*UPDATE* Video recension på GTAIV

Medlem
*UPDATE* Video recension på GTAIV

IGN har recenserat GTA IV och det får full pott! Det var VÄLDIGT länge sedan de gav full pott till något spel men de motiverar sig bra varför de ger ett så högt betyg. JAG LÄNGTAR så oerhört efter detta spel. BTW. PS3 ska ha bättre grafik än PS3 enligt IGN. Dock sägs det inte i video recensionen utan det ska stå i deras text recension.

utdraget från IGN:

The PS3 version has "less aliasing" (a plus) while the Xbox 360 version has a "brighter picture and more vibrant colors.

och:

For those wanting to know which version looks better, the edge goes to the PS3. The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in. The 360 has richer colors, but the PS3 has better anti-aliasing making it look a little cleaner. Because GTA IV can preload onto the PS3 hard drive, the in-game loads are faster. Don't worry Xbox owners, the load times are rarely more than 30 seconds and don't occur very often. The slight visual edge goes to PS3, but the 360 is no slouch. Either version will do you proud.

samt:

While GTA IV is pushing the PS3 and 360 to the limit, it also runs amazingly well. Sure, there are framerate hitches here and there and (particularly on 360) there is some texture pop-in, but it actually runs better than I expected.

Summa sumarum: PS3 versionen är snäppet bättre och du slipper pop ups som dyker upp i horisonten.

<embed src='http://videomedia.ign.com/ev/ev.swf' flashvars='object_ID=827005&downloadURL=http://xbox360movies.ign.com/xbox360/video/article/869/869595/gta4_review_042508_flvlowwide.flv&allownetworking='all' type='application/x-shockwave-flash' width='433' height='360'></embed>

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
*UPDATE* Video recension på GTAIV

"PS3 ska ha bättre grafik än PS3 enligt IGN."?

Oavsett vad det egentligen skulle stå så handlar det antagligen om att spelet skiljer sig en aning mellan plattformarna, färgtoner eller liknande.
Vilken version som är 'bättre' spelar marginell roll, spelet lär ju vara gemytligt nog ändå

Medlem

PS3 ska ha bättre grafik än PS3 enligt IGN, whoot?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ok thats it... Jag tror jag går o köper än xbox...

Inaktiv

PS3 SKA HA BÄTTRE GRAFIK ÄN PS3 ENLIGT IGN, VAAAA?!?!?!

Medlem

har spelat


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

har spelat

Pirat!
Bränn han på bål!

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Bluevortex:

har spelat

Pirat!
Bränn han på bål!

nej NEJ! jag är inte pirat men känner en.. Bränn han på bål i stället jag har beställt ps3 gta 4 bundle, och kan inte vänta nu när jag har fått ett smakprov av vad komma skall


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Jag måste erkänna... JAg har kollat på gameplay-vidoes av folk som fått tag i spelet. Hur som helst, verkar helt sjukt coolt. Årets hype, som t.om verkar leva upp till sin egen hype.

Medlem

IGN skriver detta:

The PS3 version has "less aliasing" (a plus) while the Xbox 360 version has a "brighter picture and more vibrant colors.

och:

For those wanting to know which version looks better, the edge goes to the PS3. The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in. The 360 has richer colors, but the PS3 has better anti-aliasing making it look a little cleaner. Because GTA IV can preload onto the PS3 hard drive, the in-game loads are faster. Don't worry Xbox owners, the load times are rarely more than 30 seconds and don't occur very often. The slight visual edge goes to PS3, but the 360 is no slouch. Either version will do you proud.

samt:

While GTA IV is pushing the PS3 and 360 to the limit, it also runs amazingly well. Sure, there are framerate hitches here and there and (particularly on 360) there is some texture pop-in, but it actually runs better than I expected.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ah shit! Jag som hade tänkt vänta tills det kommer på PC. Har alltid tyckt att kontrollerna är bättre där, men nu.. Hmm, kanske blir ett 360 köp ändå...


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem
Medlem
Skrivet av Fargo:

Om han ska köpa en ny konsol varför rekommendera en defekt sådan som dessutom inte ens kan spela upp HD filmer, måste betala för internet en gång till, saknar wi-fi,saknar batteriladdare till handkontrollen, låter som en damsugare (jag vet, har en själv), kommer garanterat få RROD. En föråldrad konsol som är defekt från fabrik, Microsoft till och med erkände det och förlängde garantin till tre år...

Jag tycker detta är ett perfekt paket:

[http://www.webhallen.com/prod.php?id=85742]


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Om han vill bara spela utan att slänga ut nästan 5000 spänn är det ett bra alternativ. Vem behöver hd-filmer? Vem behöver wifi? RROD? Den nya xboxen har ett bättre kylsystem så nej. Den gamla premium tänker du på. Det är premium hdmi edition. Den är inte defekt..

Sen köper du ps3 kommer du missa exklusivt material som släpps till gta iv.

Vill du se film kan du köpa en multimedia maskin ist för en konsol... Jag har dock ingen användning för det. Det har jag min dator bakom tven till.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Om han vill bara spela utan att slänga ut nästan 5000 spänn är det ett bra alternativ. Vem behöver hd-filmer? Vem behöver wifi? RROD? Den nya xboxen har ett bättre kylsystem så nej. Den gamla premium tänker du på. Det är premium hdmi edition. Den är inte defekt..

Sen köper du ps3 kommer du missa exklusivt material som släpps till gta iv.

Vill du se film kan du köpa en multimedia maskin ist för en konsol... Jag har dock ingen användning för det. Det har jag min dator bakom tven till.

Varför ha flera apparater när du kan ha en helhetslösning? Sedan om du handlar på rätt ställe kommer du kunna köpa PS3 Bundle med GTAIV för 3999:- vilket är RIKTIGT bra pris.

Vem som behöver HD filmer? Är du seriös? Om du har en HD TV så är Blu-Ray en OTROLIG fördel. Bilden du får ut är fruktansvärt mycket bättre, du får en bildchock av att se en NY FULL HD film.

Missa exklusivt material? För det första, behövs det verkligen extra material? Då enligt många undersökningar så är det långt i från alla som klarar av GTA spelen då det finns så mycket att göra, ska du då köpa till dig extra saker? Dessutom är det ett par episoder som man ska kunna köpa så det är inte ett helt nytt spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ditt val möjligen. Men min åsikt står kvar. Jag vill bara spela på den. Allt annat kan jag använda min dator till.

Medlem

Oj, inte meningen att starta en debatt här. Jag var lite otydlig: Jag har en Xbox 360, men vill hellre ha spelet till PC, för att kontrollerna är bättre där.


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem
Skrivet av Fargo:

Ditt val möjligen. Men min åsikt står kvar. Jag vill bara spela på den. Allt annat kan jag använda min dator till.

Ingen fara, alltid kul att debattera, så vi låter denna debatt vara avslutad och njuter av ett underbart GTAIV på valfri plattform på tisdagen den 29:e april. ENJOY! :D:up:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

YAY!
Och nej Lilleputt det är inte ditt fel :P.

Det ska tydligen vara markant skillnad mellan de båda konsollerna, man får väl vad man betalar för antar jag.

1
Skriv svar