Rainbow Six: Vegas

Robot
Rainbow Six: Vegas

Tiden har sedan länge flytt då Tom Clancy själv var djupt involverad i spelserien som bär hans namn. Det första spelet, Tom Clancy's Rainbow Six, skrevs faktiskt av Clancy själv och boken med samma namn kom faktiskt till först efteråt. Men när Rainbow Six: Vegas äntrar scen är det utan medverkan av vare sig Clancy eller någon av de karaktärer vi som läst boken och spelat spelen skulle ha känt igen. Ding Chavez och John Clark lyser båda med sin frånvaro, planeringsläget är borttaget och ditt team består bara av tre personer. Ack och ve, hur ska det här gå?


Medlem
Testat - Rainbow Six: Vegas

Har spelet själv på PC, och kan intyga att det är värt en 5a, grymt kul spel

Lite synd att jag aldrig haft chansen att spela det med någon i coop


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bra skriven recension och ett 100%igt köp.

Well done


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

har också detta spel men något fel är det för mig... så fort ajg ska spela singlepalyer så buggar det sig efter en minut och jag får starta om datorn om och om igen.. någon som vet problemet??...

Skribent

Det var meningen detta test skulle bli en dubbelrecension av Xbox 360- och PC-versionen.

UBI skickade mig ett recensionsexemplar som inte gick att uppdatera. När installationen var klar uppdaterades spelet automatiskt. När R6Vegas_Game.exe skulle patchas fick jag ett felmeddelande om att EXE-filen var korrupt och uppdateringen avbröts.

Spelet, som nu är en blandning mellan 1.00 och 1.02, går igång men jag får felmeddelanden och diverse grafikbuggar i menyer och under själva spelandet.

Av det lilla jag sett av R6 Vegas så är jag ganska imponerad men att kalla detta spel för Rainbow Six är en förolämpning. Det finns ingen taktisk planering längre, fiender kommer i horder och spawnar efter scriptade händelser. Som ett action-FPS är det underhållande men knappast en värdig uppföljare till Raven Shield.

Medlem

Håller med detta är ett riktigt bra spel. Men det är INTE Rainbow Six. Men helt klart ett skitkul FPS. Riktigt skoj i coop.

Antikvitet

Det är inte det Rainbow Six ni är vana vid, men vem bär egentligen rätten att definiera vad Rainbow Six är?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Grymt bra skrivet, bra bilder osv., har inte spelat spelet ännu så jag väntar med att säga vad jag tycker. Får det troligen tag på det imorgon.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Håller inte med om att R6: Vegas är en vardaglig shooter, märks ju helt klart att det kommer ifrån serien.
På lägre svårighetsgrader så blir spelkänslan farligt likt taktiklösa motparter, men på högsta svårighetsgraden behöver man faktiskt planera en hel del, framförallt använda select-knappen för att markera motståndare, och inte då bara genom dörrar.

Välskriven recension av ett välgjort spel, personligen skulle det ha fått 4,5 då jag anser att det finns vissa småsaker som skulle kunnat göras bättre.

edit: Såg att online ranking-systemet inte nämndes i recensionen, varför inte?
Det är ju en av höjdpunkterna när man får panga loss med nyss upplåst utrustning.
Helt klart något positivt med xbox-live som har mycket större användningsområde än att bara leta matcher med.

Medlem

Alltid varit lite intresserad av detta spel då det skulle innefatta stats och unlocks o liknande för att bygga sig en karaktär. Dock så har jag nu läst att detta endast finns med i 360 versionen. På pc så är man redan "upp-levlad" till "elite" och inget finns att göra. Enligt UBI själva så var inte pc spelare intresserade av sånt här. Jätte synd skulle jag tycka. Alltid kul att följa lite stats istället för att evigt mala på match efter match.

För övrigt verkar spelet mycket bra. Ett första bra steg efter underverket ravenshield. (Lockdown nämner vi icke) Så klart inte bättre men ett bra försök.

