Armed Assault-demo hos FZ

_78
Medlem

Inte direkt kärlek vid första ögonkastet.....
Känns som om man får lägga en hel ..... massa tid på att ställa in spelet, laggar duktigt med en fx-60 och ett 8800gtx?
För övrigt kan nog single-player delen bjuda på en hel del sköj men demot behöver sminkas.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Älskar siktet iaf!! Hur vapnet flyger upp och man måste kompensera o så.. det ser så otroligt bra ut! Fast sen när man skjuter utan att sikta ser det lite konstigt ut

Medlem
Skrivet av PriMo:

kontrollerna är busenkla, nästan samma som OFP, ett vinnande koncept. Om du inte gillar det så gå tillbaks till BF2.

Vad babblar du om. OFP är bra men styrningen var det sämsta som nån nånsin kommit på. Quakes styrning i från början har varit bäst och mest självklar av alla styrningar. OFP's värdelösa kontroller drog ner ett bra spel markant.

Medlem
Skrivet av hardcampa:

Vad babblar du om. OFP är bra men styrningen var det sämsta som nån nånsin kommit på. Quakes styrning i från början har varit bäst och mest självklar av alla styrningar. OFP's värdelösa kontroller drog ner ett bra spel markant.

Vad är det för fel på styrningen?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alltså, har båda skjutit med m16 och KSP90(Squad Automatic Weapon (SAW), M249 Light Machine Gun på utrikiska.) som är precis vapnen som är med här, och det låter faktiskt inte så mycket häftigare än så om jag ska vara helt ärlig, tycker ljudet stämmer in bra O.o

Tja du vet hur det är, majoriteten av spelarna förväntar sig hollywood ljuden där en ksp låter som en clusterbomb och den som blir träffad flyger 40m bak

Jag har skjutit själv med vapen, och jag instämmer inte alls att ljuden är riktiga. Och det jag mest klagar på är att, t.ex finns inget eko efter skottet. På riktigt skulle det låta typ så här PANG, pang, pang paaaang. I det här spelet låter det så här PANG! Punkt slut. Alltså inget eko efter skottet. Bara det gör det overkligt, bl a andra saker också.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

det här spelet hade varit perfekt med gränsnittet från bf, styrning, spotta, byta vapen, byta plats i fordon, spawna mm och resten från arma dvs hur gubben rör sig, hur vapnen reagerar.
spelstil från arma, användavänlighet från bf. perfekt spel i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Farks:

Alltid kul med folk som dömmer spel efter ett demo.

Kom ihåg att Bohemia för fullt arbetar på den europeiska versionen av spelet, som släpps i februari.

ehhh, varför släpper man annars ett demo, tänk logiskt. Det är ju gratis marknadsföring, meningen är ju att vi ska fatta tycke för produkten såpass mycket att vi sedan ska gå och köpa fullversionen. Den måste i någon mån representera slutprodukten, annars är det ett annat spel.....eller som de ofta ursäktar sig i den buggiga spelbranchen, Pre Alfa version......hehe

Jag blev bara så besviken, flera års utveckling med OFP som grund. De borde iallafall ha väntat med att släppa detta demo. Jag hoppas fortfarande att RTM blir något annat.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag har skjutit själv med vapen, och jag instämmer inte alls att ljuden är riktiga. Och det jag mest klagar på är att, t.ex finns inget eko efter skottet. På riktigt skulle det låta typ så här PANG, pang, pang paaaang. I det här spelet låter det så här PANG! Punkt slut. Alltså inget eko efter skottet. Bara det gör det overkligt, bl a andra saker också.

Ekot ja - men själva ljudet är ganska realistiskt.
Tror dom flesta här över 18 har någon gång skjutit med vapen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alltså, har båda skjutit med m16 och KSP90(Squad Automatic Weapon (SAW), M249 Light Machine Gun på utrikiska.) som är precis vapnen som är med här, och det låter faktiskt inte så mycket häftigare än så om jag ska vara helt ärlig, tycker ljudet stämmer in bra O.o

Tja du vet hur det är, majoriteten av spelarna förväntar sig hollywood ljuden där en ksp låter som en clusterbomb och den som blir träffad flyger 40m bak

Jag har skjutit själv med vapen, och jag instämmer inte alls att ljuden är riktiga. Och det jag mest klagar på är att, t.ex finns inget eko efter skottet. På riktigt skulle det låta typ så här PANG, pang, pang paaaang. I det här spelet låter det så här PANG! Punkt slut. Alltså inget eko efter skottet. Bara det gör det overkligt, bl a andra saker också.

