Ultimate Spelsida 2000

Inaktiv
Ultimate Spelsida 2000

Jag har tröttnat på att i princip alla spelsidor har exakt samma innehåll. Tyvärr saknar jag programmeringskunskaper och allt möjligt men jag har i alla fall en vision. Den perfekta spelsidan skulle innehålla:

- Spelrecensioner. Dock måste alla spelen ha testats under inverkan av någon drog eller andra underliga omständigheter (som att bara spela med en hand eller ligga under soffan när man spelar).
- Ex-spelbutikskonfrontation. Att gå in i forna spelbutiker och konfrontera expediten. "Är inte bullar jävligt tråkiga jämfört med spel?", "hur känns det att stå här och förpesta en så klassisk lokal?" etcetera. Fullständiga rapporter krävs, helst med tillhörande Youtube-film.
- Analyser av specifika moment/detaljer i spel. Till exempel ljudeffekterna i Age of Empires eller de mycket underliga varelser man transformeras till i Altered Beast.
- Speldestruktion. Redovisningar (gärna med hjälp av bilder) om hur man förstör olika spel på olika sätt.
- Spelresor. Reportage om resor till olika platser som någonstans djupt där inne eventuellt kan ha någonting med spel att göra. Gärna med hjälp av bilder eller Youtube-videos.
- Inblickar i spelkaraktärers fritid. Vad gör egentligen Mario när han inte hoppar omkring i ens tv? När sveks Robotnik av sitt hårfäste?
- "Vår vision". Beskrivningar av hur spel borde gjorts annorlunda. Spelelement som borde implementerats i originalet, men kanske också fantasier om helt egna spel som aldrig gjorts.
- Egna filmatiseringar. Det filmatiseras många spel numera men inte i den takt man önskar sig. Därför vill jag på den här spelsidan ha egna filmatiseringar. Visst, det kanske kommer handla om lågbudgetkortfilmer, men det kan bli bra ändå.
- Spelkonst. Konstverk som man kan göra med hjälp av spel.
- Ultimate utnyttjning. Att utnyttja spelen på bästa sätt och använda dem även utanför tv-apparaternas dystra värld. Till exempel att försöka ragga brudar med hjälp av Aquanauts Holiday, bre knäckebröd med FIFA 08.
- Övriga reportage och texter. Som till exempel en text om att lägga ett spel på en trottoar i staden, gömma sig i en buske och se och lyssna hur folk reagerar. Eller någon intervju med en dekadent man i övre medelåldern om hans spelkunskaper.

Vad tror ni? Skulle det kunna bli något? Kanske kan man ge sidan namnet... Ultimate Spelsida 2000?

#blogg

Medlem
Ultimate Spelsida 2000
Citat:

- Ex-spelbutikskonfrontation. Att gå in i forna spelbutiker och konfrontera expediten. "Är inte bullar jävligt tråkiga jämfört med spel?", "hur känns det att stå här och förpesta en så klassisk lokal?" etcetera. Fullständiga rapporter krävs, helst med tillhörande Youtube-film.

Citat:

- Ultimate utnyttjning. Att utnyttja spelen på bästa sätt och använda dem även utanför tv-apparaternas dystra värld. Till exempel att försöka ragga brudar med hjälp av Aquanauts Holiday, bre knäckebröd med FIFA 08.

Hahaha, klockrent! Jag skulle läsa det iaf

1
Skriv svar