Need for Speed: Carbon

Robot
Need for Speed: Carbon

Electronic Arts brukar vara frikostiga med portningar när det är dags för konsollansering och Wii är inget undantag. Tyvärr brukar den första generationens portningar till en ny maskin inte vara några höjdare och Need for Speed: Carbon är ännu ett bevis på detta.


Medlem
Wii-test - Need for Speed: Carbon

Ytterligare låga betyg till Wii, känns som jag gjorde rätt när jag köpte en PS2 istället för en Wii

Inaktiv

Med tanke på att PS2 är över 5 år gammal så är det inte så konstigt att den har ett större utbud av titlar än Wii som funnits ute i handeln i ett par veckor.

Medlem

Ps2 är 7-8 år gammalt

Inaktiv

jo, fast flera av start släpp spelen till wii har fått dålit betyg, även red steel som va tänkt att vara ett av Wii s flagskepp.

får väl se hur det blir framöver, men det är inte precis bra om för många spel blir sågade i början.

Rescenterna kan sänka en konsoll om dom är på det humöret.

För det är det man förmodar ibland, att ett spel kunnat få bättre, sämre betyg om rescenten varit på bra eller dåligt humör.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Ytterligare låga betyg till Wii, känns som jag gjorde rätt när jag köpte en PS2 istället för en Wii

Det är inte Wiin som får dåliga betyg, det är spelen.
Det har inte kommit så många bra spel till Wii ännu, dom har många spel i USA som verkar bra som funnits i USA sedan releasen men inte kommit till Europa ännu, jag menar Trauma Center först o främst.

Medlem

enda spelet man vill köpa är ju zelda,, alla andra får ju skitbetyg överallt.

Flakmonkey

Lanseringstitlar är i princip alltid svaga och med tanke på hur "unik" Wii är så tar det nog extra länge innan utvecklarna lär sig att utnyttja handkontrollen på ett riktigt bra sätt

Inaktiv

hur bra kan grafiken bli när Wii är pressad till max, bättre än xbox nummer 1 ?

Medlem

Meh, han skrev ju i princip ner spelet, bara för att det inte fanns lika många olika banor och onlineläge.

I övrigt så verkade ju spelet vara detsamma, förutom kontrollen, som varken fungerade sämre eller bättre enligt recensenten.

Så att skylla det dåliga betyget på Wii är väl att ta i, eftersom EA uppenbarligen inte viljat/hunnit lägga till mer innehåll till den här portningen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur bra kan grafiken bli när Wii är pressad till max, bättre än xbox nummer 1 ?

Självklart bättre än Xbox nr1 :).

Medlem

Njae, så självklart är det inte.
Har för mig att dom har sagt att den är lite starkare än Xbox.

Inaktiv

När kommer Wii-recensionen?


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

sketna konverteringar bevisar inte ett skit om Wii:s potential,Jag kommer ihåg hur de var med gamecube blablabla den kan inte, xbox, ps2 har fetare grafik och hårdvara... bang bom så släpper Capcom Resident evil 4 till GC som soppa mattan med allt, o är den generationens snyggaste spel på GC och alla andra plattformar, tom i xbox360 klass.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

jo, fast flera av start släpp spelen till wii har fått dålit betyg, även red steel som va tänkt att vara ett av Wii s flagskepp.

Skrivet av Pooslice:

Ytterligare låga betyg till Wii,

I hate to tell people "I told you so" but..


*fortsätter spela på sin psp i väntan på ps3an*

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

Ps2 är 7-8 år gammalt

Nah, PS2ans svenska release var i slutet av november 2000 och släpptes i Japan i mars under samma år, så 7-8 år gammalt är det inte.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Orka diskussionen, egentligen.. Men launchtitles lever sällan upp till konsolens potential.. Och att dömma den lilla lådan efter kassa konverteringar som mig ansederligen inte ens hör hemma på Wii, är väl lite väl.. Å andra sidan får man väl inte glömma att Zelda (vilket tycks vara det enda värda hittills släppt, bortsett från vc-spelen om de ens räknas) är mycket väl mottaget. Jag gillar det skarpt, och det kickar uppenbarligen alla andra next-gen titlar i konsolkriget.. Tycker jag är lite roligt.

Oavsett ska man ha i åtanke att Spel är spel, och spel ska vara kul. Imo, vill man ha ögongodis, hyr en film eller nåt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Zelda, CoD3 och Rayman tycker jag är bra spel till Wii ska jag spela bilspel så kör jag med ratt osv... Tycker alla bilspel är betyg 1 när de inte körs med ratt, även till ps2, 360


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Kontrollen kan man inte klaga på igentligen, om det är ett bil-spel ska du ha ratt!!*PUNKT!*

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

sketna konverteringar bevisar inte ett skit om Wii:s potential,Jag kommer ihåg hur de var med gamecube blablabla den kan inte, xbox, ps2 har fetare grafik och hårdvara... bang bom så släpper Capcom Resident evil 4 till GC som soppa mattan med allt, o är den generationens snyggaste spel på GC och alla andra plattformar, tom i xbox360 klass.

ÖÖööaahahh Har du spelat RE 4 på ett tag? låter inte som det O.o för det är inte lika snyggt som man kommer ihåg det. Plus att ninja gaiden på Xboxen såg bättre ut grafiskt.

Skrivet av Pooslice:

Ytterligare låga betyg till Wii, känns som jag gjorde rätt när jag köpte en PS2 istället för en Wii

Tur man man inte köpte en PC, det är ju utan någon som helst tvekan den plattform som har flest dåliga spel.;)

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Oavsett ska man ha i åtanke att Spel är spel, och spel ska vara kul. Imo, vill man ha ögongodis, hyr en film eller nåt.

Jag vet att content slår looks alla gånger. Jag håller med.
Det handlar dock inte om det. Om det är ett försök till ögongodis, med nerbantat content, som dessutom misslyckas... What's the point?

Från recensionen:
"Däremot rättfärdigar inte detta att spelen lider av såna märkbara problem med bilduppdatering som Need for Speed: Carbon gör. Det når förvisso aldrig riktigt ner till de riktigt ospelbara nivåerna, men de dyker tillräckligt för att vara ett irritationsmoment. "

Som vanligt lämnar onlineläget det största hålet, men det går till exempel inte heller att ta sig an de stora loppen med upp till 20 motståndare.
"

Låter det kul??

Alltså: Det kvittar om du sågar Wii eller spelet. Portningen är dåligt gjord och/eller Wii klarar inte av kraven. Kör en plattform som håller måttet.

Tack och gonatt.


signatur

Athlon64 3200+, 1GB RAM, GeForce 6800GT 256MB

1
Skriv svar