3D Realms söker folk

Robot
Inaktiv
3D Realms söker folk

Haha, läste bankrånare istället för banknåpare

Kanske skulle hoppa på och se till så att duke blir färdigt nån gång

Medlem

Haha;) det ska nog vara bankrånare egentligen;) då "duke projektet" borde gå på en slant?! Någon som vet vad det har kostat dom?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

dkd
Medlem

Jag läste äter folk.


signatur

Ehe.

Medlem
Skrivet av dkd:

Jag läste äter folk.

Ja, varför tror du de behöver fler?
Anyway, nu kommer det börja spridas rykten om DNF igen..

Medlem

DNF finns bara av en anledning, de vill vinna Vaporware priset varje år..

Medlem

alltså, har dom utvecklat spelet i över 10 år så verkar faktiskt nånting inte stå helt rätt till hos företaget då folk hoppar av till höger och vänster, endera är george ett stort arsle som person eller bara en extrem perfektionist som inte nöjer sig med något. det är iaf något som brister, då flera andra spelstudios klarar av att producera kvalitetsspel på en bråkdel av tiden.

man kan ju alltid att dröma om att vara med att utveckla världens kanske mest efterlängtade titel, men man måste se verkligheten som det är. jag skulle personligen inte vilja jobba för dem, kanske främst för att jag är rädd att bli besviken, 10-15 år i branchen är sjukt mycket, och att ha folk som hoppar av till höger och vänster är inte sunt.

hur som helst, jag tror vi inte får se något av spelet i år (2007) men jag hoppas att det färdigställs innan jag själv går i graven.

Medlem

DNF kommer ju bli världens längsta singelplayer spel med över 1000 timmars speltid. Anledningen till att det inte släpptes i år är att dom väntar på att blueray och/eller hd-dvd slår igenom så dom kan släppa hela spelet på 1 skiva, istället för på 20 dvd skivor.

Medlem

Ni kan ju inte förvänta er att spelinnehållet kommer motsvara 10 års arbete. Möjligtvis vad gäller konceptarbete, karaktärsdesign m.m. Men DNF har ju faktiskt börjats om på flera gånger, och senaste gången var runt 2003. Vilket om det släpps i år kommer motsvara en ganska "normal" utvecklingstid för ett spel.

Ja, 3DR är speciella, lite av spelindustrins hippies. De är i princip ekonomiskt oberoende efter Duke3D, och har ingen över sig som kräver profit och ställer krav på dem. (Hela företaget är ägt av anställda, om jag inte minns fel)

Visst att 3DR gjort folk besvikna med diverse löften genom åren, men de har också erkänt sina misstag och brister och gått vidare. Det blir inte lättare för dem av att spelnyhetssiter är dåligt insatta och sprider desinformation vilket leder till att de blir ytterligare förlöjligade. (t.ex. när det avslöjades att några anställda slutat för över ett år sen, detta tolkades till "Utvecklarna hoppar av DNF-projektet!", etc.)

Tycker faktiskt det är rätt ball ändå att de sitter och gör sin grej i egen takt och visar fingret åt EA-industrin som spyr ut skitspel i parti och minut. Får hoppas att de lyckas också

Medlem

Konstigt att folk ens vill jobba på något som aldrig får se daylight.. inget konstigt dom hoppar av och varje år söker dom 2-3 nya tjänster..

Medlem
Skrivet av Chimme:

Haha, läste bankrånare istället för banknåpare

Samma här! :$

Medlem
Skrivet av Xancerman:

alltså, har dom utvecklat spelet i över 10 år så verkar faktiskt nånting inte stå helt rätt till hos företaget då folk hoppar av till höger och vänster, endera är george ett stort arsle som person eller bara en extrem perfektionist som inte nöjer sig med något. det är iaf något som brister, då flera andra spelstudios klarar av att producera kvalitetsspel på en bråkdel av tiden.

man kan ju alltid att dröma om att vara med att utveckla världens kanske mest efterlängtade titel, men man måste se verkligheten som det är. jag skulle personligen inte vilja jobba för dem, kanske främst för att jag är rädd att bli besviken, 10-15 år i branchen är sjukt mycket, och att ha folk som hoppar av till höger och vänster är inte sunt.

hur som helst, jag tror vi inte får se något av spelet i år (2007) men jag hoppas att det färdigställs innan jag själv går i graven.

Eller så slutar man tro att spelet utvecklats aktivt i 10 år och går vidare. Världens mest efterlängtade spel är ju så subjektivt det bara kan bli. De som växer upp med spel nu sitter nog knappast och väntar på ett spel där de knappt vet att orginalet finns. Sedan finns det de som spelat orginalet men hellre vill ha ett nytt NOLF.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

DNF = Did not finish


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem
Skrivet av Robostar:

DNF = Did not finish

:D:D:up:

1
Skriv svar