Återstår att läsa om hur multiplayer är på pc-versionen innan jag köper detta. Någon som provat detta?


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Fick det idag, det är skitbra, men den slutar så plötsligt, för lite vapen att välja bland också. :@


signatur
Inaktiv

Bra recension och nu verkar ett inköp inte allt för avlägset:)

Inaktiv
Skrivet av sgt.eagle:

har också detta spel men något fel är det för mig... så fort ajg ska spela singlepalyer så buggar det sig efter en minut och jag får starta om datorn om och om igen.. någon som vet problemet??...

Var det nerladdat?
Jag hade samma problem förr. Gick inte ens att starta i "felsäkert läge". skitskummt. :\

Medlem
Skrivet av aar88:

Fick det idag, det är skitbra, men den slutar så plötsligt, för lite vapen att välja bland också. :@

Ooh hehe, det var snabbt spelat!

Skrivet av Airprofile:

Bra recension och nu verkar ett inköp inte allt för avlägset:)

Ett demo skulle sitta fint nu.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Håller med gurkoz, tog mig ett par dagar på realistic.

Demo finns att ladda hem via xbox live, pc-nördarna kan gnälla vidare.

Inaktiv

Multiplayer på pc är helt OK, men det är jobbigt i server menyn för att den uppdaterar så dåligt. Det kan stå att det är 1 av 4 spelare i matchen, men när man sen ska "joina" så är det fullt och det är väldigt irriterande. Kan ta tid att hitta en server om man ska spela på något speciellt läge tex terrorist hunt, story mode m.m.
Tycker att multiplayer känns stelt.

Dessutom hatar jag att terrorist hunt är scriptad i MP och SP. Om man går innom vissa områden så reagerar fienden och kommer ut igenom dörren, annars inte. Så man vet nästan alltid när och var fienden kommer.

Inaktiv
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av aar88:

Fick det idag, det är skitbra, men den slutar så plötsligt, för lite vapen att välja bland också. :@

Ooh hehe, det var snabbt spelat!

Skrivet av Airprofile:

Bra recension och nu verkar ett inköp inte allt för avlägset:)

Ett demo skulle sitta fint nu.

Jag hade spelat tidigare, mer säger jag inte, men den var värd att köpa.


signatur
Medlem
Skrivet av Shock:

Det är inte det Rainbow Six ni är vana vid, men vem bär egentligen rätten att definiera vad Rainbow Six är?

Förmodligen dom som har spelat Rainbow Six, Rouge Spear, Raven Shield. + Expansioner till alla

Medlem

Förbannat bra recension, förbannat bra spel. Värt varendra krona, och säkert lite till. Spelat det ett BRA tag nu, med 2 kompisar, singleplayer, alltihopa... Fullständigt underbart

Medlem
Skrivet av Halicon:

Håller med gurkoz, tog mig ett par dagar på realistic.

Demo finns att ladda hem via xbox live, pc-nördarna kan gnälla vidare.

*Gnäller*

Skrivet av Luminal:

Multiplayer på pc är helt OK, men det är jobbigt i server menyn för att den uppdaterar så dåligt. Det kan stå att det är 1 av 4 spelare i matchen, men när man sen ska "joina" så är det fullt och det är väldigt irriterande. Kan ta tid att hitta en server om man ska spela på något speciellt läge tex terrorist hunt, story mode m.m.
Tycker att multiplayer känns stelt.

Dessutom hatar jag att terrorist hunt är scriptad i MP och SP. Om man går innom vissa områden så reagerar fienden och kommer ut igenom dörren, annars inte. Så man vet nästan alltid när och var fienden kommer.

Ah, tack för info! Låter lite som när man försökte lira swat4 över nätet. Finns det något sätt att customiza sitt utseende på pc versionen? Välja kläder / färger osv?

Att terrorist hunt är scriptat låter ju helt sjukt dåligt. Det har ju alltid varit underbart kul för att det är så oberäkneligt. Synd synd.

