr

kan man inte spela som de goda då?

Inaktiv

Borde ligga under WTF.

Medlem

Verkade faktist rätt så intressant, rent spelmässigt. Sen att det har med kristendomen att göra, no comment :D.

Medlem

Såg inte, grafiskt sett, särskilt bra ut... Men får se vad det kan utvecklas till.

edit: Stavfel


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Freedom
Honor
Love
Peace

Är förvirrad, skulle man inte lira som "good guy"?

Medlem

Fjanterier.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Historier som kretsar runt bibelns historier kan väll vara roligt som dom nämnde, Diablo & Hellgate: London, men det här låter bara fjantigt.

Inaktiv

Tycker det är ganska dumt att döma ut ett spel bara för att det är baserat på Bibeln. Bibeln har massa krig, våld och spännande saker som skulle kunna ge upphov till många bra spel.

Men om man dömer spelet utifrån skärmdumparna som finns på deras sida så ser det inte särskilt bra ut.

Medlem

vad ska det här gå ut på? kriga mot muslimer?

Inaktiv

Själv anser jag att spel/filmer baserade på bibeln kan bli väldigt bra. T.ex en film på uppenbarelseboken tänk vilken jäckla action när man hör " 666 its a human number, its the number of the beast" och ser ett otroligt monster stiga upp och överskugga rom och allt du kan göra är att vänta på kavalleriet aka änglabrigaden

Medlem

Är väl samma sak som att ett utvecklarteam bestående av schizofrena gör ett spel som handlar om deras synvillor och föreställningar. Det kan vara coolt i sig, men lagom töntigt om man tänker efter vad det faktiskt är.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Heh heh, ännu ett spel som ingen kommer att spela. Det finns en rätt härlig ironi att vissa kristna spelare kommer att ladda ner spelet olagligt

Medlem

"This requires a hoverboard, night vision, enemy scanners, map/building diagram PDA, a door hacking tool, a short term cloaking device, an anti-grav tool, and of course, a MP3 music player."

I slay thee in the name of the lord with the sound of a thousand choirs!

....mp3 spelare...? o_O

Medlem
Skrivet av Rausner:

Hah vilket fruktansvärt vidrigt spel, att kalla kristna för "goda" är det dummaste sen länge

!

Medlem

Haha, kriget mot Scientologerna börjar dra igång på riktigt! \o/

Medlem

Ytterligare en i mängden av kristna spel. Har ännu inte sett någon av dem hamna i en butik dock.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Råkade prova ett annat gammalt ultrakristet spel, vid namn Eternal Forces;

(Introfilmen)
http://youtube.com/watch?v=fi334U5oHc8

(level intro uppdelat i 29 sekundsklipp)
http://youtube.com/watch?v=9wY3VOL74Dc
http://youtube.com/watch?v=Tvc0OIwLUto
http://youtube.com/watch?v=TU0CR11tWBs

http://youtube.com/watch?v=hub3VP00Z-I

Massa FMV mellansekvenser som är förvånandsvärt högbudget, men själva spelet fick mig att kräkas högljutt!
Till och med vanliga musiker framställs som farliga moment i storstadsdjungeln som man autodör av, bara man kommer inom räckvidd för deras "musikaliska inflytande"..... hela spelet genomsyras av en religiös högerextrem paranoia över allt. Umgås inte med någon utanför kyrkans värld, prata inte med någon, såvida du inte tänker skapa en "kompis".
("Kompis" i spelet innebär att man hjärntvättar och omvänder honom till samma religion)

Religiös/politisk propaganda borde fan vara ett av kriterierna för åldersgränsmärkningen. Om jag någonsin skaffar barn, så skulle jag vara betydligt mer orolig över att de spelade och hjärntvättades av såna här skitspel än att de såg nakna kroppar, blod eller hörde en svordom.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Råkade prova ett annat gammalt ultrakristet spel, vid namn Eternal Forces;

"råkade" jaja Hybris...eller ska jag kanske säga David "Hybris" Koresh?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Råkade prova ett annat gammalt ultrakristet spel, vid namn Eternal Forces;

Mjo det är rätt bra kvalité för att de tagit klippen från filmerna Left Behind 1 & 2. Råkade se dem för några år sedan, trodde det var nå schysta sci-fi rullar men visade sig vara ärkekristna.

Visst är det väl bra att kristna kan få spel som är anpassade för dem men det här var lite...läskigt.


signatur
Medlem
Citat:

Tyck att jag är ett svin, jag skiter i era åsikter så är det bara.

Slut på o-t.

Intressant. Om du skiter i våra åsikter hade du inte svarat på hans kommentar, dock så måste du själv inse att det du sa om judarna var okänsligt.


signatur
Medlem

Jag tycker att du har rätt till dina åsikter - det har ni alla. Men kanske ni ska försöka vara lite mer försiktiga och inte dra in sånt här i en spel diskussion. Det gäller er alla faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

ska dom inte släppa ett scientologi spel åsså? sno pengar från folk genom att leda dom in på "rätt väg"
eller varför inte ett islamistiskt spel där man ska utrota alla andra människor som inte tycker samma som dom...

oh...ett annat bra spel...häxbrännare... man spelar kristna i jakt på häxor och ska samma ihop en mob och peka ut oskyldiga så alla håller sig lugna och glada....

wheeee


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Pansarknekt

hela den här grejen med the rapture e bullshit. Det är amerikansk kristendom detta spelet baseras på som är någon twistad form av den ursprungliga.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Dör en unge pga svält var 5:e sekund, inte fan sitter man och ojar sig över det?

