WoW uppdaterat - version 2.0.3 finns hos FZ

Robot
Antikvitet
WoW uppdaterat - version 2.0.3 finns hos FZ

Här kommer patch notes att finnas när Blizzard släpper dem.

När du laddat hem patchen så packar du upp den i katalogen "Patches" som ligger i din WoW-katalog. Se till så du behåller zip-filens katalogstruktur när packar upp patchen.

Den slutgiltiga sökvägen ska vara:
\World of Warcraft\Patches\WoW-2.0.0-to-2.0.3-enGB-Win-patch\wow-partial-1.MPQ

När du packat upp patchen kan du starta "BackgroundDownloader.exe" som ligger i WoW-mappen så kontrollerar den att hela patchdatafilen är korrekt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Och när är det tänkt att man ska börja använda 2.03 patchen? Min ligger färdignerladdat sen ett tag tillbaka nu... Har även en kopierad karaktär på WoW's Public Test Realm som kör 2.03, men där har jag hört från diverse spelare att patchen är hur buggig som helst (chat som inte funkar som det ska o dyl).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Min "background DOwnloader" funkar verkligen inte... kan någon annan bekräfta att det inte är fel från min sida?

Inaktiv
Skrivet av arasse:

Min "background DOwnloader" funkar verkligen inte... kan någon annan bekräfta att det inte är fel från min sida?

Likadant här. Den är helcp. Internet är dessutom slött som sirap så fort den är på även om den inte hittar tracker.

Inaktiv

Kan det vara så att era internetleverantörer stryper er uppkoppling när de ser att ni använder Bittorrent-protokollet vilket Blizzard Downloader använder?

Det är inte omöjligt. Det finns flera ISPs som stryper uppkopplingar på grund av Bittorrent. Som vi alla vet så är Bittorrent ett protokoll som i sig själv inte är olagligt men det har associerats med upphovsrättbrott (semesterbilder) som är olagligt.

Jag vet att det är ganska osannolikt att det ovanstående påståendet skulle stämma men det är möjligt.

edit: För att vara på den säkra sidan så borde ni kolla den här sidan (scrolla ner en bit) och se om ni har öppnat alla nödvändiga portar.

Medlem
Medlem

det konstiga är att jag har öppnat dom portar som blizzard har skrivet men det funkar ändå inte


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blizzard borde bara ta och släppa en torrent fil så man kan använda valfri client för att tanka med. Deras officiella funkade aldrig för mig, så fick alltid tanka från FZ eller liknande. Dock funkar vanliga torrents utan problem.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

De där patch notisarna verkar lite tunna... 186 mb borde innebära ett ton fler saker? Ok för att det är nog är grafik och ljud och så men ändå...

Medlem

Jag hoppas att dom fixar chattwindows, för om man har chatwindows på mer än ett ställe som jag har, så har det en vana att lyckas nollställa allt lite hip som happ, vilket är väldig irriterande


signatur

P.L.U.R

Medlem

Jag gjorde det här inlägget i vårat forum tidigare idag men jag orkar inte skriva om den på svenska.

Citat:

The next patch (part of it) is now avilable for download via the Background Downloader. As we all know by now, it sucks. I had mine on for 30 min and got 200kb. Here is what you do. Start the download and end it as soon as you get a .torrent-file. (\World of Warcraft\Cache\BackgroundDownload.torrent) Open that in your favorit torrent software (I use µTorrent) and start the download. After 15 min I got 40mb out of 186.

30 min with the Blizzard downloader = 200kb
15 min with µTorrent (or any other torrent) = 40mb.

Hard choice. Not.

When you are done, and if you saved it in different folder, move the *.MPQ-file to the patch folder, in this case, \World of Warcraft\Patches\WoW-2.0.0-to-2.0.3-enGB-Win-patch.

Wait for next part of the patch and repeat. On patch day, just fire up WoW as usuall and it'll download the last part, usually no more then a few mb, if even that. At that point I last times used the Background Downloader.

Medlem

Kan verifiera att uTorrent eller annan klient fungerar fortare.
Bara in i cache mappen som finns i WoW install mappen och dra igång torrenten.
Brukar bara välja att spara i WoW rooten så brukar backgroundinstaller hitta den automatiskt.

Tog mig ca:10min att dra ner denna patchen med Utorrent.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

orka torrent när man laddar i ca 2.4 meg sekunden från fz ^^

Medlem
Skrivet av Spiff:

De där patch notisarna verkar lite tunna... 186 mb borde innebära ett ton fler saker? Ok för att det är nog är grafik och ljud och så men ändå...

Tänkte samma sak faktiskt, men det stämmer nog, förberedelser för TBC osv.

Jag är dock irriterad på att dom fortfarande inte fixat WSG buggen då man på Horde sidan kan hoppa upp på taket via en glitch som alla förmodligen redan känner till. Verkar som att Horde använder den rätt friskt och drar ut på tiden ordentligt mycket vilket är väldigt frustrerande.

Medlem
Skrivet av SorbP:

Jag hoppas att dom fixar chattwindows, för om man har chatwindows på mer än ett ställe som jag har, så har det en vana att lyckas nollställa allt lite hip som happ, vilket är väldig irriterande

testa gå in i Interface options / Advanced / och stäng av Auto Join Guild Recruitment Channel.

Medlem
Citat:

- Hunters
- Pets should now be at full life when resurrected in the battlegrounds.

Borde det inte stå "if"?

Medlem

Fan, inga nerfs vare sig för locks eller hunters. jävla blizz att obalansera PvP så totalt


signatur
Medlem

jazman: tror de skrev helt korrekt, antyder nog den där buggen som gjorde att pets sket i t.ex. giantstalker/dragonstalkerbonus, talents och dyl. så att de startade på baslivet enbart.

Medlem

bli det nå nerf av de klasserna huvudtaget blizz tråkar bara ut folk om de fortsätter som de gör nu med locks och hunters grejen och en glitch i wsg som inte är fixat.. då skiter jag i wsg huvudtaget...

1
Skriv svar