Europa Universalis III

Medlem

Sorry, jag har inte spelat de två tidigare spelen, därför blev recensionen ur en nybörjares perspektiv.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Blaargh! fan vad man vill ha detta spel då. Dock så måste jag sälla mig till massan och säga att 3d var ett rejält snested i mina ögon.

Inaktiv

Jag orkade inte läsa igenom hela tråden och kunde inte se någon annan stans men undrar iaf när kommer spelet ut ?

Redaktör

Den 26 januari, står i vår speldatabas.


signatur
Inaktiv

Det stämmer inte att man kan spela alla nationer som var kända under tidsperioden. Särskilt Syd- och Nordamerika, Östafrika och Sydostasien (övärlden) är bristfälligt porträtterade. Det lär dock komma moddar, så ingen större fara.

Jag är inte lika överseende som recensenten med övergången från 2D till 3D. Det är plottrigt, onödigt svårt och ser faktiskt inte särskilt fint ut (jävligt fult ut för att vara ärlig). Det höjer också systemkraven vilket gör det omöjligt för många att spela spelet. Vad är fördelarna? Jag har inte luskat ut det än. Pratas om att det är enklare att modda (kan inte förstå varför) och möjligen mindre krävande eftersom grafiken skyfflas av grafikkortet och inte processorn (kan väl stämma), men EU har ju aldrig varit särskilt krävande, så att...

Hur som helst ett fantastiskt spel.

Inaktiv
Skrivet av Namron:

Det stämmer inte att man kan spela alla nationer som var kända under tidsperioden. Särskilt Syd- och Nordamerika, Östafrika och Sydostasien (övärlden) är bristfälligt porträtterade. Det lär dock komma moddar, så ingen större fara.

GÅR går det, och i.o.m. att inga länder längre har egna historiska händelser, utan spelet skapar egna viktiga "historiska" händelser (jag fick "The War of Mantuan Succession" i demot, t.ex.) så lär skillnaden knappast vara lika stor som i föregångarna.

Skrivet av Namron:

Jag är inte lika överseende som recensenten med övergången från 2D till 3D. Det är plottrigt, onödigt svårt och ser faktiskt inte särskilt fint ut (jävligt fult ut för att vara ärlig). Det höjer också systemkraven vilket gör det omöjligt för många att spela spelet. Vad är fördelarna? Jag har inte luskat ut det än. Pratas om att det är enklare att modda (kan inte förstå varför) (...)

I EU1 och 2 var det omöjligt att ändra på provinsindelningen och namnet som står utskrivet på kartan (det var jobbigt att göra t.o.m. för Paradox). Nu kan man bygga en helt egen världskarta från grunden, om jag förstått det rätt.

Jag gillade skarpt demot och hade kul kriga mot Norge och Danmark :). Jag hade inget emot 3d kartan heller, förstår inte vad folk tycker är fel med 3d egentligen. Detta blir ett givet köp för mig!


signatur
Medlem
Skrivet av Fifty:

Sorry, jag har inte spelat de två tidigare spelen, därför blev recensionen ur en nybörjares perspektiv.

Ingen fara.
Ettan sälj för 1? på GamersGate
Tvåan blir nog också rätt billig snart...
Så sätt igång och spela!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jag gillar verkligen allt nytt i EU3. Bl.a. hur scenariet kan spelas ut mycket mer annorlunda mellan varje spel. Men håller helt klart med Namron, det ser inte så värst snyggt ut och det är väldigt klottrigt ärligt talat. Kartan känns otydlig till skillnad från kartorna i dom andra Paradox-spelen

Inaktiv

Det jag undrar över är hur 33 personer kan ha röstat på betyget innan spelet har släpts. Det finns ju förstoss betatestare, men jag skulle inte tro att alla dessa har testat spelet. Om jag förstår systemet rätt så ska såna som har spelat spelet rösta för att vägleda andra inför köp.

Att betygsätta efter demot är fel eftersom alla, utom 52k:arna kan ladda hem och testa gratis. Demo och spel kan skilja ganska mycket.

Medlem
Skrivet av GrassEater:

Det jag undrar över är hur 33 personer kan ha röstat på betyget innan spelet har släpts. Det finns ju förstoss betatestare, men jag skulle inte tro att alla dessa har testat spelet. Om jag förstår systemet rätt så ska såna som har spelat spelet rösta för att vägleda andra inför köp.

Att betygsätta efter demot är fel eftersom alla, utom 52k:arna kan ladda hem och testa gratis. Demo och spel kan skilja ganska mycket.

Håller med. Väntar själv med ge ett betyg tills jag har spelat den rkitiga versionen


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv

Great... Då kan man ju förvänta sig helt sketen grafik i Hearts of Iron 3 och andra avkommor!


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Inaktiv

Ett otroligt bra spel i mina ögon, jag har kört HOI2 och jag måste faktiskt säga att EU3 grafiken gillar jag mer:P

12
Skriv svar