Nintendo stämda för klent Wii-armband

Robot
Nintendo stämda för klent Wii-armband
Medlem
Nintendo stämda för klent Wii-armband

Var ju bara en tidsfråga.

Medlem

Only in USA.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

dom får väl fan skylla sig själva om dom står och viftar med kontrollen som galningar.. som att köpa en kniv, sticka den i magen och stämma dom för att den var för vass.. lär er använda prylarna, dumma amerikanare >_<

Inaktiv

kan faktiskt hålla med amerikanarna menar har man ett säkerhetssnöre så ska det väl ändå klara av det...


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Självfallet. Men ändå är det löjligt att ta upp som en stämning. Typiskt USA. Inga andra kontinenter har ju klagat.


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem
Skrivet av Katana:

dom får väl fan skylla sig själva om dom står och viftar med kontrollen som galningar.. som att köpa en kniv, sticka den i magen och stämma dom för att den var för vass.. lär er använda prylarna, dumma amerikanare >_<

Det är väl ingen korrekt jämförelse. Det rätta vore att man köper någon form av skyddsväst och låter någon sticka en kniv på den medans man bär västen, och västen inte håller och man får kniven in i kroppen.

Medlem

Jag är skeptisk..

"Ooooh, jag kör in dosan i tv'n efter att ha kapat repet, sen skyller jag på att den inte höll och får en NY och bättre tv" *pfff*
Jag har ingen HD-tv, men när jag får WII ska jag köra in dosan i min nuvarande tv och skylla på kontrollen och få pengar till en ny tv.
Kanske passa på att kutta mina armar och skylla på att jag skar mig när jag plockade upp glassplittret från tv'n så jag får lite extra pengar ^^

Medlem

Asså sånt här gör än nästan deprimerad.
Nej kontrollen är inte till för att kastas i luften så snabbt som man bara kan. Detta borde vilken person som helst inom 5-100år förstå.
Säkerhetssnöre i all ära men jag tror inte precis att de finns där för att man ska kasta kontrollen utan snarare som en extra säkerhet så man inte ska tappa den i golvet.

Att folk inte hajjat att man kan med enkla handledsrörelser klara sig näst intill längre än med överdrivna rörelser.

Ta spel som Zelda twillight princess, där handlar det mer om att göra rätt rörelser och kombinationer av dessa i rätt tid vilket skulle vara omöjligt att klara av om man överdrev varje svärdhugg.

Antar att detta är något företagen får se upp med när de satsar på att nå en större målgrupp där folk tror att man kan jonglera med kontrollerna hur som helst. Men håller med Katana i tidigare inlägget här över: "dessa människor får skylla sig själva om de står och viftar som galningar"

Står ju även vilka rörelser du ska göra i varenda spel i stort sett där de ingår svingande med kontrollen. Nintendo har ju även varit så pass medvetna att de lagt in "Don't forget to take a break" och grejjer.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Känns som dom är lite sent ute bara.
http://www.nintendo.com/consumer/strapreplace.jsp

Själv blev jag livrädd efter alla rapporter om straps som gått av när det första jag gjorde var att tappa kontrollen när jag skulle serva i tennis idag. Heh.
Vi svenskar behöver nog inte oroa oss iaf. Själv fick jag det starkare armbandet när jag köpte konsolen idag.

[NiS]StarCroW
Ta spel som Zelda twillight princess, där handlar det mer om att göra rätt rörelser och kombinationer av dessa i rätt tid vilket skulle vara omöjligt att klara av om man överdrev varje svärdhugg.

Jo men i Zelda så rör sig inte kontrollen på samma sätt som i t.ex. wii sports, där man kanske får för sig att man slår mycket hårdare i baseball eller tennis för att man tar i så det vankas blöjbyte. Något som man faktiskt gör ändå.

Edit: Eh? Har quote lagt av att funka?

Inaktiv

Ett Säkerthets snöre ska väll inte kunna gå av ? Som om man T.ex Är man bergsklättrare och säkerhets linnan går av när man ramlar, får man skylla sig själv då för att man har ramlat och varit för ivrig att komma till toppen ?


signatur

No weakness

Medlem

Tror nintendo behöver släppa en ny powerglove för att få Wii spelbar för dumma amerikaner.

Redaktör

Snöret såg faktiskt ganska klent ut. Men - för att lyckas spräcka en teveskärm måste man förmodligen ta i bra jäkla hårt, särskilt med tanke på att det faktiskt finns ett skyddssnöre som ändå hindrar delar av den kraft man lyckas skicka iväg padden med.


signatur
Inaktiv

Håller med fullständigt på många poster.

1. USA...
2. Tar i för hårt, ja.
3. Det FINNS en vanlig handkontroll att köpa som ger samma funktioner som "de andra".

Jag har ingen aning men jag antar att "snöret" är gjort av förstärkt version av nylon? Det är OMÖJLIGT att dra isönder....man kanske skulle se Wii som en investering?

"Skaffa en Wii och få ett präktigt skadestånd!"

....herregud...

