Årets spel 2006

Robot
Årets spel 2006

Om några få timmar lägger vi 2006 till handlingarna och snubblar raskt vidare in i nästa år. Men innan dess ska förstås det gångna året summeras. Vad var årets besvikelse? Vilken titel sopar mattan med den eller den kategorin? Årets spel heter...?


Inaktiv
Årets spel 2006 - tycker du som FZ?

Nähä... Bara dissa strategi...

Medlem

Hehe, ingen ska anmärka på att Zelda är tvåa som årets spel men inte ens med som årets konsollspel


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Jag höll med om det mesta, förutom att Oblivion inte är årets spel i mina ögon. Det enda imponerande är deras hyfsat stora värld.
Spelet är ooptimerat, man orkar inte spela om något annat än Dark Brotherhood quests, A.I.n upprepar sig, main quest är riktigt tråkig.

Då tycker jag hellre något bättre spel såsom Zelda eller GoW förtjänar årets medalj, men det är MIN åsikt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Håller med förgående talare, sen om NWN2, spelade ni det? Alls?

Inaktiv
Skrivet av Budolicious:

Hehe, ingen ska anmärka på att Zelda är tvåa som årets spel men inte ens med som årets konsollspel

jo skulle ju in här å skriva det nu! :evil:

Medlem

Red Orchestra lätt bäst av nämnda action-lir

Att Oblivious vann är jag väl inte helt med på, men konkurrensen i år har faktiskt varit sanslöst fattig. Skulle gärna sett att ni gett Wii Sports ett omnämnande - det fungerar bra och alla kan ha kul med det. Vem som än visat upp det för sina släktingar under julhelgen borde kunna intyga det

I övrigt var det en mycket, mycket bra lista. Definitivt bland de bättre jag sett, ett femtiotal gånger bättre än förra årets lottolista och sammanfattningen på slutet är så sann att det gör ont.

Redaktör

Wii och dess spel har förmodligen lidit av att inte alla i crew testat dem. Ändå fick #Zelda hyfsat många röster (blev trea i kategorin).

Själv hade jag gladeligen sett att #Flight Simulator X knipit sport/racing/simulation och att #Flatout 2 blivit årets flopp (pga Starforce - själva spelet är svinkul). Men, demokrati och egen vilja går inte alltid hand i hand.


signatur
Inaktiv

Dark Messiah förtjänar action toppen, och Prey blev den största floppen. (Rim! )

Men annars så är Company of Heroes årets spel för mej. Oblivion är bra, men saknar en del, multiplayer bland annat.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

dåligt, fattar inte varför man kategoriserar konsol som en genre, nej förmodligen för att det här året så tyckte jag konsolerna hade mer underhållning att erbjuda än pc'n


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Märkte precis att sammanfattningen inte inkludera rollspelen, skäms


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Gears of War är "årets konsolspel" och "årets spel" i mitt tycke.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Oblivion som årets spel känns lite väl...


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Redaktör
Skrivet av KlosterKatten:

Märkte precis att sammanfattningen inte inkludera rollspelen, skäms

Vi skäms. Fixat nu, tack för rättelsen.


signatur
Medlem

Har svårt att se PS3 i kategorin som årets flopp. Den är inte ens lanserad i sverige. Men ser man på lanseringsplanen så är den floppad. Betyder inte att konsollen är dålig för det.

Men men....


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Redaktör
Skrivet av FZ:

Det är inte själva konsolen vi är sura på, det är SCE. Prioriteringen som de visar sina potentiella europeiska köpare är ett slag under bältet.


signatur
Inaktiv

årets spel:

1. Zelda
2. GoW

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Har svårt att se PS3 i kategorin som årets flopp. Den är inte ens lanserad i sverige. Men ser man på lanseringsplanen så är den floppad. Betyder inte att konsollen är dålig för det.

Du läste nog inte hela texten:

"Det är inte själva konsolen vi är sura på, det är SCE. Prioriteringen som de visar sina potentiella europeiska köpare är ett slag under bältet."

Edit: GAH! 30 sekunder för sent...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Årets flopp: Spelåret 2006

Inaktiv

sätter ni ps3 på flopp xD
haha vilka klåpare ni är, Fz.se #1 Wii fanboy site

Medlem

Det är ett hån mot kategorin "årets action" att prisa Episode 1 så högt - en kategori som GoW borde vunnit lätt... Ni kan lika gärna utse Ep2 som årets action 2007 direkt då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Inaktiv

haha helt klockrent att sätta Floppstation3 som "årets flopp".. fyfan vilken skitkonsol med överpris!

Medlem

Guitar Hero är ju årets spel! "Kulighetsfaktorn" i det spelet slår alla andra med stor marginal, speciellt när man förfestar

Medlem

Håller med om Oblivion som årets spel. Har spelat det i totalt 139 timmar och det finns fortfarande saker att upptäcka! Helt underbar och stämningsfull värld!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Flakmonkey
Skrivet av F3D:

sätter ni ps3 på flopp xD
haha vilka klåpare ni är, Fz.se #1 Wii fanboy site

Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av FZ:

Det är inte själva konsolen vi är sura på, det är SCE. Prioriteringen som de visar sina potentiella europeiska köpare är ett slag under bältet.

Att det ska vara så otroligt svårt för folk att läsa igenom texter innan de drar förhastade slutsatser ^^

Medlem

Som sagt F3D, inte ps3'an i sig, utna företaget som står bakom.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Bt
Medlem
Skrivet av AxXiz:
Skrivet av Budolicious:

Hehe, ingen ska anmärka på att Zelda är tvåa som årets spel men inte ens med som årets konsollspel

jo skulle ju in här å skriva det nu! :evil:

Jag också. Bra beslut dock med Zelda iaf som top 2. Se till att alla rösta på bf2142 som årets flopp nu!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Angående Oblivion:

Citat:

Det ryktas till och med om att vissa RPG-ovänner i crew gett sig i kast med Cyrodiils massiva miljöer utan att bli kinkiga - det, om något, är ett kvalitetsbetyg.

Tycker snarare att det visar hur lite rollspel det är - då det är ett actionäventyr i grunden, precis som Gothic 3. Oblivion är precis lika mycket rollspel som GTA: San Andreas.

Skriv svar