Blizzard uppdaterar WoW live

Robot
Medlem
Blizzard uppdaterar WoW live

yaahuu! nu kan man nörda hela tisdagsnatten(!), vilket man inte kunde förut då dom stängde servrarna kl 04.00


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Med andra ord kommer servrarna tillbaka någon gång till helgen.

Medlem

Är detta inte för de amerikanska servrarna? Står när man loggar in omk weekly maintenence inatt...

Medlem
Skrivet av vagoo:

Är detta inte för de amerikanska servrarna? Står när man loggar in omk weekly maintenence inatt...

Testar det väl först i USA och om det fungerar bra där så får vi det sen också...

Men min fråga nu är när ska man nu få tid att spela andra spel?

Medlem

jag kan rekommendera en metod för att 'hinna spela andra spel' BlackZam. Gå in på account management, kolla över din "full payment history" och överväg att sluta

Inaktiv
Skrivet av Kraxxe:

jag kan rekommendera en metod för att 'hinna spela andra spel' BlackZam. Gå in på account management, kolla över din "full payment history" och överväg att sluta

Lätt värt varenda krona

Medlem
Skrivet av SweFor_MrWolf:
Skrivet av Kraxxe:

jag kan rekommendera en metod för att 'hinna spela andra spel' BlackZam. Gå in på account management, kolla över din "full payment history" och överväg att sluta

Lätt värt varenda krona

Tyvärr så är det värt, i mina ögon, men slutat det har jag iaf.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

#visomslutatspelawowklubben

Medlem

Synd att författaren av denna notis inte spelar WoW för då skulle han sagt under den veckovanliga "down"tiden om 6 + 1-10 timmars tillägg (då servern fortfarande inte går att nås) varje Onsdag morgon... inte "ett par timmar"....

Dessutom är denna teknik redan här, de har testat och gjort så framgångsrikt under den senaste veckan(orna) på live servrar...

Inaktiv
Skrivet av NTeC:

#visomslutatspelawowklubben

#visomhatadewowfrånbörjanklubben


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket om detta, jag har ändå tyckt att de vanliga maintenance-tiderna fungerat utmärkt. Men det är väl bara bra om de jobbar på bättre teknik

Inaktiv

Man är ju lite nyfiken på exakt vad dom gör under maintenence?
Varför kan dom inte göra det under tiden servrarna är uppe?

Medlem

Äh stäng ner skiten istället, och starta aldrig upp det igen

Medlem

Titta där ja, nu kanske det inte bara är ospelbart från tisdagskvällen till onsdag eftermiddag.

Medlem
Skrivet av Minai:

Äh stäng ner skiten istället, och starta aldrig upp det igen

Medlem
Skrivet av Piot:

Man är ju lite nyfiken på exakt vad dom gör under maintenence?
Varför kan dom inte göra det under tiden servrarna är uppe?

De fixar i alla fall alla mobs som buggat då


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Shit alltså, nu kommer man ju fan bara bli mer beroende...


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Fan vad roligt det skulle vara om Blizzard bara stängde ner skiten föralltid och när man startar det så står det "You have wasted X days, X hours and X minutes of your life! You will never get back that time!". Det skulle vara så härligt. Dom har troligitvis så mycket pengar nu att alla där kan flytta och bo på Hawaii eller något annat semester paradis och bo där livet ut!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Fan vad roligt det skulle vara om Blizzard bara stängde ner skiten föralltid och när man startar det så står det "You have wasted X days, X hours and X minutes of your life! You will never get back that time!". Det skulle vara så härligt. Dom har troligitvis så mycket pengar nu att alla där kan flytta och bo på Hawaii eller något annat semester paradis och bo där livet ut!

O sen alla timmar du har spelat CS, BF1942/Viet/2/2142, Quake, HL, UT C&C är givetvis inte samma sak.

Medlem
Skrivet av Bannor:

Synd att författaren av denna notis inte spelar WoW för då skulle han sagt under den veckovanliga "down"tiden om 6 + 1-10 timmars tillägg (då servern fortfarande inte går att nås) varje Onsdag morgon... inte "ett par timmar"....

Dessutom är denna teknik redan här, de har testat och gjort så framgångsrikt under den senaste veckan(orna) på live servrar...

Varför skulle man behöva skriva det?
Om man tycker det är viktigt att veta hur många timmar som servern är nere mitt i natten på en tisdag så kanske man behöver se över sina prioriteringar.

Medlem

ang Payment History, jag skaffade wow igår och än så länge har jag bara betalat 200kr (för spelet) och har ändå 38dagars speltid kvar (10day trial+ Free month)


signatur

Bengebolle

Inaktiv

wow handlar bara om loot, vilket jag tyckte blev tråkigt ungefär när jag började raida aq40.

Medlem
Skrivet av abbe:
Skrivet av Bannor:

Synd att författaren av denna notis inte spelar WoW för då skulle han sagt under den veckovanliga "down"tiden om 6 + 1-10 timmars tillägg (då servern fortfarande inte går att nås) varje Onsdag morgon... inte "ett par timmar"....

Dessutom är denna teknik redan här, de har testat och gjort så framgångsrikt under den senaste veckan(orna) på live servrar...

Varför skulle man behöva skriva det?
Om man tycker det är viktigt att veta hur många timmar som servern är nere mitt i natten på en tisdag så kanske man behöver se över sina prioriteringar.

Måste nog säga att 5-11 är nog mer morgon för dem flesta än natt.

Medlem

Och EVE-online som de varje dag stänger ner en timme, se o lär CCP...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Och Gw som de stänger ner...
nej vänta nu..

Jo, 5 är nog morgon för vissa, för skolungdomar som jag (högskola) så är det fortfarande mitt i natten.
Fast det är skamligt dåligt med 6h maintenance varje vecka och patchar som släpps med ett par månaders mellanrum (eller så).

Medlem

Bah, det har ju eq2 gjort sen början. Givetvis ordnar dom vettig maintenance i WoW lagom tills jag lagt ner det, orättvist

1
Skriv svar