Utvecklare om datorn som spelplattform
That clear challenge for the PC (and honestly, for all platforms) is to come up with new and compelling designs which takes players to someplace new. We can't just keep making the same old games with incremental improvements in the graphics.
Där har han 100% rätt. Jag tycker spelindustrin är ganska fast idag i ett system där man bara tänker på att uppgradera grafiken medans den grundläggande designen inte har utvecklat sig nämnvärt sedan 90-talet.
-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.
Jag tycker spelindustrin är ganska fast idag i ett system där man bara tänker på att uppgradera grafiken medans den grundläggande designen inte har utvecklat sig nämnvärt sedan 90-talet.
Det är därför Wii har kommit till vår undsättning.. förhoppningsvis
Jag spelar väldigt sällan på datorn nu för tiden, det enda som jag spelar på den är FPS, RTS och något enstaka RPG.. Allt annat står konsollen för, det är enklare och bekvämare att använda den som någon slags standard då man slipper oroa sig för systemkrav och annat mumbo jumbo.
"I don't rock and roll, I BURN!"
DATORN SOM SPELPLATTFORM KOMMER DÖ!!! :crazy:
Men hur bra funkar RTS-spel på Wii?
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Men hur bra funkar RTS-spel på Wii?
Vem har sagt att RTS måste gå ut på att klicka så snabbt som möjligt? Strategispel borde vara strategiska, och handla om att tänka smart.
Jag kan tänka mig att spel som Defcon skulle fungera grymt bra på Wii, kör upp det på en projektor och låt flera personer med varsin handkontroll hjälpas åt att tänka strategiskt och ge order tillsammans.
Jag har spelat Starcraft i tio år nu (och missuppfatta mig inte, jag gillar spelet och kör fortfarande någon match i veckan), är det inte dags för något nytt snart?
Jag tycker spelindustrin är ganska fast idag i ett system där man bara tänker på att uppgradera grafiken medans den grundläggande designen inte har utvecklat sig nämnvärt sedan 90-talet.
Det är därför Wii har kommit till vår undsättning.. förhoppningsvis
Håller med där, är ingen konsollnisse men för att gå vidare måste själva gränssnitten mot spelmaskinen (oavsett om det är PC/Mac/Konsoll/whatever) utvecklas. Wii tog första stora steget.
Men hur bra funkar RTS-spel på Wii?
Du måste nog komma underfund med vad RTS är.. RTS är inte EN typ av spel.. det är inte bara spel som ses snett uppifrån och som styrs med musen och tangentbordet. RTS är en genre och det kan se olika ut. Jag kan tänka mig kombinationen Homeworld och Wii.. hade nog funkat bra tror jag.
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Vad jag menar med "Men hur bra funkar RTS-spel på Wii?" är att strategispel som kräver snabbhet (tänk klassiska rush-spel från Blizzard eller fd Westwood) eller taktisk precision (Company of Heroes, Total War-spelen) så är en handkontroll (eller nunchaku) och en TV otillräckliga. Det krävs 1. Möss 2. Tagentbord 3. Fria saves/loads.
Och var det inte John Romero eller John Carmack som sade att konsolspelare måste lära sej acceptera möss och tagentbord?
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Och var det inte John Romero eller John Carmack som sade att konsolspelare måste lära sej acceptera möss och tagentbord?
Oavsett vem det var så är det två personer som du inte skall lyssna till i sådana här frågor.
Vad jag menar med "Men hur bra funkar RTS-spel på Wii?" är att strategispel som kräver snabbhet (tänk klassiska rush-spel från Blizzard eller fd Westwood) eller taktisk precision (Company of Heroes, Total War-spelen) så är en handkontroll (eller nunchaku) och en TV otillräckliga. Det krävs 1. Möss 2. Tagentbord 3. Fria saves/loads.
Spelar det någon roll att StarCraft på konsoll är en dålig idé? Spelkonceptet är femton år gammalt. Dags att det hittas på något nytt kanske?
Som det stod i artikeln, vi kan inte bara hålla på och göra små uppdateringar av samma gamla spel. Fokusera på möjligheterna, inte på begränsningarna.
Så länge FPS-genren lever så behöver vi inte oroa oss.
FPS-spel på konsol är ett stort skämt.
Skitsnack, kräver bara en annan typ av spelstil. Visst pratar vi Quake och Unreal så funkar det inget vidare med handkontroll då dessa spel baseras runt snabbhet, precision och rörlighet. Något du inte får med en handkontroll. Dock är detta inte negativt i alla fall, ta GoW (vet TPS men MEH!) t.ex. i det spelet så spelar man på ett helt annat sätt, man använder skydd osv. Samma sak med GRAW på boxen, samt R6 Vegas. I dessa spelen är inte bristen på snabbhet, rörlighet och precision ett hinder utan snarare något som förhöjer spelkänslan iochmed att man kan inte studsa runt som en kanin på speed och skjuta allt och alla i skallen,foten,armbågen eller vad som råkar sticka ut bakom skyddet de använder.
Så vakna upp och sluta ha förutfattade meningar om att shooters suger med handkontroll, det är inte sämre bara annorlunda.
Slartibartfast, precis speciellt som de flesta verkar hatar varenda ändring, se på t.ex. cs spelarna, där det allt som oftast skapas långa trådar med whine på steams forum så fort det släpps en patch som ändrar minsta lilla.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.