Star Trek: Legacy

Robot
Star Trek: Legacy

För mycket längesen, i en avlägsen galax, fanns Star Trek och blev skitpopulärt. Den handlade om konstiga människor med konstig hud och stora rymdskepp som kunde åka väldigt fort. Det har släppts en hel del spel som bygger på detta tema, men nu finns det ett som tar bort det där med konstiga människor och konstiga hudfärger och bara ger dig massor av stora rymdskepp som kan åka skitsnabbt. Visst låter det häftigt?


Medlem
Testat - Star Trek: Legacy

Håller med att spelet var en besvikelse hade väntat mig mycket mer.

Medlem

Tyckte spelet var bra. Kanske p.g.a att jag är en Star Trek nörd i alla ära. Sett alla serier och filmer. Det ända jag tyckte var mindre bra var längden på spelet då det var i kortaste laget.

Men hur kul är det inte att höra Kirk, Picard, Sisko och Archer åter igen.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Nej, det var inte alls roligt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Gråter av besvikelse. I min enfald så trodde jag att ett företag som Bethesda skulle vara mer noga med vad dom ger ut.

Men sen så gillade jag spel som Homeworld, och framförallt Nexus. Spel där man ofta kan ta sin tid att manövrera skeppen, där man kan sköta olika system, personal, energi, osv. Inte det här mongolida försöket att merga Trek med nåt dåligt Wing-Commander-action-mish-mash.

Medlem

Jag tycker 2/5 var precis vad spelet var värt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mjo, var en riktig besvikelse.


signatur
Medlem

Ja det var verkligen inge roligt..

^Det är bara att hålla med, det här spelet rushades helt uppenbarligen ut till julhandeln. Spelets multiplayer funkade ju inte ens utan en patch. Och det är så raktigenom en 360-port att PC-versionen mest liknar en eftertanke.

Dessutom lovade de guld och gröna skogar i alla intervjuer, sa att man skulle kunna uppgradera skeppens enskilda system (vilket stod på hemsidan fram tills en vecka innan release), vilket man inte kan, och så är skirmish/multiplayer-läget ett skämt. Har prövat att spela över LAN, men det laggar något ohyggligt (kan spela andra spel utmärkt). Har ännu inte lyckats spela Legacy på nätet, ens efter patchen!

Jag hoppas då sannerligen att Bethesda ser till att det här spelet patchas, illa kvickt och ordentligt. Sånt här är inte acceptabelt, man hade förväntat sig extremt mycket mer än så här av Bethesda.

Medlem

Bethesda är mycket dåliga på portningar också verkar det som.. menar, se på pirates-spelet de släppte, det var ju pinsamt kasst portat.

Inaktiv

Ah då ska man nog inte ens testa det.

Medlem

Sen kan jag ju inte tycka att striderna i startrek någonsin varit särskilt interesanta, inte ens i deep space 9 eller vad serien heter som hadde större rymdstrider. Fåniga strålar som verkar ha typ 2 meters räckvidd duger inte i rymd strider. Har man teknologi att komma up i rymden har man också tech till att spränga det mesta åt h****e på ett par hundra km avstånd. Fattar inte varför i princip alla filmer/serier (och många spel) med rymdstrider ska ut på att capital ships ska åka fram och grov hångla med varandra? Makes no sense.

Detta låter ju som en mycket taskig konsoll port om maninte ens kan binda om knapparna (vilket jag inte fattar att man inte kan göra på många konsoll spel med, alla gillar ju inte att ha default knappar på dosan heller...)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Har man teknologi att komma up i rymden har man också tech till att spränga det mesta åt h****e på ett par hundra km avstånd. Fattar inte varför i princip alla filmer/serier (och många spel) med rymdstrider ska ut på att capital ships ska åka fram och grov hångla med varandra? Makes no sense.

Har man teknologi att spränga det mesta, är det väl ändå ganska logiskt att man också har tech för att skydda sina farkoster?


signatur
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Sen kan jag ju inte tycka att striderna i startrek någonsin varit särskilt interesanta, inte ens i deep space 9 eller vad serien heter som hadde större rymdstrider. Fåniga strålar som verkar ha typ 2 meters räckvidd duger inte i rymd strider. Har man teknologi att komma up i rymden har man också tech till att spränga det mesta åt h****e på ett par hundra km avstånd. Fattar inte varför i princip alla filmer/serier (och många spel) med rymdstrider ska ut på att capital ships ska åka fram och grov hångla med varandra? Makes no sense.

Har du inte redan gjort det så föreslår jag att du läser David Webers Harrington böcker, de har strider mer i min och uppenbarligen din smak. Missil räckvid ca 10.000.000km och Laser (som räcknas som pointblank vapen) ca 400.000km om jag inte minns fel
Böckerna ger en klar mer "realistiskt" feel än alla scifi tv-serier någonsin gjorda, tyvärr verkar de flesta gilla den där hångel varianten som de flesta serier/filmer kör på. Dock tror jag det ser bättre ut med hångel varianten på tv/bio.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Wardancer:

Har man teknologi att komma up i rymden har man också tech till att spränga det mesta åt h****e på ett par hundra km avstånd. Fattar inte varför i princip alla filmer/serier (och många spel) med rymdstrider ska ut på att capital ships ska åka fram och grov hångla med varandra? Makes no sense.

Har man teknologi att spränga det mesta, är det väl ändå ganska logiskt att man också har tech för att skydda sina farkoster?