Å religion öht kan man ta å skrota, där finns inget att hämta.. bara folk som använder skiten som ursäkt när de dummar sig.. anna-lindh-mördarn tex.. "gud sa åt mig..", hah, jovisst..

Låt inte Svenska kyrkan sno dina pengar, gå ur skiten vettja.
http://www.humanisterna.se/UtUrSvenskaKyrkan.pdf
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,553515,00....

Inaktiv

Alltså, även om spelet var sjukt sliskigt så är det lite (o)roande att läsa allas spontana kommentarer. Det är helt ok med spel som postal där man kan dränka någon i bensin, tända på och sedan urinera på liket, men JÄVLAR ANAMMA om spelen innehåller något som helst kristet. Ni är märkliga, de flesta av er.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

ska dom inte släppa ett scientologi spel åsså? sno pengar från folk genom att leda dom in på "rätt väg"
eller varför inte ett islamistiskt spel där man ska utrota alla andra människor som inte tycker samma som dom...

oh...ett annat bra spel...häxbrännare... man spelar kristna i jakt på häxor och ska samma ihop en mob och peka ut oskyldiga så alla håller sig lugna och glada....

wheeee

tror blizzard drivs av scientologi, kolla bara på wow.

Medlem
Skrivet av elak.:

Alltså, även om spelet var sjukt sliskigt så är det lite (o)roande att läsa allas spontana kommentarer. Det är helt ok med spel som postal där man kan dränka någon i bensin, tända på och sedan urinera på liket, men JÄVLAR ANAMMA om spelen innehåller något som helst kristet. Ni är märkliga, de flesta av er.

Hmm, intressant synvinkel... Tror faktiskt jag måste hålla med.
Jag är född och uppfostrad som katolik (släkten är från Polen), men har idag valt att vara agnostiker, då jag tror på bevis och fakta men tänker inte utesluta något bara för att det inte bevisats... än.

Vår värld är så otroligt stor och outforskad, så ingenting går egentligen att utesluta.

Däremot kan man diskutera vissa människors etik och moral...
För mig så är ett spel där du förnedrar och mördar människor (t.ex. Postal/GTA) varken bättre eller sämre än ett spel där du hjärntvättar människor till att bli kristna.
Däremot kan de fortfarande ha ett underhållningsvärde. Jag spelar själv sådana spel...

Det är som att välja mellan pest eller kolera.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gabor:
Skrivet av elak.:

Alltså, även om spelet var sjukt sliskigt så är det lite (o)roande att läsa allas spontana kommentarer. Det är helt ok med spel som postal där man kan dränka någon i bensin, tända på och sedan urinera på liket, men JÄVLAR ANAMMA om spelen innehåller något som helst kristet. Ni är märkliga, de flesta av er.

Hmm, intressant synvinkel... Tror faktiskt jag måste hålla med.
Jag är född och uppfostrad som katolik (släkten är från Polen), men har idag valt att vara agnostiker, då jag tror på bevis och fakta men tänker inte utesluta något bara för att det inte bevisats... än.

Vår värld är så otroligt stor och outforskad, så ingenting går egentligen att utesluta.

Däremot kan man diskutera vissa människors etik och moral...
För mig så är ett spel där du förnedrar och mördar människor (t.ex. Postal/GTA) varken bättre eller sämre än ett spel där du hjärntvättar människor till att bli kristna.
Däremot kan de fortfarande ha ett underhållningsvärde. Jag spelar själv sådana spel...

Det är som att välja mellan pest eller kolera.

Sen kan man förståss diskutera det kristna i att hjärntvätta folk. Jag tänkte hålla mig utanför diskussionen vad som är värst och vem som är elakast, jag ville bara anmärka på att folk här inte verkar ha några större problem med vidrigt fenomen #1 medan fenomen #2 väcker enormt ont blod.

Att jag sen inte skulle ta i detta spel ens med tång är en helt annan femma

Inaktiv
Skrivet av elak.:

Alltså, även om spelet var sjukt sliskigt så är det lite (o)roande att läsa allas spontana kommentarer. Det är helt ok med spel som postal där man kan dränka någon i bensin, tända på och sedan urinera på liket, men JÄVLAR ANAMMA om spelen innehåller något som helst kristet. Ni är märkliga, de flesta av er.

Det är lite skillnad. Antalet människor som verkligen tror att det är normalt att bränna lik och pissa på dem är nog minimalt. Vi (alla friska människor) vet att detta är en datorgenerarad fantasi. End of story.

Att dra in religion såhär för att försöka påverka människor kan vara känsligt. Jag undrar hur den muslimska anti-väst världen kommer reagera på detta spelet

Vi må vara märkliga men vi är inte dumma i huvudet.


signatur

Athlon64 3200+, 1GB RAM, GeForce 6800GT 256MB

12
Skriv svar