Discoteken dödade dansbanden - om piratkopiering

Antikvitet
Discoteken dödade dansbanden - om piratkopiering

Är det rätt med straffavgifter för att kontrollera hur konsumption sker? Det kan förstås diskuteras. Men här är ett inlägg i debatten som talar för sig självt. Länken fick jag av @W2k.

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/PdjcSGo1hJg&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/PdjcSGo1hJg&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers
Discoteken dödade dansbanden - om piratkopiering

Gud va underbart, bästa 'tuben i år!


signatur
Medlem

Ja, numera betalar ju alla som spelar musik offentligt till STIM...


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Vem i helvete lyssnar på dansband anyway? :P. Bra att den dog.
Dansbandsmusiken dödade sig själv

Inaktiv

Vet inte riktigt vad det här har med saken att göra?

Olika typer av konkurrens är det väl ingen som klagar på? Att Metro delas ut gratis är det väl många tidningar som knorrat över men det är ändå öppen konkurrens. Disco konkurrerar med dansband, men kan man på samma sätt se fri fildelning vs betala för spel/film/musk som en konkurrenssituation? Jag tycker inte det...


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Som sagt i videon: Royalties. Kom till av den anledningen.
Om då bara musikindustrin förstår att 200kr/skiva för privat bruk inte är en royalty, utan ett rån...
Så: Släpp distrubutionen fri(are) och fixxa ett royaltysystem med vettiga priser! (för privatpersoner).


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

Hmm..

Ohh btw, 200kr/skiva är långt ifrån ett rån. Släpp en egen skiva i ett valfritt bolag en dag och kom sedan tillbaka med dina räkningar, sen kan vi gemensamt räkna ut hur mycket pengar varje skiva behöver kosta. En mycket bra bit över 200kr kan jag ju med alla säkerhet säga. Allt som kostar mycket och tar lång tid att tillverka måste säljas till ett pris så att du/ni går plus på det. Ingen vill jobba gratis.

Medlem

Hahahah, så jävla roligt. Jag hängde inte riktigt med på ett ställe men kallade han dansbandsmusik för samhällskritisk?

Inaktiv
Skrivet av Shimo:

Som sagt i videon: Royalties. Kom till av den anledningen.
Om då bara musikindustrin förstår att 200kr/skiva för privat bruk inte är en royalty, utan ett rån...
Så: Släpp distrubutionen fri(are) och fixxa ett royaltysystem med vettiga priser! (för privatpersoner).

Det är inte helt enkelt att dra den slutsatsen av detta, men ok vi säger så


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

1
Skriv svar