Robot
Red Steel

Tanken med Ubisofts Red Steel var förmodligen att visa hur väl förstapersonsskjutare kan fungera på Nintendos Wii. På grund av ett antal konstiga designbeslut blev dock resultatet snarare det omvända och spelet kan som bäst beskrivas som mediokert.


Inaktiv
Red Steel - är Wii shooterns framtid?

Väldigt synd att spelet hade så många brister. Såg verkligen fram imot det här spelet förut, men nu springer jag nog hellre runt 10 timmar extra i hyrule än att köpa spelet.

Inaktiv

Kul at se att grafiken befinner sig på åtminstone 2002 års nivå. Eller... nja.

Tror jag väntar med att köpa tills "Battlefield: Gears of Quakerwars 2 - the bikini challenge" kommer till Xbox 720, den kommer äga alla konsolers spel såå hårt omg oneoneeleven(!!)


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem

Detta är precis vad jag menade med min post i tråden om medal of honor till wii. Simulera knapptryck men en rörelse av wiimoten är fattigt, och är det något som kommer få Wii att misslyckas så är det det. Ska man göra spel till Wii så måste man tänka om. Du har inte knappar längre du har något som är rörelse känsligt, använd det. Kunde t.ex. Die by the Sword klara det för många år sedan så kan nog Wii köra det med och görs det rätt kan det bli hur bra somhelst.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Die by the Sword till Wii! Nu!

Medlem

Inte är man förvånad 1 bra launch spel tycker det är för dåligt.

Medlem

Åh, blir nästan sugen på detta nu ju


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Och Quake 4 var det bästa förstapersonsspelet till Xbox 360... eller hur var det nu?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Nice, yttligare en anledning till att inte köpa en Wii ännu. Tack för det!

Medlem
Skrivet av Nolite:

Och Quake 4 var det bästa förstapersonsspelet till Xbox 360... eller hur var det nu?

Quake 4 + bästa fps = ej kompatibelt!

FPS på konsoll kan dra långt åt fan, för övrigt.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Det tycks inte vara någon av recensionerna på nätet som har varit positiva. På förgluttarsnacket så lät det i alla fall annorlunda.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Flakmonkey
Skrivet av Svartsmurfen:

Det tycks inte vara någon av recensionerna på nätet som har varit positiva. På förgluttarsnacket så lät det i alla fall annorlunda.

Förgluttar är trots allt ofta baserade på inte alltför många minuters spelande och många spel kan vara roliga i ett antal minuter. Speciellt om man får spela de minuter av spelet som är "bäst", för man kan ju förmoda att det är de man får pröva på. Det tar ibland ett tag innan man börjar se alla svaga sidor, speciellt när det handlar om Wii, för där dunklas mycket av att kontrollen är så rolig i sig till en början...

Medlem

jag har läst lite om flera spel som kommit till wii, det mesta verkar vara en besvikelse. kul för alla som väntat i tre dar sen slagits om att få en konsol med ett bra spel till. grattis nintendo.

Medlem

det är väl knappast någon nyhet att det tar ett tag innan guldkornen kommer.
både PS3 och X360 släpptes med mestadels skitspel också.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

jag hörde att i Red Steel så måste man dra siktet ända ut i kanten innan man kan svänga mer :S , är det sant eller ?

Medlem
Skrivet av Lerner:

jag hörde att i Red Steel så måste man dra siktet ända ut i kanten innan man kan svänga mer :S , är det sant eller ?

Om du läser recensionen finner du svaret

Inaktiv

För mig låter det här som en vettig styrning i första personslir.

fram/bak/strafe med styrkorset på wiimoten
snurra/kolla upp/ner med nunchucken
och sen sikta fritt med wiimoten på skärmen (ändrar inte gubben på nått sätt, utan som en pekare bara)

Medlem
Skrivet av Maekh:

För mig låter det här som en vettig styrning i första personslir.

fram/bak/strafe med styrkorset på wiimoten
snurra/kolla upp/ner med nunchucken
och sen sikta fritt med wiimoten på skärmen (ändrar inte gubben på nått sätt, utan som en pekare bara)

Japp.

