3,5 GB tungt Dreamfall-demo hos FZ

Robot
Medlem
3,5 GB tungt Dreamfall-demo hos FZ

Jag tycker personligen inte att det spelar någon som helst roll. Nu sitter jag inte på det snabbaste, men inte heller det långsammaste bredbandet(8mbit) som finns. Men det är ju inte värre än att man klickar på länken och går och lagar middag eller nått så lännge. Rent hårddiskmässigt så är det väl ingen direkt som klagar heller nu för tiden med nya diskar på 500gb osv.

Nä jag tycker det är bra att de som gör spelen inte behöver tänka på att få ner storleken på demona heller utan kan koncentrera sig på viktigare saker, så som att få färdigt spelen i tid tex.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Min lina är snabb, men man får i gengäld inte tanka "alltför mycket". För mig blir då 3,5GB utanför DMZ alldeles för mycket.

Inte för att Dreamfall nu är särskilt värt att tanka :/ Mer film än MGS och mycket sämre gameplay.

Medlem

Jag tyckte dreamfall var bra

Vad är det för internet du har som är begränsat?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

how to make people choose warez instead of demos 101

Inaktiv

Insane!


signatur

War never changes.

Medlem

urk, jobbig styrning och störiga grafikbuggar.
annars verkade det bra.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ladda hem 3,5gb från fragzone är ingen fara men ska man tanka hem det från en utländsk server så kan det vara lite jobbigt. Finns ju inga gränser för hur många mb/gb ett demo får vara men 1gb känns rimligt. Ju bättre grafiken blir desto större demos kanske vi får? Förr i tiden fick man ju plats med demos på 3,5tums disketten...

Medlem

vad är det som är så specielt med det här spelet för att det är så stort?
Grafiken värkar ju inte vara nått att hurra för...

Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

vad är det som är så specielt med det här spelet för att det är så stort?
Grafiken värkar ju inte vara nått att hurra för...

Kanske är dåligt optimerat?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Grymmt bra spel, det enda man kan klaga på är slutet.

vad gäller storleken vet jag inte men det kanske är ett väldigt stort demo med stor del av spelet i sig för att man är tvungen att sätta sig in i storyn i ett sånt här spel.

Medlem

oansvarigt av fz att be folk lägga is på sin router tycker jag! *hyttar med näven*

Medlem

30 min ;O va ju ingen liten demo haha

QRT
Medlem

Bra story, karaktärer osv. Men ganska kass gameplay, ja.

Medlem

3,5 gig är för stort. Punkt slut.

Inaktiv

3,5g, skitskoj när man ofrivilligt blivit tvungen att byta till 0,5mbit pga flytt.
tur at man ha burken med ciderr


signatur

OP river ja, OP river Var gång jag lenat min hals med Renat jag sagt med iver att OP river långt mer.

Medlem

Undrar hur stort hela spelet blir? 15gb?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Hur många sitter på 56k isdn fortfarande? Då spelar det väl ingen roll om ett demo är 200mb, ofta man vill tanka 200mb med 56k.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Undrar hur stort hela spelet blir? 15gb?

6 skivor eller 5 och en halv skulle man ju kunna säga. en 3.96 gig totalt, så hur kan demot vara på 3.5 kan man ju verkligen undra!!!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

hopaps då verkligen man kan låsa upp demot til lfullversionen med den storleken :/


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar