Europa Universalis III

Robot
Europa Universalis III

Tycker du att Svea rike borde vara en supermakt? Med en skopa skicklighet och en tesked tur kan du nu se till att denna dröm blir sann, i alla fall i din dator.


Medlem
Testat - Europa Universalis III

Beta-testade inte det här så mycket som jag hade velat, men det var ändå kul att vara en del av det hela så att säga. Kul att se att det får Säkert Köp

Medlem

Men spelet har väl inte gått guld än? Då är väl recensionen baserat på något som fortfarande är i beta-stadiet?

Redaktör

Vi har fått ett recensionsexemplar, så den färdiga versionen torde inte vara alltför långt borta.


signatur
Medlem

Jaha?! Kan vi få resten av recensionen också?

Vad är skillnaden mot ettan och tvåan? Vilka nyheter finns? Vad är bättre och vad är sämre? Hur bra är user-interface? Hur bra är AI:n i spelet? Vilka buggar finns? Är spelet stabilt eller förekommer CTD ofta? Hur är svårighetsgraden?

Det kanske är lättare att tala om vilken information denna recension gav: ingen!

En av de absolut sämsta recensionerna jag någonsin läst. Ni kunde lika gärna bara skrivit: Europa Universalis 3 är bra.

Medlem

Carolus Rex, från paradox-forumet?

AFAIK ska spelet komma ut slutet av Januari.

Medlem

Måste hålla med Carolus Rex, det var en rätt blek recention iaf om man har spelat det förut. Känns som att den av er som recencerat det inte har spelat Europa Universalis II, det borde inte vara ett problem men nu känns hela recentionen som väldigt basic information om spelet.

Medlem

Vid herrens heliga apstrof.. GE MIG!

Inaktiv

Vill ha!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Ja, nog kändes det mer som en introduktion till vad Europa Universalis-serien går ut på, än som en recension. Eftersom jag spelat de tidigare spelen och även läst ett par förhandstittar innehöll denna recension inget som helst nytt.

Men jag skulle knappast avbokat spelet, oavsett vad som stått, eller vilket betyg som givits...

Inaktiv

Anfäkta, anamma och regera! Varför ska dom ha en sån förbenat ful grafik!? Hellre då att dom sparade 2D-grafiken från EUII. Folket på paradox behöver nog anställa nya grafiker.

Inaktiv

Tycker att jag känner igen alla dessa skärmdumpar sedan tidigare förtittar, och för varje gång de släppt nya har det sett bättre ut, så det slutgiltiga spelet kan mycket väl se bättre ut än det gör på dessa skärmdumpar.

Medlem
Skrivet av Kapten Haddock:

Anfäkta, anamma och regera! Varför ska dom ha en sån förbenat ful grafik!? Hellre då att dom sparade 2D-grafiken från EUII. Folket på paradox behöver nog anställa nya grafiker.

håller med.
hatar när företag släpper 2d och går över till 3d, och allt ser skit ut.
inget flel på 2d, hoppas att de kan lära sig det nån gång.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Oj... Det var en klen recention. Känns som att man kopierat texten på baksidan av fodralet och postat det...

Medlem

Ja fast på baksidan av ett fodral brukar det inte stå nån recention :P.

Medlem

Instämmer, grafiken ser fortfarande inge bra ut alls. Kommer väl förmodligen spela det vilket som men det är ju trist att dom inte kunde snyggat till det lite åtminstone.. Vi får helt enkelt förlita oss på att modcommunityt kommer göra det som jag tycker Paradox borde gjort redan, fräscha till utseendet lite.

Antikvitet

Efter synpunkter från Paradox har publiceringen av denna recension dragits in till 18 januari.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Redaktör

Sådär, då är det äntligen okej att publicera recensionen. Läs den gärna igen om ni hann med förra gången - vi har fyllt på med ytterligare material.


signatur
MFC
Medlem
Skrivet av Shock:

Efter synpunkter från Paradox har publiceringen av denna recension dragits in till 18 januari.

uh.. Ni skojar?.. vaddå.. fick spelet för bra/dålig kritik eller?

Varför drog man in det över huvudtaget?.. eller varför skickade man ett rec. ex om det inte skulle recenseras..

jag är förvirrad..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Redaktör

Hade inget med betyget att göra. Ibland sätter utvecklare/utgivare ett startdatum för när recensioner får publiceras, förmodligen för att de ska ligga hyfsat nära i tiden till när spelet släpps; går det för länge mellan recension och släpp "glöms spelet bort". Denna gång missade de att upplysa oss om tidigaste tillåtna recensionsdatumet.


signatur
MFC
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Hade inget med betyget att göra. Ibland sätter utvecklare/utgivare ett startdatum för när recensioner får publiceras, förmodligen för att de ska ligga hyfsat nära i tiden till när spelet släpps; går det för länge mellan recension och släpp "glöms spelet bort". Denna gång missade de att upplysa oss om tidigaste tillåtna recensionsdatumet.

Ok


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Carolus Rex, från paradox-forumet?

AFAIK ska spelet komma ut slutet av Januari.

Nej, Carolus Rex på många andra forum men inte just paradoxs forum.

Medlem

Hur länge innan en ressention får ni spelen? När fick ni detta t.ex?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv

Besserwisservarning: Att musiken ger den där sköna medeltidskänslan verkar konstigt, då spelet utspelar sig under tidigmodern tid, dvs tiden EFTER medeltiden

Redaktör
Skrivet av Mr. G:

Hur länge innan en ressention får ni spelen? När fick ni detta t.ex?

Normalt ramlar de in ungefär samtidigt som de når butik. I vissa fall får vi dem några dagar innan och i ovanliga fall, som detta, sisådär en månad innan premiären.


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Mr. G:

Hur länge innan en ressention får ni spelen? När fick ni detta t.ex?

Normalt ramlar de in ungefär samtidigt som de når butik. I vissa fall får vi dem några dagar innan och i ovanliga fall, som detta, sisådär en månad innan premiären.

Tack för svra, då vet jag!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Ett spel med en mix mellan Total War och Universalis hade varit fina fisken.

Medlem

Lite tunn recension på en sådan tung serie.

Inaktiv

Var ju helt klart en bättre recension än tidigare... Men det jag verkligen saknar är vad som är nytt sen dom tidigare två delarna? Vad hände med det stycket?

Medlem
Skrivet av Fardion:

Men det jag verkligen saknar är vad som är nytt sen dom tidigare två delarna? Vad hände med det stycket?

Precis, recensionen kunde ju lika gärna varit av EU/EU2 om det sista lilla stycket om 3D-grafik inte varit med.

12
Skriv svar