För att inte snacka om fotstegsljuden, shiit. Duplicera en sampling, pitcha den lite mellan varven så har du en perfekt ljudslinga för gångcykel. Filtrera bort diskanten när man gå i gräset, haffsjobb i min mening. Bara för att det kanske låter realistiskt behöver det inte uppfattas som realistiskt i spel.

Det klassiska exemplet är om man spelar in ljudet av en Champagne kork som smäller, så låter det ljudet inte i närheten av realistiskt, rentav löjligt. Detta är bl a en effekt av vad vi människor kallar för selektiv hörsel, ljudet vi hör med våra öron och spelar in med vår mikrofon låter inte i närheten av det vi sedan spelar upp ur våra högtalare. Därför är det naturligt att man förstärker/förvränger /adderar vissa element i ljudet för att det ska låta som vi uppfattar det i "verkligheten". Detta är ABC i ljudläggning och form för ett flertal vetenskapliga studier. Dessa studier verkar inte Bohemia inte ha tagit del av.

Som exempel kan vi ta deras FX ljud när kulor passerar över våra huvuden och det smäller till som piskrapp i luften. Det är säkert genuint inspelade ljud av kulor som passerar nära en mikrofon. Problemet är att de låter bara som små löjliga snärtljud, varför? För att upplevelsen på plats när en kula flyger förbi huvudet föjs av en fysisk upplevelse, en ljudvåg som man tydligt känner i kroppen. Man kan tom ta skada då kulan passerar i 930km/h strax bredvid kroppen av luften som pressas bort. Ett ljud som detta borde ha mixats om för att hitta en bättre representation av den riktiga upplevelsen såväl fysisk som ljudlig.

De skryter om att de har spelat in en riktig AK47, problemet är även här att det inspelade ljudet inte låter som det gör i "verkligheten", därför är FX ljud bland det svåraste man kan arbeta med.

Återigen, att använda autentiska ljud innebär inte att upplevelsen av ljudet med era 5.1 system, eller hörlurar på något vis känns autentisk............

GodJul btw

Medlem

Spelet är underbart, men mycket man irriterar sig på!

Tanksen glider fram på terrängen och svänger snabbt och bara fortsätter glida åt ett håll som om man körde på is, inte alls som man tycker en tank ska bete sig.

Helikoptrarna flyger och svänger i luften och verkar inte alls vara påverkade av gravitationskrafterna.

Ljudet är som vissa innan påpekat inte speciellt bra. Visst, ljuden är välsamplade men långt ifrån fylliga och verklighetstrogna.

Grafiken är i min mening mycket bra, fina aniamtioner, stora områden och miljöerna känns levande.

Men som soldatsimulator är det ett helt underbart spel och man kommer säkert ägna massa timmar åt att göra roliga coop-uppdrag med vänner, precis som med Operation Flashpoint.

Medlem

Bitme, var mer aktiv på FZ, tack

Medlem

Äsch ljud, schmud, vem bryr sig

Nä, jag håller med om att ljudet inte är nån höjdare, men det var det inte i OFP heller så... Men tycker att de borde fixat ihop en bättre ljudmotor. Tycker oxå att rösterna låter fåniga. Väldigt onaturliga och upphackat, som om de spelat in varje ord för sig och sen klistrat ihop.

Men som nämnts tidigare så är det ju till stor del Mission Editorn som gör ArmA (och OFP) så bra.

Det går att skapa alla möjliga (och omöjliga) typer av scenarios och uppdrag med några enkla musklick. Det ultimata militära sandbox-spelet helt enkelt. Och när alla addons kommer blir det ju bara ännu roligare.

Medlem
Skrivet av Tiny:

FH2 är ju liksom en annan genre...men jag har ett 6600GT och jag har allt på lägsta och det laggar fortfarande !!!......men det ser inte så skabbigt ut alls ändå...förutom på längre avstånd

Rättning. Lagg heter det när uppkopplingen eller servern strular dvs internet. När det är hårdvara heter det "det hackar".

