Söndagsstök och lite annat...

Flakmonkey
Söndagsstök och lite annat...

Jag har alltid tyckt att söndagar är lite meh... Det händer sällan någonting av större intresse - om det inte är någon intressant sport på TV det vill säga - och jag spenderar ofta dagen görandes någonting utan värde. Därför tänkte jag ändra på det idag genom att röja undan en massa skit och vara allmänt huslig.

Det första jag har gjort är att städa bort en massa skit på datorn... Strukturerat om i filstrukturen, avinstallerat spel och annat som jag verkligen inte behöver, lagt till lite ID-taggar, rensat bland favoriterna, etc etc etc.... Det tog faktiskt betydligt längre än vad jag trodde det skulle ta så nu på eftermiddagen har jag tvingat öka tempot lite.

Nästa anhalt på lista - som jag också håller på med just i detta nu - är att laga en matlådor till veckan. Blir inget avancerat alls utan bara en röra av morötter, seleri, blomkål, pepparrot, lök, etc som jag sedan kombinerar med köttstycken och kyckling på olika vis. Tillräckligt gott är det iaf och man sparar ju pengar som kan läggas på andra onödiga saker istället ^^

Sista men inte minst måste jag generalstäda... Det ligger lite väl mycket dammråttor i hörnen nu för att inte tala om alla dessa jädra prylar... Förstår inte att jag ska ha så svårt att lägga tillbaka saker där jag tar dem ifrån, det skulle ju göra allt så mycket enklare. Det är ju inte som så att jag trivs när det är stökigt, föredrar helt klart när det är rent och snyggt. Bävar inför hur lång tid det kommer ta, risken är nog stor för att jag inte hinner klart idag vilket innebär att jag inte hinner spela någe mer GTAIV vilket jag verkligen vill hinna med...

Apropå #Grand Theft Auto IV - är jag den enda som spelet det på ett väldigt snällt sätt? Jag finner inget som helst nöje i att plöja över oskyldiga människor, skjuta poliser, etc etc etc... Nu måste man ju döda lite, men jag försöker verkligen hålla det på en så låg nivå som det bara går... är det något ovanligt?

Sen måste jag ju bara kommentera recension av spelet här på FZ. Riktigt bra tycker jag och betyget är helt rätt. Självklart är det inte något perfekt spel, men i min mening är det överlägset bäst i serien och med tanka på den enorma skalan är det otroligt detaljerat och välgjort. Bäst spelet någosin? Knappast, men det är ändå ett sånt där spel som alla "måste" lira...

Förresten, vad är poängen med alla de här som skriker om en PC-version? Varför måste det släppas till PC om det inte är värt investeringen. Jag menar det är ju ett företag så hade de tjänat pengar på en PC-version hade de självklart gjort det. Nu kommer det med rätt stor sannolikhet till PC någon gång i framtiden, men först vid en tidpunkt då det redan sålt klart till Xbox 360 och Playstation 3. Sen kan man ju skylla det här på piratkopiering eller vad man nu vill, men det börjar ju bli löjligt när folk tycks ta det som en personlig förolämpning.

Uppdatering 16:40
Jahapp, så bra gick det med de planerna... nu ska jag visst gå på bio å se Iron Man istället... 18:40 föreställningen här i Täby Centrum... men men, jag har ju beslutat mig för att vara mer social, så då är det här smällar man får ta känns det som

#blogg

Medlem
Söndagsstök och lite annat...

Jag har aldrig haft problem med att lägga tillbaka saker eller hålla ordning. Men dammråttor brukar jag ha många av innan det blir att dammsuga.

Sen tycker jag att det är väldigt obekvämt när man gör vissa uppdrag i GTAIV. Senast var det ett när polisen försöker ta ner ett knarkdeal. Du och dina polare ska då döda alla poliser och fly... det gav mig en lite dålig känsla. Ok, det är bara ett spel, men ändå. Neh, jag ska nog börja köra det som jag gillar mest i GTA, köra bil. GTA spelen har lyckats bra med en levande värld vilket gör det underbart kul att bara köra runt.

Flakmonkey
Skrivet av Dvorak:

Neh, jag ska nog börja köra det som jag gillar mest i GTA, köra bil. GTA spelen har lyckats bra med en levande värld vilket gör det underbart kul att bara köra runt.

Det där har jag däremot aldrig förstått... var ligger det roliga i att bara åka runt? Finns det ingen mening eller utmaning med det så känns det så meningslöst på någe vis... Nog därför jag jag alltid har haft lite svårt för "sandbox"-spel. Frihet i sig gör inte ett spel roligt imo

Medlem

En gång på Vice City körde jag runt och runt och runt med poliser hack i häl i någon timme eller två. Det var kul, vet inte varför, men det var kul


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det där har jag däremot aldrig förstått... var ligger det roliga i att bara åka runt? Finns det ingen mening eller utmaning med det så känns det så meningslöst på någe vis... Nog därför jag jag alltid har haft lite svårt för "sandbox"-spel. Frihet i sig gör inte ett spel roligt imo

Jag har alltid tyckt att spel där man hittar på egna saker att göra är riktigt bra. Make your own fun, som Shawn Elliot på GFW kallar det. Crackdown t ex, mycket flummigt som man kan göra, men hur skoj som helst med en polare.

1
Skriv svar