Suparhelgen valborgs

Avstängd
Suparhelgen valborgs

I helgen har det hänt mycket. Bland annat var det en grov misshandel utanför en fest som min syrra var på. Den ena killen hoppade på den andras huvud. Det sägs att orsaken var att han nickade till honom.
Dessutom hittades en gammal klasskompis till mig död i sin lägenhet i helgen, troligen av en överdos.

Jag kan inte säga att jag ångrar mitt val att vara nykterist.

#blogg

Medlem
Suparhelgen valborgs

Låter som en... bra valborg :/
Kände du din forna klasskompis väl?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Valborg, helgen då många 13-15 åringar dricker för första gången. Och då inte folköl utan starköl och sprint. Ofantligt korkat och efterblivet. Men inte fan behöver man vara nykterist för det. Jag menar man bör ju inte dömma alla som dricker efter vad snorungar gör på valborg.

Dock respekterar jag klart ditt val att vara nykterist och tycker det är ganska vettigt, men även lite overkill då det kan vara trevligt ta en öl eller två när man sitter o grillar t.ex. För man måste ju inte supa till skallen trillar av bara för att man dricker öl då o då


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Själv så var jag på valborg med några kompisar där min kusin blev nedslagen, blev dock inge öl :S


signatur

hejsanhejsanhejsan

Avstängd
Skrivet av Greger:

Låter som en... bra valborg :/
Kände du din forna klasskompis väl?

Nä, jag kände henne inte alls längre. Det var minst 6 år sedan jag träffade henne senast.

Skrivet av Wardancer:

Valborg, helgen då många 13-15 åringar dricker för första gången. Och då inte folköl utan starköl och sprint. Ofantligt korkat och efterblivet. Men inte fan behöver man vara nykterist för det. Jag menar man bör ju inte dömma alla som dricker efter vad snorungar gör på valborg.

Dock respekterar jag klart ditt val att vara nykterist och tycker det är ganska vettigt, men även lite overkill då det kan vara trevligt ta en öl eller två när man sitter o grillar t.ex. För man måste ju inte supa till skallen trillar av bara för att man dricker öl då o då

Nä, nog kan det vara trevligt. Jag ser absolut inget fel i att dricka alkoholhaltiga drycker om man gör det för att ha det trevligt, men jag gillar det inte överhuvudtaget. Dessutom finns det ju fortfarande en risk med att dricka en lättöl till middagen och för min del är det inte värt det. Jag har aldrig varit någon risktagare överhuvudtaget.

Förresten så är det väl lika bra att gå hela vägen när man väl har börjat? Alltså, när man väl har börjat försöka få ner supande så är det väl lika bra att man slutar med det helt och hålllet?

1
Skriv svar