Det är svårt att vara ninja

Skägg.
10 Chambers
Det är svårt att vara ninja

Har börjat testa #Naruto: Clash of Ninja Revolution, ett fightingspel till Wii, och det första som slår mig är avsaknaden på vettiga instruktioner. Dagens manualer är ungefär lika informativa som begagnat toapapper och i spelet är upplärningen inte speciellt pedagogiskt. Jag får helt enkelt köra min vanliga taktik för slagsmålsspel, att trycka på alla knappar samtidigt i hopp om någon fet kombo.

[eos_image="53597;w450"]Killen till vänster försöker förstå manualen medan motståndaren stretchar[/eos_image]

#blogg


signatur
Inaktiv
Det är svårt att vara ninja

Kom ihåg nått wrestling spel till första nintendokonsollen som jag faktiskt klarade av

Knepet var att göra en "double whammy" eller vad det hette såfort man kom åt.

Då däckade dom.

Men varför ska alla karaktärer se så snälla ut när nintendo gör dom?

Dom ska ju ändå spöa upp varandra, så lite sturska kan dom väl ändå se ut.

Medlem

Det är är jue från Serien Naruto, så det är inte direkt Nintendo som avgör hur karaktärerna ser ut.. Dom ser ut sådär i serien så skulle varit dumt om dom ändrade på gubbarna ^_^

Fast slagsmålsspel är fan luriga, det som jag lärde mig mest om var nog Tekken 2 eller Dead or Alive 3, då båda var rätt lika varandra i själva kombo-stilen.

Skägg.
10 Chambers

Mm, minns också det där wrestlingspelet och knepen man hade, riktigt skoj vad jag minns, man var ju lite insnönad på Hulk Hogan, The Undertaker och allt vad de hette.

Jo, det märks verkligen att det är en japansk serie det baseras på, vilket tyvärr verkar göra med ont än gott.


signatur
Medlem

XXY XXY XXY och lite då och då kan du variera med XY!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_267:

Annars har du ju alltid GameFAQs att falla tillbaka på.

Var inne och kikade där men den verkade inte ta med de rörelsekänsliga kontrollerna.


signatur
1
Skriv svar