Operation

Medlem
Operation

Har precis kommit hem ifrån Kirurgen efter att han tog och fixade Nageltrång på höger fot på vänstersida, det känns rätt otrevligt nu för det svider som faen och jag vet att smärtan bara kommer att bli värre tills alla värktabletter sätter igång.

Roligaste är att jag inte har några skor eller tofflor som passar på min gigantiska omsvepning som Kirurgen gjorde, Foten ser ut som en mumie så jag väntar bara på att folk skall komma med sina gåvor och lägga dom tillsammans med foten. Roligt att man iaf kan skämta om det, jag visste att det skulle bli annorlunda sen sist men inte att det skulle vara otroligt annorlunda från att ha fått tån fixad på Vårdcentral till att få den Uber-fixad hos Kirurgen.

Fått starka värktabletter och det verkade på honom att jag verkligen kommer att behöva dem. Och jag hoppas att det inte kommer göra mer ont än vad det gör justnu för då får jag hämta nån pinne i skogen och bita på den tills allt är över. Smärta är skönt men det finns gränser.

#blogg

Medlem
Operation

gjort den där operationen kanske 6 gånger har tappat räkningen.

mysigast är när dom skrapar med den där lilla glasskopan och sen fräter bort rötterna med nåt klet på en tops.

jag vet hur ont det gör, det brukar gå över på 24 timmar. bit ihop och hoppas du inte får tillbaka nageltrången!

Skägg.
10 Chambers

Vad var de überingrepp de gjorde?

Har själv haft trasiga stortånaglar i tio år, dragit bort dem på vårdcentralen ett antal gånger men senaste åren har de fått vara. De är bara lite ömma efter fotbollsmatcherna

Sugen på att göra något åt det, tar de bort hela nagelroten så att det aldrig mer växer ut någon nagel eller vad gör de?


signatur
Medlem

oftast så brukar läkaren vara lat och klipper endast ner nageln till roten och plcokar bort en bit. i dessa fall växer nageln ofta tillbaka och orsakar smärta och varbildningar igen.
vid ett ordentligt ingrepp så skrapar dom först långt ner under nagelbandet med en lite vass skopa. sedan tar dom en tops med något frätande medel och stoppar in. detta gör att roten försvinner på just detta ställe och ingen nagel kan växa tillbaka och skapa obevämligheter igen.

duktiga läkare ser till att sätta en starkare gummiring precis där stortån börjar dessutom, för att stoppa blodflödet (tår, fingrar, ansikte blöder mycket).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av fabbe:

oftast så brukar läkaren vara lat och klipper endast ner nageln till roten och plcokar bort en bit. i dessa fall växer nageln ofta tillbaka och orsakar smärta och varbildningar igen.

Jo, det har de gjort ett antal gånger på varje fot, hjälper bara ett par månader.

Skrivet av fabbe:

vid ett ordentligt ingrepp så skrapar dom först långt ner under nagelbandet med en lite vass skopa. sedan tar dom en tops med något frätande medel och stoppar in. detta gör att roten försvinner på just detta ställe och ingen nagel kan växa tillbaka och skapa obevämligheter igen.

duktiga läkare ser till att sätta en starkare gummiring precis där stortån börjar dessutom, för att stoppa blodflödet (tår, fingrar, ansikte blöder mycket).

Det låter vettiga, jag tar gärna bort hela jävla nagel en gång för alla så man slipper problem.


signatur
Medlem

Jo dom gjorde som Fabbe sa, det dom gjorde tidigare på Vårdcentralen var att dom tog bort bara nageln och gjorde inge mer, här så skrapade dom och la på nån syra.

Jag har dock 2 ställen kvar på tårna att operaras på.. Men sen får man hoppas att man slipper allt med nageltrång att göra ett tag.

Medlem

jag var inne på samma tanke, flera gånger. man blev ju alltid lika besviken när det började göra ont igen.
jobbigt med smärtan, jobbigt att sitta på närakuten, jobbigt med sprutor och operation. ett tag ville jag nästan amputera bort stortårna!
nu har dom gjort det ordentligare ingreppet på båda tårna/båda sidorna. naglarna ser lite smalare ut, men det får man ta...sjukt skönt at slippa skiten!
minns de otaliga gånger man suttit hemma i köket dessutom och försökte lösa det själv utan bedövning med sax, kniv, nål, tång, pincett, alsolsprit och kompresser.

säger du att du vill att dom "skrapar och etsar ordentligt" så får du inte tillbaka problemet.

Medlem
Skrivet av fabbe:

säger du att du vill att dom "skrapar och etsar ordentligt" så får du inte tillbaka problemet.

Tyckte att han verkligen Skrapade på som en tok, så han lär nog ha fixat till det bra.. får man väl se om några dagarna när jag vågar titta på skiten..

och angånde att amputera stortårna så har jag också varit inne på den tanken också

Medlem

har gjort samma operation som Tom, plus ett par "egenoperationer" båda gav bra resultat

Lite skumt känns det då man sitter med tång och skalpell i handen och tänker "jehep då karvar jag bort det här då". Inte att rekommendera...

1
Skriv svar