Svensk version av Internet Explorer 7 släppt

Robot
Svensk version av Internet Explorer 7 släppt
Medlem
Svensk version av Internet Explorer 7 släppt

Firefox vinner fortfarande i mina ögon, och jag har kört den svenska versionen av FF 2.0 sen det släpptes.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Måste verifiera skiten

Medlem
Skrivet av Light:

Måste verifiera skiten

Vilket iofs bara görs genom en enkel musklickning. Funkade felfritt för mig

Personligen använder jag nog dock hellre Firefox 2 eller Opera ett tag till. Är helt fast i mousegesture funktionerna i dessa läsare.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Måste utvärdera detta innan jag kan yttra mig. Dock så kom ju direktstängbara flikar till i Firefox 2 som en direkt följd av ie7, så redan det är positivt.

Medlem

håller mig nog till firefox ändå. IE är ju trots allt M$.

oan
Medlem

microsoft har alldeles fel inställning till saker och ting.
jag kör firefox tills vidare... och byter nog inte i första taget.

Medlem
Skrivet av Light:

Måste verifiera skiten

Vilket inte borde vara nåt problem om man har windows lagligt.....


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Antikvitet

Ohh, PNG med transparent bakgrund! Bara fem år för sent!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

MFC
Medlem

IE 7 är bajs!

Jag är inte så värst kräsen egentligen, nöjer mig antingen med båda eller en av de två (IE/FF) men IE 7 är sunkigt.

Har lagt in det på två burkar och ena burken blev helt mongo, och den andra blev också mongo men där "överlever" jag


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

IE7 går att få hem genom windows update eller?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

MFC
Medlem
Skrivet av Rissan:

IE7 går att få hem genom windows update eller?

Finns för nerladdning på deras download-sida eller via http://www.microsoft.com/windows/ie

Så jävla skön!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Light:

Måste verifiera skiten

Vilket inte borde vara nåt problem om man har windows lagligt.....

Jo, du.

jag har det lagligt på skiva, men då det slutade Upphöra efter ett visst antal "reinstalls" av windows, jag blev tvungen att "wareza".

Jag sover gott om nätterna iaf skall tilläggas.

Medlem

Upphörde? Har man skiva kan man väl installera om så mycket man vill?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

skg
Medlem
Skrivet av Rissan:

Upphörde? Har man skiva kan man väl installera om så mycket man vill?

Jo, om man ringer Microsoft.. Sitter 20 minuter i telefonkö och sedan ber snällt.. Det är iaf det jag måste göra de gånger som jag vill installera om Windows XP med min originalskiva. Tydligen så är det maximalt 10 installationer, sen så kan man inte aktivera över internet längre utan måste ringa deras support och be om tillåtelse.

Medlem

Då får man väl göra det? Kan väl inte ta längre tid än att ladda ner och installera.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

M$ Borde lika gärna kunna byta namn på Explorer till Safari och Vista till MacOSX.


signatur
Skrivet av Rissan:

Då får man väl göra det? Kan väl inte ta längre tid än att ladda ner och installera.

Nope M$ har bränt sina broar hos mig iaf!


signatur

Stöd hellre Open Source än IE7! Ja, till viss del gäller det väl Opera också, men de har ju en tusenfalt bättre läsare också

Medlem

:heart: OPERA :heart:

Inaktiv

Klarar inte av acid2 testet

Medlem

Morsan har IE7 på sin dator, tycker mest det är riktigt jobbigt då dem flyttat bort alla menyer osv, och det går inte riktigt att få fram dem så det ser ut som "vanligt". Visst ny design men det är inte nödvändigtvis bättre. Sen har Firefox rätt mycket mer kontroll över inställningar än vad IE har. T.ex. så vägrar IE7 låta mig ställa in en säkerhets nivå som låter mig köra ActiveX protocoll på vissa hemsidor. Skiter i om jag sätter dem som trusted eller inte utan fick manuellt gå in och leta fram det i menyn och stänga av i princip allt för att kunna göra det.

Visst skydda idioter från att tanka hem allsköns virus men låt folk ha lite smidiga inställningar kvar...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Det blir Firefox för mig, när jag laddat hem ie7 och startar installationen får jag ett felmeddelande: "Den här installationen stöder inte det aktuella språket på operativsystemet."

Jag har svenskt win XP med sp2 (media center edition).

Medlem

tar 5min att få ny nyckel hos ms samt att dom du backupar license filen så behöver man inte aktivera ms efter ominstallation förutom om du byter väldigt många delar i burken.

Så har man köpt xp så finns det ingen anledning att hacka cracka ellel dyl om man inte är jättelat dvs det finns inte mycket som botar det.

ff är bra men fortfarande extremt segt att använda jämfört med ie och det är med minimalt med extensions och inga som är datahungriga.

edit

Opera stödjer inte roboform så det går bort


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Open Source, use the force!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Stöd hellre Open Source än IE7! Ja, till viss del gäller det väl Opera också, men de har ju en tusenfalt bättre läsare också

Men FF är väl inte open source? Det är väl bara ett gratis alternativ till IE, utan öppen källkod?

Medlem
Skrivet av dosman:

Klarar inte av acid2 testet

Det gör inte FF heller, men den gör det bättre än IE. Så vitt jag vet är det bara Opera som klarar testet.

MFC
Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av dosman:

Klarar inte av acid2 testet

Det gör inte FF heller, men den gör det bättre än IE. Så vitt jag vet är det bara Opera som klarar testet.

Opera må stöda acid2 men jag vet att Opera inte heller följer standarder fullt ut.. inte på det sätt det är tänkt, kan inte ge konkreta exempel men jag vet att vissa saker som "ska" fungera inte gör det på just opera men gör det på IE7 och FF..

Jag skulle nog ta acid2 med nypa salt.. Likadant med alla browsers, finns INGEN som följer standarder fullt ut, de säger sig göra det och i mångt och mycket gör de det men inte till 100%.. kanske till 99,989999999%.

Exempelvis hanterar FF funktionen "OnUnload" annorlunda fr.o.m version 2.0.. så pass annorlunda så funktionen inte ens går att använda i mina tillämpningar.. sorgligt när det funkade i FF 1.5..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av peak_performance:

Stöd hellre Open Source än IE7! Ja, till viss del gäller det väl Opera också, men de har ju en tusenfalt bättre läsare också

Men FF är väl inte open source? Det är väl bara ett gratis alternativ till IE, utan öppen källkod?

Vad jag vet och wikipedia bekräftar (inte tyngsta källan men borde räcka) är det Open Source, under bland annat GPL.

12
Skriv svar