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tror nintendo behöver släppa en ny powerglove för att få Wii spelbar för dumma amerikaner. http://cache.kotaku.com/gaming/powerglove.jpg

Den verkar inte vara så bra den där powerglove..
http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=24475

Medlem

^-- Well, sätt dit en Wii remote på den där så skulle det nog funka utmärkt.

Medlem

"Jag har ingen aning men jag antar att "snöret" är gjort av förstärkt version av nylon? Det är OMÖJLIGT att dra isönder....man kanske skulle se Wii som en investering? "

Iofs så var där väl någon killen på typ youtube som lyckades dra isönder sitt snöre, efter han inte lyckats förstöra det genom att hänga 12kg på det.

Inaktiv
Skrivet av Mysli:
Skrivet av Katana:

dom får väl fan skylla sig själva om dom står och viftar med kontrollen som galningar.. som att köpa en kniv, sticka den i magen och stämma dom för att den var för vass.. lär er använda prylarna, dumma amerikanare >_<

Det är väl ingen korrekt jämförelse. Det rätta vore att man köper någon form av skyddsväst och låter någon sticka en kniv på den medans man bär västen, och västen inte håller och man får kniven in i kroppen.

Din jämförelse håller inte för fem röda korvören. Som du säkert vet finns det en stor mängd skyddsvästar av olika sorter. Somliga skyddar mot splitter, andra mot kulor och så vidare. Tumregeln lyder att ju tyngre och tjockare skyddsväst (samt kvalitet på materialet), desto bättre skydd.

Samma sak gäller med Wii-kontrollens snöre. Den är avsedd just för att förhindra olyckor, men vilken idiot som helst kan få ett snöre att gå av om man så önskar. Precis samma gäller skyddsvästen, eftersom denna kanske skyddar väl mot ett knivhugg men mindre bra mot en atombomb.

Parallellen jag drar visar bara att båda objekten försöker förebygga olyckor på samma vis, men bara till en logisk och tänkbar grad.

Därmed håller argumentet som den du citerade uttryckte, eftersom alla föremål är potentiellt farliga om man överskrider gränsen för vad som anses vara vettigt. Talar du ens ur egen erfarenhet? Vet du hur stor kraft som krävs för att orsaka denna skada? Kanske är det så att vederbörande trodde att man faktiskt kunde drämma till med all kraft?

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Snöret såg faktiskt ganska klent ut. Men - för att lyckas spräcka en teveskärm måste man förmodligen ta i bra jäkla hårt, särskilt med tanke på att det faktiskt finns ett skyddssnöre som ändå hindrar delar av den kraft man lyckas skicka iväg padden med.

Behövs inte mycket för att ta sönder en LCD panel.. de har väldigt tunnt glas.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Det lustiga är att Nintendo enkelt hade kunnat undvika all sån här skit genom att inte skicka med något snöre alls. Då hade alla sagt "fan jag tappade kontrollen, så JÄVLA klantigt."

Nu när snöret är med, "fan, de skickar med ett snöre och så håller det inte."

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Det lustiga är att Nintendo enkelt hade kunnat undvika all sån här skit genom att inte skicka med något snöre alls. Då hade alla sagt "fan jag tappade kontrollen, så JÄVLA klantigt."

Nu när snöret är med, "fan, de skickar med ett snöre och så håller det inte."

hahaha, så sant!

Skrivet av Katana:

dumma amerikanare >_<

Dumma för att de kastar sina Wiimotes omkring sig? Ja.

Dumma för att de stämmer Nintendo? Inte det minsta. Snarare dumma Européer som inte förstår sig på opportunism.

Medlem

[http://www.wiihaveaproblem.com/show_article.php?id=82]
Fattar inte hur hårt folk måste ha svingat för att bandet ska släppa :S

[http://www.wiihaveaproblem.com/show_article.php?id=110]
Hehe Sony 0 - Nintendo 1:up:

Inaktiv

Nu var det väl dock bara frågan om att de stämde nintendo för att få dem att byta ut wii-motes:en med dålig strap, skicka en ny strap och hindra dom från att sälja fler wii-motes med dålig strap, inget om att kompensera för trasig kringutrustning eller kropps-skador.

Medlem

LOL... dom får ju fan skylla sig själva om dom tar sönder sakerna, dumma amrekaner


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Man börjar ju undra hur folk lyckats spela pingis i alla dessa år utan att klaga...

Medlem
Skrivet av Wingu:

Man börjar ju undra hur folk lyckats spela pingis i alla dessa år utan att klaga...

tror att peak_performances svar kan tillämpas här också:

Skrivet av peak_performance:

Det lustiga är att Nintendo enkelt hade kunnat undvika all sån här skit genom att inte skicka med något snöre alls. Då hade alla sagt "fan jag tappade kontrollen, så JÄVLA klantigt."

Nu när snöret är med, "fan, de skickar med ett snöre och så håller det inte."


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

QRT
Medlem
Medlem

Varje gång jag hör om korkade stämningar så tänker jag på historien om hunden i mikron


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

*Suck*


signatur

yolo

12
Skriv svar