Wired listar årets vaporware

Robot
Medlem
Wired listar årets vaporware

Stalker är inte längre vaporware i mina ögon, hamnar ändå på 9e plats. Man har ju fått se filmer och sådant t.o.m.

Spore vet jagi nte, har faktiskt inte hört något alls om det.

DNF på första plats är inte förvånande


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

"the ipod killer" haha. Varför ens försöka göra nåt när ipoden är ultimat.

Medlem
Skrivet av Spectral:

"the ipod killer" haha. Varför ens försöka göra nåt när ipoden är ultimat.

Vad jag läst så klarar iPoden inte av så många video format vilket i mitt tycke är uselt. Det finns nämligen andra spelare som har både bättre skärm & klarar fler format. Tror det är nån av creatives spelare. Den fick bättre betyg än iPoden i M3(Tidningen). Så man kan knappast säga att iPoden är ultimat.

P.S. Jag syftar på iPod G5(iPod video som många kallar den).

Medlem
Skrivet av Spectral:

"the ipod killer" haha. Varför ens försöka göra nåt när ipoden är ultimat.

Det finns redan spelare som är bättre än ipod, funnits ett tag nu.

Medlem

Saknar Phantom i den där listan Stalker och Optimus tangentbord är ju inte riktigt vaporware längre eftersom dom är på väg, kanske inte helt hundra på tangentbordet dock, men Stalker blir jag faktiskt nästan förvånad om det inte kommer runt mars som lovat.

nj
Medlem

Blev inte Phantom rätt avskriven kring 2003-2004 efter att HardOCP bla skrivit en rätt fin artikel om det icke existerande företaget bakom "konsollen"?

Optimus passade dock in klockrent på listan, och DNF... ja... vad kan man säga?

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

"the ipod killer" haha. Varför ens försöka göra nåt när ipoden är ultimat.

Ultimat?
Finns ingenting som är bra på ipoden förutom menysystemet.
Batteritiden är usel, ljudkvaliteten är usel och man måste använda lika värdelösa itunes för att föra över musik och det bara åt ena håll.

Inaktiv

Det är väl ingen nyhet at iPoden är jävligt poppis utan att vara bra?

ont: orka. blir surare än vanligt av att läsa listan

Redaktör

Ipod var och är bra, om än med en del brister (id3-tagg-sorteringen är den värsta i mitt tycke. Varför inte sortera efter mappar/filnamn, åtminstone ha det som alternativ...?). Men numera finns väl spelare med lägre pris, fler funktioner, bättre batteritid osv. Köpte min för ungefär två år sen, skulle jag handla musikspelare i dag skulle jag kolla upp alternativen noga.

Phantom är väl redan nerlagd?


signatur
Inaktiv

Haha, rätt så soft ändå att de länkar till min fan-page i texten om stalker Men så har jag ju verkligen tröttnat på GSCs och THQs snobbstil oxå...

http://rampod.altaica.org/lakemount

Medlem
Skrivet av Lakemount:

Haha, rätt så soft ändå att de länkar till min fan-page i texten om stalker Men så har jag ju verkligen tröttnat på GSCs och THQs snobbstil oxå...

http://rampod.altaica.org/lakemount

Var det inte relativt nyligen THQ tog över det? Och då började sätta press på GSC så att dom faktiskt började göra det dom ska istället för att sitta och dagdrömma?

Medlem
Skrivet av Lakemount:

Haha, rätt så soft ändå att de länkar till min fan-page i texten om stalker Men så har jag ju verkligen tröttnat på GSCs och THQs snobbstil oxå...

http://rampod.altaica.org/lakemount

Jävligt scooby sida dock.

Annars tyckte jag att listan inte var något särskilt... min kommentar blir "Meh..." (axelryck)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Söker man efter vaporware bland bilderna på Google får man upp en bild av the Duke himself som första resultat


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av Steffe@Swec:

Var det inte relativt nyligen THQ tog över det? Och då började sätta press på GSC så att dom faktiskt började göra det dom ska istället för att sitta och dagdrömma?

Jo, det är sant, men innan THQ kom in i bilden så fick i alla fall deras trogna fans information lite nu och då om vad som hände med spelutvecklingen. Vi hade hela tiden en dialog med dem där vi fans gav våra önskemål om vad vi ville ha med i spelet, och de svarade sen vad som var möjligt att ta med och vad som inte var det.

Vi fick lite nu och då några nya screenshots eller videos som visade deras framsteg med spelet. Det gjorde att vi fick bevis på att det hela tiden utvecklades och inte var något "vapourvare".

Men sen när THQ kom in i bilden så upphörde alla former av nyheter och information. Deras hemsida har knappt blivit uppdaterad alls under de 3 senaste åren, så om någon går dit och läser vad spelet går ut på eller innehåller så kommer de att bli kraftigt lurade.

De har knappt ens brytt sig om att säga till sina fans, att "sorry, men vi har en väldigt stor tidspress på oss nu och måste jobba hårt. Vi uppskattar all hjälp vi har fått av våra fans och hoppas att ni inser att vi inte kommer att kunna ge någon mer information om spelet innan det kommer ut."

Men inte ens det har de sagt.

Och det som har varit allra värst, är att de åtminstone 3 gånger (egentligen flera gånger) har sagt att "den och den datumet KOMMER spelet att släppas".

Många fans har då införskaffat nya datorer, grafik kort m.m. för att de skulle kunna njuta för fulla muggar av spelet så fort det släpps. Men så bara en vecka eller nån dag innan release så har det gång på gång kommit samma meddelande: "Sorry, vi skjuter upp det ett år till."

Jag menar, om det är så jävla mycket som är ogjort på spelet, så att man skjuter upp det ett helt år, och det tre gånger på raken, då har man endera jävligt dålig koll på läget, eller så ljuger man helt enkelt gång på gång bara för att hålla fansen intresse vid liv. Oavsett så är det jävligt ful stil i mina ögon.

Sen finns det säkert de som tänker: "Jamen vafan fjolla, det e ju bara ett jävla spel". Visst är det bara ett jävla spel, men det handlar ändå om principer och beteende mot andra människor. Skulle någon i mitt vardagliga liv behandla mig likadant skulle de få på käften tvärt. Och då e jag inte en snubbe som gillar att slåss.

Men jag har principer.

1
Skriv svar