Får hoppas UBI lägger lite energi på att patcha och släppa karteditor o lite sånt. Om de tog bort statsen för oss kan de väll ändå komma med lite nytt framöver.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv
Skrivet av bastard:

att kalla detta spel för Rainbow Six är en förolämpning. Det finns ingen taktisk planering längre, fiender kommer i horder och spawnar efter scriptade händelser. Som ett action-FPS är det underhållande men knappast en värdig uppföljare till Raven Shield.

äntligen!

kan nån ansvarig på Fz copy pastea in det i recensionen plx

ni får gärna byta ut Rainbow Six mot Ghost Recon och Raven Shield mot Ghost Recon och sedan pastea in det i Ghost Recon : GRAW recensionen..och även maila in det till klåparna på Ubi, och en CC till hundarna på Grin

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av bastard:

att kalla detta spel för Rainbow Six är en förolämpning. Det finns ingen taktisk planering längre, fiender kommer i horder och spawnar efter scriptade händelser. Som ett action-FPS är det underhållande men knappast en värdig uppföljare till Raven Shield.

äntligen!

kan nån ansvarig på Fz copy pastea in det i recensionen plx

ni får gärna byta ut Rainbow Six mot Ghost Recon och Raven Shield mot Ghost Recon och sedan pastea in det i Ghost Recon : GRAW recensionen..och även maila in det till klåparna på Ubi, och en CC till hundarna på Grin

Jag tappa bort mig halvvägs i ditt meddelande, men jag antog att det var sarkasm.

För övrigt körde jag lite co-op LAN med min yngre bror nyss (12 år). Grymt kul när man kan kommunicera, köra på realisitic och flanka dom from olika sidor utan att behöva ha handikappad A.I. som inte kan tänka själv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Någon som vet om du MÅSTE ha ett kort med shader model 3.0?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Ah, ett bevis på att spelutvecklingen går bakåt på alla fronter utom det visuella.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Någon som vet om du MÅSTE ha ett kort med shader model 3.0?

Ja du MÅSTE ha det.

Skrivet av calle_:

Ah, ett bevis på att spelutvecklingen går bakåt på alla fronter utom det visuella.

Beror ju på vilka spel vi snackar om, men det här spelet går ju framåt på vissa punkter, bakåt på andra.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tur jag fick det i julklapp!


signatur

tjenare!

Medlem

Detta spelet, på 360, är något av det roligaste jag spelat i shooterväg på väldigt, väldigt länge. Värt att notera är då att jag normalt avskyr allt vad FPS heter på konsol.

Den lökiga planeringen via kartan har gått all världens väg, men detta är oväsentligt då man ändå lirar kampanjen i co-op.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Tommy_h:

Någon som vet om du MÅSTE ha ett kort med shader model 3.0?

Ja du MÅSTE ha det.

Skrivet av calle_:

Ah, ett bevis på att spelutvecklingen går bakåt på alla fronter utom det visuella.

Beror ju på vilka spel vi snackar om, men det här spelet går ju framåt på vissa punkter, bakåt på andra.

jädrans attans också vikka uschlingar dom är! Måsta man ju ha ett nytt graffe:(


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Känns det inte lite som om de sålt ut sitt varumärke för att tilltala den större massan, genom att ta bort sådant som kan kännas ovant för oinsatta. Blir det inte bara yet-another-tactical-shooter? Det fina med Rainbow Six var ju taktikplanering och att det INTE var en slaktfest utan att man istället tog det väldigt sakta för att ta ihjäl de två terrorister som ockuperat en byggnad. Det vänder sig i magen när speltillverkarna vänder kappan efter vinden på detta vis.

Medlem

Men det var ett helvetes gråtande. Det Rainbow Six vi alla blev kära i dog iochmed Raven Shield.

Get over it, och njut av det underbara spel Rainbow Six Vegas är.

123
Skriv svar