Nya Final Fantasy-bilder

Robot
Medlem
Nya Final Fantasy-bilder

herre jösses min skapare square is back in action!


signatur

Nämen!

Inaktiv

absolutly fucking great....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Är den där blonda saken en kille eller tjej?

Medlem

Och genast förstod man varför man vill ha en ps3 så jävla mycket.

Medlem

tyvärr lär det ju inte komma förräns 08


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

vad hände med deras FF7 remake? Såg några bilder för ett par år sedan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Senaste delen som i FFXII som inte släppts i EU ännu eller menar du någon av de tre versionerna av FFXIII? För det skulle väl komma tre olika?

Flakmonkey
Skrivet av Night Hawk:

vad hände med deras FF7 remake? Såg några bilder för ett par år sedan.

Det var aldrig menat som ett nytt spel. Bara ett teknologidemo som skulle visa hur FF7 hade kunnat se ut om det släppts till PS3... Det har ju däremot släppts spinoffs till PS2 och även PSP om jag inte minns helt fel ^^

Medlem
Skrivet av Knasterband2:

Är den där blonda saken en kille eller tjej?

En tjej. Verkar som att istället för att ha feminima killar som huvudpersoner så verkar det som dom denna gång kör med en kvinnlig huvudperson. Vilket är något jag inte sett i ett rollspel över huvud taget. Alla rpg som jag spelat så har alla huvudpersoner (den man springer med och spelar som) varigt en kille. Hoppas SquareEnix kör på att dom ska ha en Tjej som huvudperson denna del.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Knasterband2:

Är den där blonda saken en kille eller tjej?

En tjej. Verkar som att istället för att ha feminima killar som huvudpersoner så verkar det som dom denna gång kör med en kvinnlig huvudperson. Vilket är något jag inte sett i ett rollspel över huvud taget. Alla rpg som jag spelat så har alla huvudpersoner (den man springer med och spelar som) varigt en kille. Hoppas SquareEnix kör på att dom ska ha en Tjej som huvudperson denna del.

Tja, i ett "riktigt" rollspel får du välja själv om du vill vara man eller kvinna. Som Fallout, Baldur's Gate, Neverwinter Nights, The Elder Scrolls, samtliga tärningsrullande rollspel.

Nej jag trackar inte ner på Final Fantasy, men i jämförelse är FF-spelen extremt linjära, bortsett kanske från FF-spelen innan 3D-revolutionen.

Off-topic, jag vet.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Det här ser ut som screens från E3-trailern så nya är väl de inte?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Jocke:
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Knasterband2:

Är den där blonda saken en kille eller tjej?

En tjej. Verkar som att istället för att ha feminima killar som huvudpersoner så verkar det som dom denna gång kör med en kvinnlig huvudperson. Vilket är något jag inte sett i ett rollspel över huvud taget. Alla rpg som jag spelat så har alla huvudpersoner (den man springer med och spelar som) varigt en kille. Hoppas SquareEnix kör på att dom ska ha en Tjej som huvudperson denna del.

Tja, i ett "riktigt" rollspel får du välja själv om du vill vara man eller kvinna. Som Fallout, Baldur's Gate, Neverwinter Nights, The Elder Scrolls, samtliga tärningsrullande rollspel.

Nej jag trackar inte ner på Final Fantasy, men i jämförelse är FF-spelen extremt linjära, bortsett kanske från FF-spelen innan 3D-revolutionen.

Off-topic, jag vet.

Det var mer JRPG jag syftade på.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Knasterband2:

Är den där blonda saken en kille eller tjej?

En tjej. Verkar som att istället för att ha feminima killar som huvudpersoner så verkar det som dom denna gång kör med en kvinnlig huvudperson. Vilket är något jag inte sett i ett rollspel över huvud taget. Alla rpg som jag spelat så har alla huvudpersoner (den man springer med och spelar som) varigt en kille. Hoppas SquareEnix kör på att dom ska ha en Tjej som huvudperson denna del.

I FF3 och FF9 tycker jag väl ändå att huvudpersonen är kvinnlig.

Medlem

FF9 tycker jag inte har en huvudperson faktiskt, visst man har en man spelar hela tiden iofs, men blä för han? Vivi säger jag bara, mer androgyna karaktärer till spel!

Medlem
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Knasterband2:

Är den där blonda saken en kille eller tjej?

En tjej. Verkar som att istället för att ha feminima killar som huvudpersoner så verkar det som dom denna gång kör med en kvinnlig huvudperson. Vilket är något jag inte sett i ett rollspel över huvud taget. Alla rpg som jag spelat så har alla huvudpersoner (den man springer med och spelar som) varigt en kille. Hoppas SquareEnix kör på att dom ska ha en Tjej som huvudperson denna del.

Problemet är att i rollspel brukar tjejerna vara så stereotypiska med tajta läder kläder och stora vapen. Brukar mest bli töntigt. Och som sagt ovan, i ett "riktigt" rollspel så väljer man själv vilket kön/ras/klass osv.

FF är knappst rollspel, känns mer som äventyrs spel med rollspels element, som t.ex. experience. Rollspel tycker jag ska erbjuda lite val, välja god och ond, påverka vad som händer osv.

FF3, kvinnlig huvudperson? Pratar vi om FF3 som kom till Nintendo/Super Nintendo (kommer inte ihåg vilket). I de har man knappst någon huvudperson vad jag kan komma ihåg, utan man har ju 3 generiska typer som man väljer jobb på, iallafall vad jag kan minnas av FF3.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Huvudpersonen i FF3 till SNES (FF VI) var en kvinna vid namn Terra. Kanske fel att kalla det huvudperson , men en av huvudkaraktärerna iallafall.

Medlem

Phantasy Star hade en kvinnlig. PS ftw!

FF-spelen tycker jag är 100% storydrivet, det är ungefär som att spela en film. Som ibland har tråkiga reklamavbrott. (hata för många random encounters)

Medlem

FF FTW. (notera punkt)

QRT
Medlem

Nästan så att man köper en ps3a för just detta spel... man kan ju hoppas att konsolen har sjunkit i pris när spelet når hyllorna.

Medlem

Detta var ju inget nytt över huvud taget ...
Screencaps från en redan släppt trailer, dessutom i usel kvalitet. det nya med dessa bilderna ser jag så inte. Kunde dom inte plåtat trailern i dess högre upplösning istället?

1
Skriv svar