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av Tiny:

FH2 är ju liksom en annan genre...men jag har ett 6600GT och jag har allt på lägsta och det laggar fortfarande !!!......men det ser inte så skabbigt ut alls ändå...förutom på längre avstånd

Rättning. Lagg heter det när uppkopplingen eller servern strular dvs internet. När det är hårdvara heter det "det hackar".

Rättning. Låg bilduppdatering..

Bitme, du har helt rätt. Du skrev vad jag tänkte.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av fisk:

Ja, detta är varför småbarnen bör hålla sig till TV-spel, datorer kräver lite mer kunnande.

så sant som det var sagt


signatur
Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av Tiny:

FH2 är ju liksom en annan genre...men jag har ett 6600GT och jag har allt på lägsta och det laggar fortfarande !!!......men det ser inte så skabbigt ut alls ändå...förutom på längre avstånd

Rättning. Lagg heter det när uppkopplingen eller servern strular dvs internet. När det är hårdvara heter det "det hackar".

Rättning. Låg bilduppdatering..
Bitme, du har helt rätt. Du skrev vad jag tänkte.

Är du säker? Måste kolla(Går in på wikipedia).

?Lagg? kan syfta på:

* Laggkärr
* Latens
* Stekpanna
* Skidor

Jag går in på Latens och där står det:
Latens (engelska latency) är ett mått på tidsfördröjning eller svarstid. Latensen är den tid någonting tar för en enhet av någonting, oberoende av hur många någonting som kan göras samtidigt.

I ett datornätverk
är latensen till exempel den tid det tar att skicka ett meddelande från en dator till en annan och få svar. En sådan latens kan man mäta med programmet ping. Vanligtvis ligger den från runt 100 mikrosekunder i ett LAN upp till något tiotal millisekunder inom en stad upp till ett par hundra millisekunder runt halva jorden.

Edit1:
Eftersom Lagg kan syftas på Latens(Fördröjning) så kan det nog användas i dom flesta fall med tid involverad. Dock så anser jag ha mest rätt eftersom exemplet på wikipedia gäller nätverk.

Edit2:
Ang. ArmA så testade jag det och det hackade rätt bra. Jag spelade 10 minuter men efter att ha mixtrat lite med videoinställningarna och inte fått bort hacket(Testade på högsta och på lägsta, nästan ingen skillnad) så slutade jag spela. Ati(I mitt fall) får släppa drivisar anppasade för spelet och så får man hoppas att Bohemia gör detsamma.

Medlem

"Lagg" kan också uppenbara i form av s.k. packetloss, alltså förlust av paket skickade till t.ex. en spelserver eller vice versa. I min mening kan man ha en latens eller "latency" på 200ms och ändå ha en "laggfri" spelupplevelse om "packetlossen" hålls på en låg nivå.

"Hackande" i min mening är när själva spelet inte kan drivas med en 50+ bilduppdateringsintervall på skärmen, p.g.a. t.ex. för lite RAM för dåligt grafikkort eller för långsam processor. Simply put, kass FPS 8)

Inaktiv

Om ni har AA och AF påslaget ute i Windows så måste ni stänga av det, verkar som den kör dubbelt upp om man har det i Windows och i ArmA.


signatur

Lev ditt liv som en helg

Medlem
Skrivet av fisk:

Ja, detta är varför småbarnen bör hålla sig till TV-spel, datorer kräver lite mer kunnande.

Jo, visst! Även den som är duktig kan stöta på patrull.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem
Skrivet av Farks:

Alltid kul med folk som dömmer spel efter ett demo.

Är det inte det som de är till för?

Skrivet av kozzak:
Skrivet av Zox:

Min undran är....
Starforce?

Nepps, demot är förskonat från det

Menar du att skiten kommer att vara med i releasen?
Detta blev i så fall världens tråkigaste spel


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Jag har kört den tyska rellen ett par veckor nu(ej pirat) med engelsk patch och det fungerar mycket bättre än demot. Inget lagg alls!! Även om jag kör som server, joinad eller SP. Den fungerar förtraffligt. Tyvärr känns kampanjen lite tunn och kort men snart kommer alla moddare igång med egna öar och kampanjer.