Medlem

Efter att läst diverse sidor på nätet där de skriver om Red steel hade jag inga höga förhoppningar på detta spel men ack så överraskad jag blev. Jag hade inga problem alls att lära mig kontrollen den satt som en smäck. Vrida sig va inget problem då man lärde sig att snabbt vifta till höger/vänster etc.
Jag har även COD3 men jag är nog den enda(?) som föredrar Red Steel styrning över COD3. Har bara spelat ca 2timmar in i spelet atm men nä jag är nöjd.

Inaktiv

Fixa bara setup på "knapparna" som vilket pc spel som helst. Skulle vilja se mer kombo saker, som knapptryck och vifta sidleds "ladda" osv. Så man slipper öppna dörr / ladda / bla bla med liknande rörelser...

Medlem
Skrivet av Maekh:

För mig låter det här som en vettig styrning i första personslir.

fram/bak/strafe med styrkorset på wiimoten
snurra/kolla upp/ner med nunchucken
och sen sikta fritt med wiimoten på skärmen (ändrar inte gubben på nått sätt, utan som en pekare bara)

Mja.. själv hade jag gärna behållt det som det är.
Men däremot lagt till en funktion som aktiverades när du tryckte in B knappen. Då skulle bilden frysas och dina rörelse med Wiimoten flyttade hela bilden, inte bara hårkorset. Sedan när man släppte så var det fritt fram att bara röra hårkorset.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Bt
Medlem

Eller varför inte som i vanliga FPS där man kollar och siktar på samma ställe? Men jag tror kolla med nunchucken också skulle kunna funka.

Mycket bra recension FZ och ni kom till precis samma slutsats som jag gjort. Ett dåligt spel som kunde funkat då konsollen är bra. Men vad som får mig att bli tvärsäker på varför jag inte vill ha det har ni inte tagit upp.

Det finns enbart 4 multiplayerkartor. Pinsamt dåligt.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

CoD3 verkar vara mer genomtänkt med kontroller osv än vad Red Steel är, trist, verkligen!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Nosnos, du har sågat(gett dåligt betyg) allt till Wii hittils. När och om kommer Zelda:TP-recensionen, och kommer du även ge det ett skitbetyg? Jag är glad över att jag inte köpte någon Wii, iaf efter att ha sett betygen till spelen hittils.

Medlem
Skrivet av LannY:

CoD3 verkar vara mer genomtänkt med kontroller osv än vad Red Steel är, trist, verkligen!

Verkar va en smaksak, jag har båda spelen och jag gillar siktet mer i Red Steel, inte för att Cod3 är dåligt men. Siktet i CoD3 känns ibland som det släpar eller så men i Red Steel är det precis som man pekar runt i Wii menyerna nästan.

Flakmonkey
Skrivet av Pooslice:

Nosnos, du har sågat(gett dåligt betyg) allt till Wii hittils. När och om kommer Zelda:TP-recensionen, och kommer du även ge det ett skitbetyg? Jag är glad över att jag inte köpte någon Wii, iaf efter att ha sett betygen till spelen hittils.

Zelda: TP kommer upp i mellandagarna, har ju äntligen fått tag på en komponentkabel så att man kan få en rättvis bild av det Kan inte säga vilket betyg det kommer få förstås, men något skitbetyg blir det verkligen inte ^^

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Kan inte säga vilket betyg det kommer få förstås, men något skitbetyg blir det verkligen inte ^^

Bara du inte känner dig TVINGAD att kasta en 5:a efter spelet, endast för att det förväntas.

För att rättvist kunna bedöma ett spel från en så'n tung spelserie som Zelda måste man försöka ignorera det faktum att det är ett så efterlängtat spel. Annars sitter man antagligen helt lyrisk över att man äntligen får spela det så att man kanske missar att spelet i sig egentligen inte är någon större succé.

Det var precis vad som hände med Half-Life 2, och jag är rädd att det är en av anledningarna till att Zelda: TP blivit höjt till skyarna.

Medlem

Jag har aldrig spelat något Zelda, så kanske jag ska ta hand om det där?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Är bara skitspel till Wii ute nu. Är väll bara Zelda som verkar ok.
Men tycker att Zelda är överskattat. Ska prova det i mellandagarna så får se om det är bra men Zelda till GC va ju rena skiten så har inte så stora förhoppningar på det nya.

Medlem

Bara jag som tyckte att det var kul eller? >_>

12
Skriv svar