Och därför måste man komma nära? Vad spelar avståndet för roll när det gäller skada? :crazy:

I Star Trek pratar de om "tusen km" hit å dit under striderna, men skeppen ser alltid ut att stå precis intill varandra och sniglar sej fram i 20 km/timmen...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av Wardancer:

Sen kan jag ju inte tycka att striderna i startrek någonsin varit särskilt interesanta, inte ens i deep space 9 eller vad serien heter som hadde större rymdstrider. Fåniga strålar som verkar ha typ 2 meters räckvidd duger inte i rymd strider. Har man teknologi att komma up i rymden har man också tech till att spränga det mesta åt h****e på ett par hundra km avstånd. Fattar inte varför i princip alla filmer/serier (och många spel) med rymdstrider ska ut på att capital ships ska åka fram och grov hångla med varandra? Makes no sense.

Har du inte redan gjort det så föreslår jag att du läser David Webers Harrington böcker, de har strider mer i min och uppenbarligen din smak. Missil räckvid ca 10.000.000km och Laser (som räcknas som pointblank vapen) ca 400.000km om jag inte minns fel
Böckerna ger en klar mer "realistiskt" feel än alla scifi tv-serier någonsin gjorda, tyvärr verkar de flesta gilla den där hångel varianten som de flesta serier/filmer kör på. Dock tror jag det ser bättre ut med hångel varianten på tv/bio.

Läst dem och älskar dem. Grymt bra, och för engångs skull väldigt logiska när det gäller strider i rymden.

Och ja hångel varianten gör sig mycket bättre på film, men behöver ju inte vara så extrem som det oftast verkar bli.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag vet inte om nån av er spelat 360 versionen.
men jag visste att spelet skulle vara ett konsol spel.
så jag skaffa de o börja lira. jag e helt ok nöjd med köpet. jag har lärt maj alla knappar nu o de e underhållande.

tycker synen att se sitt skepp göra fina manövrar o avlossa 2-3 photon torpedos o nårra salvor från Phaser banksen o se sin fiende explodera e nice.... men även under den tiden se att ännu en fiende Warpar in i striden och pucklar på som satan så disken på ens skepp får sig lita stryck.
jag har upplevt ett par strider som får mig o känna att jag är i serien.
Så enligt mig e de iaf en 3a
8)

men skulle aldrig få för maj att spela de på PC... mest för min dator inte klarar nått iofs... =P


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

imo skulle en star trek nörd testat spelet, ty det är vi som köper spelet, inte "vanliga" humans så att säga


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag hoppas dom inte klantar sig så här med Nedfall 3 också


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Åh vad tråkigt, har varit sugen att köpa det. :/


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Bridge Commander > ST: Legacy


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jo det här spelet var verkligen en besvikelse. Tänk om dom bara snott Homeworld motorn, använt startrek skepp och kaptenernas röster + en halvhyffsad story så hade dom haft ett perfekt spel. Nu var det mer nån dålig shootemupvariant.

Annars tycker jag nog att battlestar galactica har lite mer realistiska rymdstrider, vad gäller avstånd och sånt jämfört med startrek. Fast det är ju svårt att avgöra vad som är realistiskt när båda är scifi

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Och därför måste man komma nära? Vad spelar avståndet för roll när det gäller skada? :crazy:

I Star Trek pratar de om "tusen km" hit å dit under striderna, men skeppen ser alltid ut att stå precis intill varandra och sniglar sej fram i 20 km/timmen...

Avståndet har väl ändå all betydelse när det gäller skada? Ett energivapen tappar onekligen effekt ju längre det färdas, samma sak händer med en vanlig laserstråle.


signatur
Medlem

"sniglar sej fram i 20 km/timmen..."

!!! sniglar! Warp factor 10, lixsom herre jävlar, där snackar vi speed!


signatur

R.I.P The_maxx

Warp 10 är man ju överallt samtidigt (alla Trek-fans försöker nitiskt glömma det där hemska Voyager-avsnittet... Threshold - bland det sämsta jag sett på TV nånsin).

Och faktumet att phasers blir mindre effektiva ju längre bort man skjuter ifrån tas det faktiskt fasta på i Legacy.

Realistiska har man väl inte påstått att Treks rymdstrider är, och BSGs är mycket bättre på den fronten tycker jag. Men i och med att det är sci-fi är trots allt det allra viktigaste den interna realismen, dvs att de (fiktiva) regler som sätts upp kring hur olika saker beter sig följs.

Medlem

Jag tycker spelet är helt okej. Inget fantastiskt superbt hyllningsvärt kanske, men det är star trek och helt fungerande

Medlem
Skrivet av coss:

Jo det här spelet var verkligen en besvikelse. Tänk om dom bara snott Homeworld motorn, använt startrek skepp och kaptenernas röster + en halvhyffsad story så hade dom haft ett perfekt spel. Nu var det mer nån dålig shootemupvariant.

Annars tycker jag nog att battlestar galactica har lite mer realistiska rymdstrider, vad gäller avstånd och sånt jämfört med startrek. Fast det är ju svårt att avgöra vad som är realistiskt när båda är scifi

Homeworld är väl ett RTS? Hade hellre sett att dem tagit Gameplay osv från Nexus: The Jupiter Incident eller X3: Reunion isf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

älskar Star Trek till 110% (Ja jag är en Star Trek nörd ) och jag tycker om många star trek spel genom tiderna, så jag ska ge det en chans.

Inaktiv

Otroligt dåligt spel. Ett sådant spel borde inte ens släppas; jag har aldrig gillat Star Trek; kommer nog aldrig göra det heller efter denna besvikelse.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Gillar själv Star Trek, aldrig varit en nörd men kan en del, så när vi kommer till det här Warp 10.. Om jag har alla hästarna i stallet nu så är det bara Warp 9.9 man kan komma upp till. Warp 10 heter "Transwarp" och då kan du ta dig från ena sidan av galaxen till den andra sidan på bara några minuter.

Tror det ligger till så..

1
Skriv svar