Jag provade att starta som server(locked(utan andra spelare) på demot och det laggade lika myket som när jag joinade en session.

I den skarpa tyska 1.00 versionen rullade det på bra uta en värsting dator...

Ofp uppgraderades i flera omgångar under flera år och blev tillslut väldigt bra. Hoppas att det går smidigare i Arma.

Inaktiv
Skrivet av Holmgren:

Jag har kört den tyska rellen ett par veckor nu(ej pirat) med engelsk patch och det fungerar mycket bättre än demot. Inget lagg alls!! Även om jag kör som server, joinad eller SP. Den fungerar förtraffligt. Tyvärr känns kampanjen lite tunn och kort men snart kommer alla moddare igång med egna öar och kampanjer.

Jag provade att starta som server(locked(utan andra spelare) på demot och det laggade lika myket som när jag joinade en session.

I den skarpa tyska 1.00 versionen rullade det på bra uta en värsting dator...

Ofp uppgraderades i flera omgångar under flera år och blev tillslut väldigt bra. Hoppas att det går smidigare i Arma.

Vad har du för dator och vad kör du för inställningar?

Medlem
Skrivet av Hona:

Om ni har AA och AF påslaget ute i Windows så måste ni stänga av det, verkar som den kör dubbelt upp om man har det i Windows och i ArmA.

Vad är "AA" och "AF" ?? :S

Zox
Medlem

Demot innehöll visst starforce!

Medlem

Huj.. Nu har jag givet spelet (demot) flera chanser. Men t.o.m. när jag kör på en egen server med och mot AI, så känns det fel. Trodde först att det bara var p.g.a. lagg som det inte gick bra att spela, men efter "offline"-testet så är jag övertygad.
Jag förstår inte hur interfacet/spelet definieras som "verklighetstroget". Jag tycker det hela tiden känns som om man gör allt i ett sirapsbad. Segt och jävligt. Tar ju förtusan flera sekunder att lägga sig på marken. Jag vet av egen erfarenhet att det är mycket lätt att komma ner på jorden...
Sedan siktningen... Ingen kontroll... så jag sänkte sensen. Men det gjorde bara att det går rikigt låååångsamt att vända sig om. Dessutom så är det väldigt knaggligt att sikta in sig... och då AIn tränat i 10 år på att just sikta, så man blir ju ägd >-<

Gnäll. Jag ville verkligen att det skulle vara bra...
Besviken.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Skit med lyxigt glittrigt omslag.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:
Skrivet av Hona:

Om ni har AA och AF påslaget ute i Windows så måste ni stänga av det, verkar som den kör dubbelt upp om man har det i Windows och i ArmA.

Vad är "AA" och "AF" ?? :S

Sorry, NU kom man på att det säkert handlar om Anti Aliasing och Anisotropic Filtering:up:

Inaktiv

Någon som kan förklara följande. Gubbe A står NORTH och skjuter. Jag står en bit bort och det låter som om han skjuter från någon helt annan riktning?

Medlem

Någon som vet hur man sätter upp en DS server? Eller nån som vill spela lite coop med en svenne o bra ping?

Medlem

Ärligt talat: Hello Flashpoint, welcome to 2006!

Har utvecklarna överhuvudtaget gjort någonting under de 5 år de haft på sig att skapa spelet? Ty för mig verkar det som dom nöjde sig med att klistra på lite mer högupplösta texturer på skiten och sen satt hela teamet och runkade bulle i fyra år.

Flashpoint var ett helt okej spel 2001. Det var stort och hade många bra funktioner. Men jösses, tiden går! ArmA är undermåligt på SÅ många sätt! Fordonskoden (skador och fysik) är under all kritik, kontrollerna är fortfarande ovanligt jobbiga och grafiken är alltigenom oimponerande.

De jag nästan stör mig mest på är AIn. Ens squad-mates uppför sig som just bottar, med otroligt mysko rörelsemönster och beteende. Fiende-AIn å andra sidan skjuter som grekiska gudar från omöjliga avstånd.

Nä, det här spelet skulle varit imponerande 2002, som en expansion till OFP. Nu är det ett skämt.

Skriv svar