Är speljournalister klonade?

Redaktör
Är speljournalister klonade?

Jag var i London i dag (torsdag). Researrangören förklarade på förhand att en chaufför möter mig på Heathrow och kör mig till min destination. Praxis är att de håller upp en skylt med mitt namn på, eventuellt också företagets namn.

Den lektionen hade min chaffis missat.

Skyltar fanns i överflöd, men ingen för mig. Tio minuter efter utsatt tid får jag kontakt med en tysk speljournalist som ska till samma ställe som jag, också hans chaffis lyser med sin frånvaro. Strax får vi sällskap av en dansk med samma bekymmer. Jag ringer vår kontaktperson - telefonsvarare. Ringer nästa man på listan, samma där. Ringer företagets växel, efter fem minuters jidder konstaterar damen i andra luren att hon inte har nån bokning på nån av oss. Fast hon verkar inte riktigt på det klara med nånting. Snackar jag verkligen så dålig engelska? Eller har vi anlitat Storbritanniens uslaste droskförare? Det senare känns rätt sannolikt.

Vi tar ett varv till och hittar till slut förarföretagets namn på en skylt. Dessvärre är killen där för en annan körning, men han är vänlig nog att kolla upp våra problem med sina medarbetare. Och si, strax kommer en förvirrad kille lunkande - med tyskens namn på en hemkluddad, knappt läsbar skylt. Inte mitt eller danskens namn.

Hur fan tänkte du nu...? Tror du speljournalister Europa över heter samma sak, känner varandra och har synkat sina hjärnor och flighter? Och du har ett serviceyrke, varför är du 30 minuter sen? Kötthuvven...

Jobbet gick i alla fall bra. Vad jag gjorde? Tyvärr, embargo. Håll ögonen öppna nästa vecka. Over and out, säger...

/Fåret Dolly

#blogg


signatur
Skägg.
10 Chambers
Är speljournalister klonade?

Jag ser dig framför mig, i en läcker fårdräkt. Säg bäääää!


signatur
Redaktör
1
Skriv svar